نویسنده: سینا دوشنبه، 17 خرداد 1400
ساعت 16:59

بررسی بازی Assassin's Creed Valhalla: Wrath Of The Druids

3.5 از 5

طبق رسم همیشگی محصولات Ubisoft، آخرین نسخه از سری مشهور آن‌ها که Assassin's Creed Valhalla  باشد هم، قرار است تعدادی محتوای پس از عرضه داشته باشد تا طرفداران را تا زمان انتشار قسمت بعدی پای خود نگه دارد و در مورد افرادی که دیرتر به سراغ تجربۀ این عنوان می‌آیند، کماکان بتوانند تا آخرین روزها حداکثرِ سود را به این ناشر ثروتمند برسانند. Wrath of The Druids اولین محتوای قابل دانلود ACV است که در اواسط ماه گذشتۀ میلادی منتشر شد و امروز بررسی کوتاه بازی‌مگ شامل حال آن می‌شود!

ACV Druids 3

در Wrath of The Druids کماکان در دنیای پر از جنگ و خون ریزی وایکینگ‌ها هستیم. شخصیت محوری ACV، نامه‌ای از پسر دایی خود، Barid، دریافت می‌کند که به تازگی به فرمانروایی دوبلین (پایتخت ایرلند) رسیده و از او دعوت می‌کند تا به دیدارش بیاید. هدف Barid تبدیل کردن دوبلین به یک شاهراه مهم تجاری و ایجاد اتحادی نزدیک و مستحکم با پادشاه جدید ایرلند است که قصد دارد تمامی این سرزمین را زیر پرچم خود، تبدیل به کشوری قدرتمند و یکپارچه کند. Eivor هم که ماجراجویی اصلی خودش را به پایان رسانده و کار خاصی برای انجام دادن ندارد، این پیشنهاد را می‌پذیرد و قتل و کشتاری تازه را در سرزمینی جدید آغاز می‌کند.

برخلاف محتوای قابل دانلودی که در نسخه‌های اخیر شاهد بودیم، Wrath of The Druid با هدف اتصال ماجراهای این نسخه به داستان بزرگ و عملاً سر در گم فرنچایز، ساخته و پرداخته نشده و صرفاً یک ماجراجویی مجزا با قهرمان جدید است. . با توجه به تبدیل شدن روایت تاریخیِ این فرنچایز به کلافی سردرگم، این آزادی عمل می‌توانست کمک بزرگی برای بخش روایی باشد تا بدون نیاز به اضافه‌کاری‌هایی که کمپین اصلی برای افزایش مدت زمان بازی محکوم به انجام آن‌هاست، داستان جذابی را برای علاقه‌مندان تدارک ببیند اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده و داستان باز هم یک پس زمینۀ خیلی دور است تا بازیکن در محیطی جدید همان کارهای تکراری همیشگی را انجام دهد. ساختار داستانی این محتوای جدید به گونه‌ای است که حس دنبالۀ داستان اصلی را هم در خود ندارد و بیشتر شبیه یک قصۀ فرعی است که انگار سازندگان فراموش کرده‌اند در پکیج اولیه جای دهند، هر چند تعدادی شخصیت جالبِ جدید بر سر راهمان قرار می‌گیرند ولی با اکثر آن‌ها آنقدر وقت نمی‌گذرانیم و کارهای مهمی هم انجام نمی‌دهیم که سرنوشتشان اهمیت قابل توجهی برایمان پیدا کند.  

ACV Druids 3

کلیت گیم‌پلی تقریباً همان چیزی است که در بازی اصلی شاهدش بودیم اما به این چرخۀ تکراری، بحث مدیریت تجاری اضافه شده که در این ساز و کار، با به دست گرفتن کنترل محل‌های داد و ستدی که در گوشه و کنار نقشه پراکنده شده‌اند و سرمایه‌گذاری در این مکان‌ها، کمک می‌کنید تا همپیمانان شما موقعیت سیاسی قوی‌تری پیدا کنند و قلمرو دوبلین هم هر چه بیشتر تبدیل به بندری استراتژیک در آیندۀ ایرلند شود. البته این چرخۀ جدید باعث شده تا به دفعات مجبور به بازگشت به هاب اصلی و رسیدگی به منابع به دست آمده باشید. در عمل با چرخۀ تکراری جدیدی روی دهها چرخۀ تکراری و کهنۀ این فرنچایز طرف هستیم که هدف نهایی آن دستیابی سریعتر به ابزار و ادوات جنگی جدیدی است که در Wrath of The Druid به کار اضافه شده است.

دیگر ویژگی جدیدی که به بازی اضافه شده، چالش‌های جدیدی است که در حین گشت و گذار به عنوان درخواست‌های سلطنتی به مأموریت‌های فرعی اضافه شده‌اند، مسائلی مثل انجام یک مأموریت بدون دیده شدن توسط دشمنان یا دستیابی به هدف بدون آسیب رساندن به کسی، از جملۀ این چالش‌هاست. مهمترین عنصر تازۀ گیم‌پلی، دشمنان Druid هستند که در ابتدا به نظر چیز تازه‌ای به بازی اضافه نمی‌کنند اما ناگهان در مقابل چشمان شما با استفاده از گازی سبز رنگ که در واقع یک عامل توهم‌زاست، تبدیل به دشمنانی مخوف با قدرت‌هایی ماورایی و غیرقابل مهار می‌شوند که چالش مبارزه‌ای جذابی را برایتان رقم خواهند زد و ابزار مبارزۀ جدیدی که فقط در ایرلند در دسترس هستند با در نظر گرفتن این دشمنان جدید به کار اضافه شده‌اند. برگ برندۀ اصلی محتوای جدید، طراحی محیط است که تمام چیزهایی که در تبلیغات توریستی کشور ایرلند با آن‌ها معرفی می‌شود را می‌بینیم اما در شمایل که هنوز گرد تاریخ و کهنگی بر این فضا ننشسته است.   

ACV Druids 3

به طور کلی، اگر بازی اصلی چندان نتوانسته بود دل شما را به دست بیاورد، در Wrath of The Druid هم اتفاق خاصی نیفتاده که این نگاه شما را تغییر دهد. باز هم با همان محصول همیشگی اما با مدت زمانی کوتاهتر طرف هستیم که یکی دو ایدۀ تازه به پکیج کلی اضافه کرده است. 

7 از 10

نسخۀ نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Valhalla: Wrath Of The Druids توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است. 

  • کارگردان: Ashraf Ismail/Eric Baptizat
  • استودیوی سازنده: Ubisoft Montreal
  • زمان مورد نیاز برای اتمام بازی: 10 ساعت
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.