نویسنده: FariD شنبه، 03 بهمن 1394
ساعت 12:33

دلنوشته های یک گیمر دارای بیش از 100 تروفی پلاتینیوم

4.78 از 5

لذت کسب تروفی برای یک گیمر شاید قابل مقایسه با هیچ لذت دیگری نباشد، به خصوص اگر برای کسب آن تروفی ساعت ها از عمرش را صرف کرده باشد یا این که یکی از تروفی های خوش آب و رنگ پلات را از آن خود کند. در این مطلب قصد داریم در مورد تجربه گیمری که زندگی خودش را وقف کسب تروفی هایی از این دست کرده تا قله 100 پلاتی ها را فتح کند صحبت کنیم. نام این گیمر «تیموتی نیونز» است. با ما همراه باشید.

توضیح: در این نوشته سعی شده صحبت های این گیمر به صورت محاوره ای بیان شود.

 وقتی که داشتم برای کسب صدمین تروفی پلات دورخیز می کردم، با خودم فکر می کردم که این تروفی تعیین کننده، شایسته آن است که به آن ببالم و تروفی ای باشد که معرف من باشد. این لحظه در زندگی من دقیقاً پیش از عرضه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اتفاق افتاد. هرکس که منو می شناسه از عشق من نسبت به این فرنچایز خبر داره. پس با خودم اینطور فکر می کردم که این اتفاق می تونست این بخش از زندگی من را کاملا بی نقص و کامل کنه.

چند بازی محدود بود که قبل از 1 سپتامبر عرضه شد، یکی از آن ها Madden 16 بود. آره منم Madden رو بازی کردم. تا جایی که تونستم بر این بازی تمرکز کردم. تروفی های آنلاین Madden همیشه جزو سخت ترین تروفی ها بودن، و هیچ وقت فکر اینو نمیکردم که بتونم در اولین تلاش خودم به اونا دست پیدا کنم؛ اما تونستم! اما چون نمیخواستم صدمین پلاتم رو با این بازی بگیرم، سراغ یکی از تروفی های این بازی نرفتم و بازی با تنها تروفی کسب نشده وارد لیست انتظار شد. از صبر متنفر بودم، چرا که تا اون موقع فقط بازی پلات می کردم و همیشه و همه جا به چیزی غیر این فکر نمیکردم. اینو میتونین از پروفایل تروفی های من که تصویرش رو در زیر مشاهده می کنین متوجه بشین.

bosssnake

حال که به عقب نگاه می کنم، می بینم که در جایی ایستادم که آرزوش رو داشتم.

من به موازات MGS V یک عالمه بازی دیگه هم انجام دادم، اما تا قبل از لیستی که می خواستم به عنوان نقطه عطف و کسب صدمین پلات اون رو کامل کنم، فهرست تروفی های هیچ کدوم رو کامل نکردم. این قضیه شاید برای بعضی ها خیلی مهم نباشه، اما من به پیکره های تروفی خودم خیلی افتخار می کردم و یک بازی از سری MGS رو به عنوان یک نقطه عطف که هنوز هم روزم رو روشن می کند در نظر گرفتم. در واقع پلات این بازی با نام Legend (افسانه) برای من از دو نظر هم قابل توجه بود: یکی این که از نظر تعداد ساعات صرف شده، طولانی ترین پلاتینیوم برای من بود و دیگه این که نخستین تروفی پلاتینیومی بود که در MGSV PS4 کسب می کردم.

با این وجود در اون زمان بعضی چیزها برام تغییر کرد. من دیگه به تروفی ها نظیر نگاهی که قبل از کسب تروفی Legend داشتم، نگاه نمی کردم.

یک فلش بک زدم و سرتاسر لیست خودمو نگاه کردم. بازی هایی رو بررسی کردم که حالا منو در جایگاه اول و کلوپ 100 تایی ها قرار دادن. این فهرست زمان هایی رو برای من زنده کرد که فوق العاده خوب و به یاد ماندنی بودن. لحظاتی که با Killzone 3 با دوستام گذروندم؛ Final Fantasy X که چندین ساعت طول کشید تا تموم شه؛ همه بازی های MGS غیر از نسخه Guns of the Patriots؛ بازی Motorstorm RC با شکوه نه چندان دیرپای خودش؛ و اولین سری InFamous، اولین پلاتی که در تمام عمرم کسب کردم؛ این ها فقط چند مورد قابل ذکر بود. همه این ها طوری معرف من بودند که باعث می شدند وقتی دوباره به اون ها نگاه می کنم، به خودم ببالم.

با این حال چیزی که من را کشت، مقدار پلاتینیوم هایی بود که از عمق وجود ازشان متنفر بودم. لحظات تسلی بخشی را به یاد آوردم که اعلامیه کسب تروفی نهایی در بالای صفحه خودنمایی می کرد و حاکی از اون بود که دیگه هرگز مجور نیستم اون بازی های افتضاح رو بازی کنم! از بین این بازی ها می تونم Megamind و Jurassic: The Hunted و Wonderbook: Book of Spells و Up و Heavy Rain: Afghanistan و Battleship و NASCAR Unleashed و Green Lantern:Rise of the Manhunters و Terminator Salvation رو نام ببرم. در مورد آخری باید بگم که یادم میاد یک بار دو نفر از دوستام در حالی که اسنوکر بازی می کردن Terminator رو تجربه می کردن و از مقدار وحشتناکی آن حض می بردن، در حالی که من مجبور بودم اون را دوباره بازی کنم چون راهنمای کسب تروفی را اشتباه خونده بودم و بد فهمیده بودم. آن لحظه ها رفتند و دیگه  برنمیگردند و این بازی ها هم، صرف نظر از این که چقدر ازشون متنفر هستم، اکنون معرف من هستند (هرچند که دیگه انقدر بدبخت و وامانده نشده بودم که دنبال Hannah Montana: The Movie باشم!).

همچنین بازی هایی وجود داشت که فقط برای کسب تروفی به دنبالشان رفتم اما لیست تروفی هایشان ناقص ماند. این بازی ها یا فوق العاده سخیف بودند یا انقدر خسته کننده بودند که حتی تاب ادامه دادنشان رو نداشتم. فقط برای ذکر چند نمونه می توانم Turbo: Super Hunt Squad و Kung Fu Panda 2 و Smart As و Midway Arcade Origins و Tekken Tag Tournament HD رو نام ببرم. همه این ها در حالی در فهرست من قرار دارند که یا درصد ناچیزی تا صددرصد شدن فاصله دارند یا تا تکمیل آن ها فقط یک تروفی دلسردکننده باقی مانده. دوستی داشتم که عاشق بازی های Tekken بود، هنوزم هست. او در طول این مدت همیشه به من می گفت که آن بازی ها چقدر ساده بودند. من در این طرح کنترلی دیگه قدرت تصمیم گیری نداشتم، بخاطر همین تروفی های سخت تر به قدری به دلسردی من اضافه می کرد که پس از آن کل فرنچایز مزبور را می بوسیدم و کنار میگذاشتم و بی خیالش می شدم!

به یاد می آورم که همان بازی های دلسردکننده چقدر زمان مرا گرفتند تا کامل شوند و من هم بدون این که بتوانم با این موضوع بجنگم، آن ها را با تعداد زیاد لیست های ناقص تروفی هایی مقایسه می کنم که به بازی های مورد علاقه من مربوط می شدند. من برای به دست آوردن این پاداش های خیالی، زمان بسیار زیادی را برای آن بازی های مسخره تلف کردم و حتی در نهایت نتونستم خیلی از بازی هایی که معرف من به عنوان یک فرد و گیمر هستند را تکمیل کنم. هنوز هیچ تروفی پلاتی را در هیچ یک از عناوین سری Tales نگرفتم، در حالی که برای آن بازی ها زنده ام و نفس می کشم. همچنین دوست داشتم هر دو پلاتینیوم Catherine و Bayonetta را بگیرم، چون دو بازی هیجان آوری بودند که هیچوقت فکر نمیکردم دوستشان داشته باشم. صد البته Gun of the Patriots هم در این رده جای می گیرد. پس از آن هم بازی هایی نظیر Ni No Kuni هستند که حتی شروعشان نکردم، اما در عوض در دنیای فهرست تروفی های بد غرق شده ام.

با گذشت تمام زمان هایی که صرف هر دو گروه بازی های خوب و بد شد، حال به لیست تروفی ها به چشم دسته ای از پاداش های دیجیتال غیر قابل لمس نگاه می کنم. کل این لیست معرف چیزی است که به عنوان یک گیمر مورد شناخت انجام داده ام. خاطرات هم همانند زندگی تا وقتی که نوعی از اهمیت را در خود نداشته باشند، به نقطه عطف تبدیل نمی شوند. تفکرات بسیاری را به یاد می آورم که کاملاً با زمان جوانی ام متفاوت است، شامل وقتی که بازی هایی تصادفی را وقتی که کودکی کمتر از ده ساله بودم بازی می کردم. حتی قبل از آن هم بازی های بسیار زیادی را تجربه کردم، اما چنین معرفی که کل دنیا بتوانند به آن نگاه کنند و من را بر مبنای آن قضاوت کنند نداشتم؛ تا این که PlayStation 3 بخش تروفی ها را معرفی کرد.

حال که به آن دوران نگاه می کنم، می خوام راهی که پیمودم تا گیمر شم رو عوض کنم. دوست دارم وقتم رو صرف بازی هایی کنم که دوسشون دارم و همچنین پلاتینیوم هایی رو بگیرم که بتونن معرف من باشن نه این که من معرف خود اون پاداش ها باشم. الان هم فلش بک می زنم و پلات بازی هایی رو کسب می کنم که خیلی وقته ازشون غافل بودم. این تنها کاریه که میتونم انجام بدم تا اشتباهات زندگی گیمینگ در دوره جوونی خودم رو جبران کنم.

FariD | مقالات | 23/01/2016
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 29
    تشکر: 2
    تشکرشده: 28
    پروفایل psn: FlnWarrior
    رتبه لیدربرد psn: 70
    کنسول‌های بازی:

    ای کاش ما هم می تونستیم. هر وقت بازی جدیدی میاد گوشی و چراغارو خاموش کرده و 10 دوازده ساعت به بازی می پردازیم! اما حیف که وقتی به دنیای واقعی برمیگردیم زندگی رو سرمون خراب میشه و از بازی پشیمون میشیم! کاش میتونستیم یه بازی رو به قدری مداوم بازی کنیم تا همه تروفی ها رو بگیریم. افسوس که به کسی که بازی زیاد میکنه هر جور صفت بدی را نسبت میدیم و میگیم که بازی کار بچه است. ای کاش این فرهنگ غلط قابل تغییر بود. به امید روزی که همه 100 تا تروفی platinum داشته باشیم (یا یکی!!!:ha:).

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1394
    نظرها: 8
    تشکر: 2
    تشکرشده: 9
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: FlnWarrior
    ای کاش ما هم می تونستیم. هر وقت بازی جدیدی میاد گوشی و چراغارو خاموش کرده و 10 دوازده ساعت به بازی می پردازیم! اما حیف که وقتی به دنیای واقعی برمیگردیم زندگی رو سرمون خراب میشه و از بازی پشیمون میشیم! کاش میتونستیم یه بازی رو به قدری مداوم بازی کنیم تا همه تروفی ها رو بگیریم. افسوس که به کسی که بازی زیاد میکنه هر جور صفت بدی را نسبت میدیم و میگیم که بازی کار بچه است. ای کاش این فرهنگ غلط قابل تغییر بود. به امید روزی که همه 100 تا تروفی platinum داشته باشیم (یا یکی!!!:ha:).

    شدیدا موافقم.یک بار 10 ساعت بازی کردم.وقتی مامان بابام برگشتن ریختن رو سرم که چرا خونه رو تمیز نکرم.
    ارزو به دل موندم که وقتی بازی میکنم نه فکر درس تو ذهنم باشه نه فکر تمیز کردن.
    دعام کنین:TT:

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    یک زمانی بود که استودیوهای بازی پول درمیاوردن و بقیه تماشا میکردن الان مسابقات میلیون دلاری
    مختلف برگذار میشه و گیمر بودن تبدیل به یک شغل شده
    همونطور که شما میرید دنبال فوتبال و ممکنه تو یک تیم خوب بازی کنید و کلی پول دربیارید یا نه
    این شغل هم به همین صورت هست
    مطالبی که ایشون گفتن صرفنظر از پند و اندرز برای صرف وقت بصورت مفید، برای گیمرهای حرفه ای هست که از این راه میخوان زندگی کنن
    فرید جان ممنون بابت این مطلب .

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1394
    نظرها: 285
    تشکر: 24
    تشکرشده: 175
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از مقاله مفیدتون
    منم PSN می خوام :TT:

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    خیلی جالب بود . ممنون از Farid عزیز بابت این مطلب
    اینکه تیموتی نیونز سرگرمی خودش رو جدی گرفته و در شرایطی که علاوه بر راه های نامناسب گذران وقت سعی کرده با چیزی که به اون علاقه داره سرگرم باشه فکر نمیکنم ایرادی داشته باشه . فکر میکنم درست نباشه که با این سرعت یک نفر رو نقد کنیم . بنده نمیدونم ایشون شغل دیگه ای دارن یا نه اما خیلی از گیمر ها هستن که بواسطه ی بازی کردن و انتشار گیم پلیشون با کمی خلاقیت درامد های بسیار زیادی کسب میکنن . پس فکر میکنم این قضاوت که "باید تاسف بخوره" کار درستی نباشه شاید خیلی از ما که خودمون رو گیمر میدونیم از تروفی و یا اچیومنت گرفتن لذت میبریم و ساعتها از وقتمون رو صرف دریافت تروفی کردیم و از اون لذت بردیم . این بمنزله ی یک فرهنگ در اجتماع گیمر ها به حساب میاد که برای عنوانی که به اون علاقه دارن وقت صرف میکنن . فقط ایشون برای عناوینی که علاقه ای نداشتن هم وقت صرف کردن ?!?
    بنظر شخصی من تروفی گرفتن لذت یک بازی رو چند برابر میکنه . چه دلیلی میتونه وجود داشته باشه که یک بازی رو برای بار دوم بعد از اینکه یک بار اون رو تمام کردید دوباره بازی کنید ؟ منظورم جدا از بحث علاقه است که علاقه هم بعد از مدتی شامل مرور زمان و تکرار مکررات میشه و تغییر میکنه . این تروفی ها هستن که علاوه بر ایجاد جذابیت در عنوانی که شاید چندین بار اون رو انجام دادید دوباره در شما برای اجرای مجدد ایجاد انگیزه میکنه . علاوه بر اینکه تروفی پلاتینیوم نشون دهنده ی این هست که شما در یک بازی خاص خیلی تبحر دارید و یا از نقطه نظر دیگه به اون بازی خاص خیلی علاقه مند هستید . مگه فلسفه ی شبکه های اجتماعی مثل اینستا گرام چیزی بغیر از اینه . شما از خودتون یا چیز هائی که علاقه دارید عکس میگیرید و با دیگران به اشتراک میزارید تا دوستان یا حتی افراد ناشناس شما رو بشناسن و علایقتون رو بفهمن . برای یکی از بزرگترین جوامع حال حاضر دنیا یعنی جامعه ی گیمر ها چه چیزی بهتر از تروفی یا اچیومنت تا بتونید به سایرین خودتون ، علایقتون و سطح گیمریتون رو نشون بدید و از طرفی با افرادی که علایق مشابه شما دارن آشنا بشید .
    من شخصا از تروفی گرفتن لذت میبرم . البته که در مقایسه با بزرگان لیدربرد چیزی برای ارائه فعلا ندارم اما لذت میبرم تورفی بگیرم ، بخصوص اگر رنگش پلایتینیوم باشه :vic:

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏ali_jp_n و ‏farid از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1393
    نظرها: 28
    تشکر: 2
    تشکرشده: 17
    پروفایل psn: akbar077
    رتبه لیدربرد psn: 17
    کنسول‌های بازی:

    به نظرم یارو ... واقعا ... این همه سال رو به بازی گذروندن افتخار نداره تأسف داره
    قوانین سایت رو رعایت کنید

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: tornado 5
    به نظرم یارو ... واقعا ... این همه سال رو به بازی گذروندن افتخار نداره تأسف داره [i]قوانین سایت رو رعایت کنید[/i]

    مطمئنا کسب تروفی اونم از نوع پلاتش خیلی لذتبخشه، اینو خود شما که 2 تا پلات هم کسب کردی با عمق وجودت درک کردی قطعاً. اما مسئله اینه که نباید انقدر غرق این موضوع شد که از اصل داستان، که سرگرم کردن خودمون با عناوین مورد علاقمون هست، غافل شد. در مورد خود بازی کردن هم باید عرض کنم که آقای نیونز به لطف مهارت خاص خودشون در زمینه گیم الان به عنوان یکی از منتقدین و نویسندگان برتر سایت های خارجی مشغول به کار هستند و به گیم نه فقط به چشم سرگرمی، که به چشم یک حرفه نگاه می کنند. ;)

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: دی 1393
    نظرها: 28
    تشکر: 2
    تشکرشده: 17
    پروفایل psn: akbar077
    رتبه لیدربرد psn: 17
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: farid
    مطمئنا کسب تروفی اونم از نوع پلاتش خیلی لذتبخشه، اینو خود شما که 2 تا پلات هم کسب کردی با عمق وجودت درک کردی قطعاً. اما مسئله اینه که نباید انقدر غرق این موضوع شد که از اصل داستان، که سرگرم کردن خودمون با عناوین مورد علاقمون هست، غافل شد. در مورد خود بازی کردن هم باید عرض کنم که آقای نیونز به لطف مهارت خاص خودشون در زمینه گیم الان به عنوان یکی از منتقدین و نویسندگان برتر سایت های خارجی مشغول به کار هستند و به گیم نه فقط به چشم سرگرمی، که به چشم یک حرفه نگاه می کنند. ;)

    حرف شما 100% درست نیست 120% درسته:grin:

    شرمنده مدیرای سایت فکر نمی کردم که بوووق و بوووق جزء بوق هستن حالا که اینطوره به افتخار خودمون بوق بوق بووووووق بوق بیبب بیبییببب بیب بوق بووق بوق:B

    ‏farid از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.