نویسنده: پدرام پورامامعلی یکشنبه، 28 مرداد 1397
ساعت 15:47

راهنما و ترفندهای بازی Fortnite Battle Royale – ساخت و ساز مطلب ویژه

4.45 از 5

 در بخش دوم از سری مقالات راهنمای بازی Fortnite نکات و ترفندهای مربوط به ساخت و ساز را در این بازی بررسی خواهیم کرد

سایر مطالب مربوز به راهنمای بازی Fortnite Battle Royale:

ساخت و ساز در بازی Fortnite یکی از مهارت‌هایی است که یادگیری آن در ارتقاء سطح بازیکنان نقش مهمی ایفا می‌کند. با این وجود که پیدا کردن سلاح و لوت‌های رده بالا مهمترین وظیفه‌ی بازیکن در فورتنایت است – چون هدف آن است که تا حد ممکن کیل داشته باشید – تسلط بر چینش سازه‌ها و دیوارها مهارتی است که یقینا در مبارزات بازی جانتان را نجات خواهد داد و شانس مشاهده‌ی نوشته دلنشین «Victory Royale» را افزایش می‌دهد.

اگر تجربه‌ی چندانی درباره‌ی ساخت و ساز بازی Fortnite ندارید، این مقاله تمام نکات مربوط به این زمینه را در بر می‌گیرد؛ از نحوه‌ی ساخت و ساز تا بهترین سازه متناسب با موقعیت و شرایط شما در بازی.

در یکی از آخرین آپدیت‌های بازی، قدرت متریال‌های بازی کمی دستخوش تغییر شده‌اند، یعنی میزان مقوامت و زمان لازم برای ساخت هر ماده نسبت به گذشته متفاوت است.

fortnite building guide 4

 آنچه در این مطلب مشاهده خواهید کرد:

  • نحوه‌ی ساخت و ساز در فورتنایت و چیدمان مناسب دکمه‌ها برای این کار
  • توضیحاتی در ارتباط با متریال‌ها بازی فورتنایت، از تفاوت‌ها تا منابع
  • چگونه ساختارهای مختلف را در فورتنایت بسازیم
  • توضیحاتی در ارتباط با تله‌ها در فورتنایت
  • نحوه‌ی ساخت انواع مختلف دیوار، کف، پلکان و سقف در فورتنایت
  • تمامی موارد دیگری که باید راجع به ساخت و ساز در فورتنایت بدانید

نحوه‌ی ساخت و ساز در فورتنایت و چیدمان مناسب دکمه‌ها برای این کار

در بازی Fortnite، چهار نوع سازه‌ی مختلف وجود دارد: دیوارها، سطوح، سقف‌ها و پلکان؛ تمامی این موارد را می‌توان به طور دلخواه دستکاری کرد و تغییر داد تا بتوان ساختمانی که مد نظر دارید را بسازید. نوع پنجم سازه در بازی، یعنی تله را می‌توان از طریق لوت در بازی بدست آورد.

fortnite building 7

چه بر روی PC فورتنایت را بازی می‌کنید و چه بر روی کنسول یا موبایل، دکمه‌های مخصوصی برای ساخت و ساز در بازی تعبیه شده‌اند – در PC دکمه‌ی Q، در Xbox دکمه‌ی X، و در PlayStation دکمه‌ی X – اما در ابتدا مهمترین نکته این است که چیدمان دکمه‌های مربوط به ساخت و ساز را با ترتیب خاصی تنظیم نمایید.

فارغ از اینکه بر روی کدام پلفرم مشغول بازی هستید، اگر از دسته استفاده می‌کنید، پس از کسب تسلط اولیه بر ساخت و ساز اولین کاری که باید انجام دهید این است که در تنظیمات بازی چیدمان دکمه‌ها را بر روی حالت «Builder Pro» قرار دهید. برای انجام این کار، در منوی بازی این مسیر را بپیمایید: Settings > Wireless Controller > Configuration.

fortnite building guide 1

حالت Builder Pro برای کسانی که ساخت و ساز در بازی علاقه دارند بسیار ضروریست و سرعت ساخت سازه‌های مختلف را افزایش می‌دهد زیرا با استفاده از این حالت برای هر سازه دکمه خاصی تعبیه می‌گردد و شما قادر خواهید بود متریال هر سازه را با استفاده از D-Pad انتخاب نمایید و دیگر لازم نیست در منوهای مختلف ساخت و ساز وقت خود را تلف کنید. عادت کردن به چیدمان جدید دکمه‌ها ممکن است کمی زمانبر باشد اما به محض یادگیری آن‌ها، متوجه برتری خود نسبت به بازیکنان دیگری که از چیدمان Builder Pro استفاده نمی‌کنند خواهید شد، زیرا شما در طول مبارزه ساخت و ساز را با سرعت بیشتری انجام خواهید داد. 

افزون بر آنچه گفته شد، باز هم منوی تنظیمات بازی خود را بررسی کرده و دو گزینه‌ی Turbo Building و Automatical Material Swapping را اگر تاکنون خاموش بوده‌اند، فعال نمایید. Turbo Building به شما این اجازه را می‌دهد که با نگه داشتن دکمه شلیک (دکمه مربوط به ساخت) و نگاه کردن به هر جهت سازه‌ی دلخواه خود را بسازید. همچنین با فعال کردن گزینه‌ی Automatical Material Swapping اگر در حین ساخت و ساز نوع خاصی از متریال شما تمام شده باشد، بلافاصله و به طور خودکار متریال بعدی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. هردوی این گزینه‌ها در حین یک درگیری کمک حالتان خواهند شد؛ زمانی که تنها به ساخت و ساز نیاز دارید و نوع متریال و شکل کلی ساختمان برایتان اهمیتی نخواهد داشت.

fortnite building guide 2

نکته‌ی دیگر آن که دیوارها و سطوح ساده را می‌توان پیش از آنکه به طور کامل ساخته شوند تغییر داد و اصلاح کرد تا در نهایت امکان ایجاد سازه‌ای با جزییات مخصوص نیز فراهم باشد. این کار را با فشار دادن دکمه‌ی مخصوص به خود و زمانی می‌توان انجام داد که نقشه‌ی آبی‌رنگ سازه‌ی مورد نظرتان ظاهر شده باشد. این ویژگی برای درست کردن ساختمان‌هایی خاص بسیار کارامد است، مخصوصا زمانی که با دوستان خود مشغول بازی هستید و خطر خاصی از جانب سایر بازیکنان شما را تهدید نمی‌کند، شاید دلتان بخواهد برای ثبت یک عکس یادگاری بنایی زیبا بسازید!

fortnite building guide 5

اگر قصد تمرین برای ساخت و ساز در بازی Fortnite را دارید – بدون استفاده از شبیه‌سازهای ساخت و سازِ تردپارتی در فورتنایت – بهترین راه این است که وارد مد Playground شوید. این مد علاوه بر آنکه حجم عظیمی از مواد اولیه (همان Material) را در اختیار شما قرار می‌دهد، نقشه‌ای بدون دشمن را در پیش رویتان می‌گذارد تا آزادانه و بدون هیچ مزاحمی ساخت و ساز در بازی را تجربه کنید.

  البته به خاطر داشته باشید که مد Playground دارای محدودیت زمانی است و به طور کلی یک مد موقت محسوب می‌شود. این احتمال وجود دارد که در زمان خواندن این متن، Playground از دسترس کاربران خارج شده باشد. اپیک گیمز تاریخ منظمی برای در دسترس قرار گرفتن این مد اعلام نمی‌کند.

مواد اولیه‌ی ساخت و ساز در فورتنایت؛ از تفاوت‌ها تا منابع تهیه‌ی هرکدام

در بازی سه نوع مواد اولیه یا متریال وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای ساخت و ساز استفاده کرد. باید به این نکته توجه داشت که هر نوع از متریال بازی دارای زمان لازم برای ساخت و مقاومت مخصوص به خود است که در ادامه هرکدام را توضیح می‌دهیم:

  • چوب (Wood): به ازای هر پنل به 5 ثانیه زمان برای ساخت کامل نیاز است، مقاومت اولیه‌اش 100 است و با نهایی شدن ساخت این عدد به 200 می‌رسد.
  • سنگ (Stone): به ازای هر پنل به 12 ثانیه زمان برای ساخت کامل نیاز است، مقاومت اولیه‌اش 90 است و با نهایی شدن ساخت این عدد به 300 می‌رسد.
  • فلز (Metal): به ازای هر پنل به 20 ثانیه زمان برای ساخت کامل نیاز است، مقاومت اولیه‌اش 80 است و با نهایی شدن ساخت این عدد به 400 می‌رسد.

 نابود کردن اجسام مختلف از جمله دیوار آجری، درختان، سنگ‎‌ها و خودروها متریال مخصوص هرکدام را در اختیارتان خواهد گذاشت. همچنین متریال را می‌توان از طریق لوت نیز بدست آورد؛ چه از طریق کشتن بازیکنان دیگر و چه از طریق صندوقچه‌ها. سریع‌ترین راه برای جمع‌آوری انبوهی از متریال، کشتن بازیکنان دیگر است که از این طریق می‌توان متریال آن‌ها را نیز در کنار لوتی که در اختیارتان می‌گذارند کسب کرد.

یاد گرفتن این نکته که در موقعیت‌های مختلف کدام متریال از همه بهتر است و نقطه قوت شما در آن لحظه‌ی خاص خواهد شد. برای مثال سازه‌های چوبی زودتر از همه ساخته می‌شوند اما در مقابل آتش دشمن از دو متریال دیگر ضعیف‌ترند پس اگر در دایره‌ی نهایی بازی قرار دارید ترجیح دادن متریال چوب به دو متریال دیگر منطقی چندان منطقی نخواهد بود و همچنین استفاده از متریال فلز در مراحل ابتدایی بازی - زمانی که به دلیل کوچکتر شدن دائمی دایره مدام مجبور به جابجا شدن از مکانی به مکانی دیگر هستید – نیز تنها موجب هدر رفتن منابعتان خواهد شد.

به یاد داشته باشید زمانی که درگیر یک نبرد تک به تک از فاصله‌ی نزدیک هستید هرچقدر زمان ساخت یک متریال طولانی‌تر باشد، شانس دشمن برای نابود کردن پنل‌هایی که می‌سازید بیشتر است. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام ساخت سازه‌های کوچک از چوب استفاده کنید چون تکمیل شدن ساختشان کمتر طول می‌کشد و در همان ابتدا که پنل آبی‌رنگِ این متریال را می‌سازید مقاومتش نسبت به متریال‌های سنگ و فلز بیشتر است (100 در مقابل 90 و 80).

پس از سپری شدن اندک زمانی از شروع بازی و در مراحل میانی و نهاییِ هر دور، از متریال سنگی و فلزی برای ساخت دژهایی مرتفع و بزرگ استفاده کنید تا مکانی که درآن پناه می‌گیرید (یا به اصطلاح کمپ می‌کنید) مقاومت بالایی داشته باشد و همچنین از نظر ارتفاع نسبت به سایر بازیکنان برتری داشته باشید که این امر کارایی سلاح‌هایتان مخصوصا سلاح اسنایپر را به طرز قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر قصد ساخت برجی مرتفع را دارید این نکته را به یاد داشته باشید که در ساخت پایه‌اش از متریال محکم‌تر استفاده کرده و آن قسمت برج را به خوبی تقویت کنید زیرا معمولا بازیکنان در فورتنایت هنگام تخریب یک ساختمان شروع به شلیک به پایه‌ی آن ساختمان خواهند کرد.

نحوه‌ی ساخت انواع سازه‌ها در بازی فورتنایت بتل رویال

زمانی که با ساخت متریال‌ها و انواعشان آشنا شدید، آماده‌ی بالا بردن برج و باروی خود خواهید بود! زمانی که در بازی فورتنایت قادر به ساخت هرچیزی که به ذهنتان می‌رسد باشید، لازم است با برخی از ساختمان‌های رایج و کاربردی بازی که موجب برتری شما در موقعیت‌های مخصوص می‌شوند آشنا شوید.

دیوار فوری

در طول یک دور از بازی احتمالا بارها به بازیکنانی برخواهید خورد که سعی در ساخت «دیوار فوری» مشهور دارند. بسته به نوع متریالی که در ساخت آن‌ها بکار گرفته می‌شود، این نوع از دیوارها زمان اندکی (احتمالا چند ثانیه) را در اختیارتان قرار می‌دهند تا از آن برای پر کردن سلاحتان، درمان خود یا حرکت در جهت مخالف دشمن در طول یک درگیری استفاده نمایید. برای ساخت دیوارِ فوری تنها کافیست که یک دیوار معمولی بیلد کنید.

fortnite building guide 6

سکوی فوری

همانند دیوارهای فوری، سکوهای فوری که بازیکنان آن‌ها را در خلال نبردهای تن به تن و نزدیک می‌سازند برای قرار گرفتن در ارتفاعی بالاتر از دشمن و غافلگیر کردن او با شلیک کردن از بالا، بسیار کارامد خواهند بود.

به دلیل شیبی که در این سازه وجود دارد، با حرکت در طول آن قادر به خارج شدن از معرض دید دشمن خواهید بود که این خود یک حفاظ ثانویه (علاوه بر خود سازه) برایتان ایجاد خواهد کرد. اگر دشمنتان در فاصله‌ی قابل توجهی نسبت به شما قرار دارد، یک سکوی فوری به علت ارتفاعی که در اختیارتان قرار می‌دهد محل خوبی برای استفاده از سلاح اسنایپر خواهد بود. اگر حرف الفبا U در زبان انگلیسی را به صورت افقی بر روی زمین تصور کنیم، شما با ساخت سه دیوار معمولی در سه وجه این ساختار و قرار دادن یک پلکان درون این ساختار، قادر به بیلد یک سکوی فوری خواهید بود.

fortnite building guide 7

سکوی V شکل

سکوهای V شکل همانند سکوهای فوری هستند با این تفاوت که بجای یک پلکان دارای دو ردیف پله هستند، که این دو ردیف ساختاری مشابه حرف V را ایجاد می‌کنند. بهتر است که آن‌ها را در بالای یک برج قرار دهید تا در هرکدام از دو سمت، با استفاده از شیب پله قادر به بالا و پایین رفتن باشید. این ساختار نیز موقعیت مناسبی برای استفاده از سلاح اسنایپر در اختیارتان قرار می‌دهد. یک سکوی V شکل با ساخت دو سکوی فوری روبروی یکدیگر بیلد می‌شود.

fortnite building guide 9

برج تک‌تیر انداز

اگر مهارتتان در هدف‌گیری خوب باشد، ساخت یک برج تک‌تیر انداز در دایره‌های پایانی بازی برتری خاصی به شما اعطا خواهند کرد. با مستقر شدن در این برج‌ها، قادر به هدف گرفتن بازیکنانی که در فاصله‌ی دوری از شما قرار دارند خواهید بود و در کنار مهارت، اگر کمی خوش‌شانس باشید می‌توانید دشمن را هدشات کنید! برای ساخت برج تک‌تیر انداز، ابتدا یک جعبه متشکل از چهار دیوار در اطراف خود بسازید (اگر به فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید بیش از چهار دیوار استفاده کنید) سپس با بیلد مجموعه‌ی ساده‌ای پله‌ها به ارتفاع برج خود بیفزایید. این روند را ادامه دهید تا به ارتفاع مطلوب خود برسید. همچنین ساخت یک سکوی V شکل در انتهای برج موقعیت بهتری را برای اسنایپ کردن در اختیارتان قرار می‌دهد.

fortnite building guide 11

fortnite building guide 13

 

اگر سطح مهارتتان در بازی فورتنایت بالاست و به اصطلاح دستتان روان است، می‌توانید بجای یکی از دیوارهای معمولی در طبقه‌ی پایه، یک دیوار به همراه در بسازید و سپس درون آن یک تله قرار دهید؛ بازیکنان دیگر با دیدن در فکر می‌کنند که می‌توانند مخفیانه وارد برج شوند و شما را بکشند اما...! فقط به یاد داشته باشید که بخش‌های پایینی برج‌هایتان را با استفاده از متریال مقاوم تقویت نمایید تا احتمال اینکه با نابود شدن بخش پایینی سقوط کنید کاهش یابد.

fortnite building guide 10

اتاق درمان

فارغ از اینکه مهارت شما در بازی فورتنایت در چه سطحی است، در میان استراتژی‌ها و سبک بازی خود حتما باید «اتاقِ درمان را در نظر بگیرید». اگر پس از یک درگیری و کاهش میزان سلامت خود محلی برای استفاده از بانداژها و معجون‌های شیلد پیدا نکردید، اتاق درمان بعد دیگری به بازی دفاعی اضافه می‌کند. برای بیلد کردن یک اتاق درمان، چهار دیوار معمولی در اطراف خود بسازید و بر روی آن یک سقف قرار دهید. بازیکنان معمولا با مشاهده‌ی چنین بیلدی شروع به تیراندازی و تخریب آن می‌کنند اما شما با ساخت اتاق درمان حداقل برای چند ثانیه زمان بدست خواهید آورد تا سلامت خود را بازیابید و شانس بقای خود را افزایش دهید.

fortnite building guide 14

fortnite building guide 15

تله‌ها در فورتنایت و توضیحاتی درباره‌ی سایر تجهیزات

ساخت سازه‌های مختلف در فورتنایت ممکن است گاهی اوقات لذت وصف‌ ناپذیری در گیمرها ایجاد کند، اما اگر مواردی همچون انواع تله‌ها در نقاط مختلف بیلد خود جای دهید این لذت دوچندان خواهد شد، خصوصا اگر زمانی که غرق در بازی هستید ناگهان متوجه شوید که بازیکن دیگر در دام شما گرفتار شده است و با ظاهر شدن اعلان کشته شدن یک بازیکن توسط بر روی صفحه غافلگیر شوید!

همانند دیگر آیتم‌های بازی Fortnite، تجهیزات و تله‌ها را می‌توان در سرتاسر نقشه‌ی بازی پیدا کرد، از درون ساختمان‌های خود بازی و صندوقچه‌های لوت تا لاماها و دراپ‌ها (Supply Drops).

لانچ پد

لانچ پد یکی از آیتم‌های کمیاب در بازی فورتنایت که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا ارتفاع قابل توجهی بپرید و سپس با استفاده از گلایدر خود از منطقه‌ای که در آن دشمن شما را محاصره کرده یا درون طوفان گرفتار شده‌اید فرار کنید. برای استفاده از لانچ پد ابتدا باید یک پنل سطحی بر روی زمین بسازید و سپس لانچ پد را روی آن قرار دهید. در زمان انجام این کار دقت داشته باشید که آن را دور از ساختمان‌ها و درختان بازی قرار دهید زیرا ممکن است درهنگام پرش به این موارد برخورد کنید و موفق به فرار از مهلکه نشوید.

زمانی که لانچ پد را در جایی قرار دادید، دیگر قادر به جابجا کردن یا برداشتن آن نخواهید بود و همچنین باید توجه داشته باشید که دشمنانتان نیز قادر به استفاده از آن خواهند بود و ممکن است پس از پرش شما آن‌ها نیز از لانچ پد استفاده کرده و با پیمودن همان مسیری که شما از آن استفاده کردید باز هم در تعقیبتان باشند. پس در انتخاب استراتژی و مکانی مناسب برای قرار دادن لانچ پد نهایت دقت خود را بکار بگیرید. همچنین در مواردی که یک برج مخصوص تک‌تیر انداز ساخته‌اید و بازیکن دیگری شروع به تخریب آن می‌کند، استفاده از لانچ پد قطعا بهترین راه فرار ممکن خواهد بود.

fortnite building guide 63

انواع تله‌ها در بازی فورتنایت

قبلا سه نوع تله در بازی فورتنایت وجود داشت که عبارت بودند از: Wall Zapper، Ceiling Zapper و Floor Spiks. سپس این تله‌ها از بازی حذف شدند و به جای آن‌ها تله‌ی Damage Trap معرفی شد. این تله که جزو آیتم‌های Uncommon بازی محسوب می‌شود ترکیبی از آن سه نوع تله است. به همین دلیل، زمانی که پنل آبی Damage Trap را انتخاب می‌کنید می‌توان آن را بر روی دیوارها، سقف‌ها و پنل‌های کف بیلد خود قرار دهید.  

بهترین روش استفاده از Damage Trap این است که درون اتاق یکی از ساختمان‌های بازی یا در کف برجی که خودتان ساخته‌اید از آن استفاده کنید. باید امیذوار باشید که یکی از بازیکنان سر به هوا در تله‌ی شما گرفتار و کشته شود. روش دیگری که در استفاده از این تله‌ها وجود دارد و معمولا توسط بازیکنانی با مهارت بالا بکار گرفته می‌شود این است که در حین درگیری تک به تک با دشمن، شروع به ساخت ساز پیرامون دشمن خود می‌کنند و به نوعی او را درون یک بیلد اسیر می‌کنند و با قرار دادن تله در یکی از نقاط آن بیلد براحتی دشمن خود را از پای درمی‌آورند.

fortnite damage trap 01

تله‌ی Bouncer

Bouncer Trap یک آیتم Rare با قابلیت استفاده‌ی بی‌نهایت در بازی فورتنایت است که بازیکنان از آن برای پرش از بلندی‌ها و برج‌های بازی استفاده می‌کنند. اگر با استفاده از این آیتم پرشی انجام داده باشید در هنگام فرود هیچگونه آسیبی نخواهید دید و از میزان سلامتتان کاسته نمی‌شود. درست است که با رفتن به روی Bouncer Trap هیچ دمیجی به دشمن وارد نخواهد شد اما در صورتی که این تله در مکان مناسبی نصب شود، در نهایت ممکن است موجب مرگ بازیکنان دیگر شود؛ بدین صورت که آن‌ها را سمت تله‌های دیگر بفرستد و یا اگر بازیکن دیگری ناخواسته بر روی Bouncer Trap برود و به هوا بپرد موقعیت مناسبی برای شما ایجاد خواهد شد که او را اسنایپ کنید!

fortnite building guide 62

کمپ‌فایر

کمپ‌فایر (Campfire) را نیز می‌توان در دسته‌ی تله‌های بازی فورتنایت طبقه‌بندی نمود. این آیتم «Rare» که تنها یک بار می‌توان از آن استفاده نمود تمام بازیکنانی که در کنارش قرار بگیرند را درمان خواهد کرد؛ افزایش میزان سلامت بازیکنان به این صورت است که هر ثانیه 2 عدد به خط HP بازیکنان اضافه خواهد شد و این فرایند 25 ثانیه طول خواهد کشید. کمپ‌فایر هیچگونه دمیجی را به دشمن وارد نمی‌کند و زمانی که هیچ آیتم دیگری برای افزایش HP خود در اختیار ندارید و یا چند نفر از هم تیمی‌هایتان نیاز به درمان دارند، استفاده از کمپ‌فایر درون یک اتاق درمان بسیار کارآمد خواهد بود.

اگر این آیتم را پیدا کردید بهتر است آن را برای اواخر هر دور از بازی و دایره‌های پایانی ذخیره کنید زیرا در چنین مواقعی لوت چندانی بدست نخواهید آورد و معمولا آیتم‌های مربوط به بازیابی HP راحت بدست نمی‌آیند، مخصوصا اگر در یک تیم باشید و هیچکدام از هم تیمی‌هایتان هم چنین آیتمی نداشته باشند.

fortnite building guide 61

نحوه‌ی ساخت انواع دیوارها، سطوح، پلکان و سقف در بازی فورتنایت

اگر دوست دارید در ساخت سازه‌هایتان جزییات بیشتری را بکار ببرید، می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی «Edit» نقشه‌ی هر نوع از سازه‌ها را ویرایش نمایید. با استفاده از این گزینه شبکه‌ای از ساختارهای کاشی‌مانند که سازه‌ی مورد نظرتان را تشکیل می‌دهند مشاهده خواهید کرد که با ویرایش آن‌ها ساختمان‌هایی خاص و متفاوت در اختیارتان قرار خواهد گرفت. شبکه‌ی کاشی‌های متعلق به دیوارهای و پلکان از 9 قطعه (سه در سه) و شبکه‌ی کاشی‌های متعلق به سقف‌ها و سطوح از 4 قطعه (دو در دو) تشکیل شده است.  

شما با حذف کردن هر کاشی، در واقع شکل اصلی هر سازه را تغییر خواهید داد و در نتیجه اشکال متفاوتی از همان سازه ایجاد خواهد شد. برای مثال می‌توان از یک دیوار ساده دیواری با یک در در وسط آن ایجاد کرد و یا یک پلکان ساده را به شکل یک راه‌پله‌ی U شکل درآورد. همچنین باید توجه داشت که هر ساختاری که درنهایت ساخته شود را باز هم می‌توان ویرایش کرد.

ساخت سازه‌هایی متفاوت از حالت پایه در کمترین زمان ممکن؛ مخصوصا در حین درگیری، نیازمند تمرین و مهارت بسیار است. بنابراین در ابتدا لازم است در ساخت سازه‌های معمولی مهارت لازم را کسب کرده باشید پس از آن سراغ ویرایش سازه‌ها بروید. در ادامه انواع مختلف هر سازه و نحوه‌ی ساخت هرکدام را همراه با تصویر برایتان توضیح خواهیم داد.

انواع دیوارها

دیوار معمولی: دیوار معمولی را می‌توان با استفاده از دکمه‌ی مخصوص دیوار (Wall) ساخت.

fortnite building guide 16

fortnite building guide 17

 

دیوار معمولی با یک پنجره در سمت چپ: در ردیف سمت چپ، کاشی وسط را حذف کنید.

fortnite building guide 18

دیوار معمولی با یک پنجره در مرکز: کاشی مرکزی را حذف کنید.

fortnite building guide 19

دیوار معمولی با دو پنجره‌ی کناری: کاشی‌هایی که در مرکز هر دو ردیف سمت چپ و سمت راست قرار دارند را حذف کنید.

fortnite building guide 20

fortnite building guide 21

دیوار معمولی با یک در در سمت چپ: در ردیف سمت چپ، کاشی پایین و وسط را حذف کنید.

fortnite building guide 22

fortnite building guide 23

دیوار معمولی با یک در مرکزی: با حذف کردن کاشی مرکزی و کاشی وسطی در ردیف پایین ساخته می‌شود.

fortnite building guide 25

fortnite building guide 26

دیوار معمولی با یک در و یک پنجره: در ردیف سمت چپ، کاشی وسط و کاشی پایینی و در ردیف سمت رسط کاشی وسطی را حذف نمایید.

fortnite building guide 27

fortnite building guide 28

نیم‌دیوار: کاشی‌های بالاترین ردیف افقی را کلا حذف کنید.

fortnite building guide 29

fortnite building guide 30

نیم‌دیوار کوچک: تمام کاشی‌ها جز کاشی پایینی و وسطی در ردیف کاشی‌های سمت چپ را حذف کنید.

fortnite building guide 31

fortnite building guide 32

حصار کناری: به جز کاشی سمت چپی و مرکزی در پایین‌ترین ردیف افقی، تمام کاشی‌ها را حذف کنید.

fortnite building guide 33

fortnite building guide 34

نیم‌دیوار با یک در در سمت چپ: با حذف ردیف افقی فوقانی و ردیف عمودی سمت چپ ساخته می‌شود (به شکل حرف L وارونه).

 

fortnite building guide 37

نیم‌دیوار با یک در مرکزی: : با حذف ردیف عمودی وسط و ردیف افقی فوقانی ساخته می‌شود (به شکل حرف T).

fortnite building guide 38

fortnite building guide 39

گنبد: با انتخاب ردیف افقی فوقانی، کاشی مرکزی ستون سمت چپ، کاشی مرکزی ستون سمت راست ساخته می‌شود (به شکل حرف U وارونه).

fortnite building guide 40

fortnite building guide 41

نیم‌گنبد: با انتخاب ردیف افقی فوقانی و ردیف عمودی سمت چپ ساخته می‌شود (به شکل حرف L وارونه).

fortnite building guide 42

fortnite building guide 43

دیوار قطری فوقانی: با حذف کاشی‌های پایینی و مرکزی در ستون عمودی سمت چپ و کاشی پایینی در ستون عمودی میانی ساخته می‌شود.

fortnite building guide 45

fortnite building guide 46

دیوار قطری تحتانی: با حذف کاشی‌های فوقانی و میانی در ستون عمودی سمت چپ و کاشی وسطی در ستون عمودی میانی ساخت می‌شود.

fortnite building guide 47

fortnite building guide 48

ستون: تنها کافیست یک ستون عمودی از کاشی‌ها را انتخاب کنید.

fortnite building guide 49

fortnite building guide 50

انواع سطوح افقی

سطح بزرگ: با فشار دادن دکمه‌ی مربوط به گزینه‌ی «Floor» ساخته می‌شود.

fortnite building guide 51

سطح معمولی: اگر رو به نقشه‌ی بیلد ایستاده باشد، با حذف کاشی پایین در سمت راست ساخته می‌شود.

fortnite building guide 52

نیم‌سطح: با حذف ردیف افقی بالایی کاشی‌ها ساخته می‌شود.

fortnite building guide 53

fortnite building guide 54

سطح قطری: اگر کاشی سمت راست در ردیف بالا و کاشی سمت چپ در ردیف پایین را حذف کنید ساخته می‌شود.

fortnite building guide 55

fortnite building guide 56

سطح کوچک: تنها کافیست یکی ازز کاشی‌ها را انتخاب کرده و بقیه را حذف کنید.

fortnite building guide 57

fortnite building guide 58

انواع پلکان

پلکان ساده: با فشار دادن دکمه‌ی مربوط به گزینه‌ی «Floor» ساخته می‌شود.

fortnite building guide 59

fortnite building guide 60

نیم‌پله: با حذف ستون عمودی کاشی‌ها ساخته می‌شود.

fortnite building guide 76

fortnite building guide 75

پلکان L شکل: با انتخاب ستون عمودی سمت چپ و ردیف افقی بالایی کاشی‌ها ساخته می‌شود (به شکل حرف L وارونه).

fortnite building guide 78

fortnite building guide 77

پلکان U شکل: با انتخاب ستون عمودی سمت چپ و ردیف افقی بالایی و ستون عمودی سمت راست کاشی‌ها ساخته می‌شود (به شکل حرف U وارونه).

fortnite building guide 79

fortnite building guide 80

انواع سقف

سقف ساده‌ی هرمی شکل: با فشار دادن دکمه‌ی مربوط به گزینه‌ی «Floor» ساخته می‌شود.

fortnite building guide 64

fortnite building guide 65

سقف گوشه‌دار خارجی: با انتخاب کاشی سمت راست در ردیف پایین ساخته می‌شود.

fortnite building guide 67

fortnite building guide 66

سقف گوشه‌دار داخلی: با انتخاب کاشی سمت چپ در ردیف پایین ساخته می‌شود.

fortnite building guide 72

fortnite building guide 73

سقف جانبی: با انتخاب ستون عمودی سمت راست کاشی‌ها ساخته می‌شود.

fortnite building guide 68

fortnite building guide 69

سقف قطری: با حذف کاشی سمت راست بالایی و کاشی سمت چپ پایینی ساخته می‌شود.

fortnite building guide 71

fortnite building guide 70

تمام موارد دیگری که باید راجع به ساخت و ساز در فورتنایت بدانید:

تمام نکته‌ها ضروری را در بالا توضیح دادیم، حال چند نکته باقی مانده است که توجه به آن‌ها برای افزایش مهارت در ساخت و سازِ بازی فورتنایت خالی از لطف نخواهد بود:

در بازی Fortnite ساخت و ساط تنها نباید در هنگام دفاع ساخته شود، برای رسیدن به نقاط مرتفعی که لوت در آن وجود دارد – برای مثال صندوقچه‌ی لوت که در زیر شیروانی یک ساختمان قرار گرفته – یا تحت نظر گرفتن دیگر نقاط موجود در نقشه نیز می‌توان از ساخت و ساز در بازی استفاده کرد.

ساخت و ساز در فورتنایت در هنگام حمله به بازیکنان دیگر نیز کاربرد دارد. زمانی که به اندازه کافی در ساخت و ساز مهارت پیدا کردید قادر خواهید بود رقیب خود را با ساختن چهار دیوار و یک سقف بالای سرش محاصره نمایید. چنین سازه‌ای حتی می‌تواند حالتی پیچیده‌تر نیز به خود بگیرد. آیا در میان آیتم‌هایتان یک تله وجود دارد؟ زمانی که دشمن را گرفتار کردید ازآن استفاده نمایید. همچنین می‌توانید یک بمب بدبو! به سمت این زندان پرتاب کنید یا در نهایت از فرصت به دست آمده برای فرار از مهلکه استفاده نمایید.

یادگیری ساخت و ساز با سرعت بالا تفاوت بین فرار از طوفان و نابود شدن توسط آن در حین رسیدن به دایره‌ی نهایی را رقم خواهد زد. برای مثال، اگر در نزدیک طوفان قرار دارید و کوهی در روبرویتان قرار دارد که مسیرتان را بسته است یا موجب کاهش سرعت فرارتان می‌شود، باید در حدی مهارت داشته باشید که براحتی و با ساخت و ساز کوه را دور بزنید یا از آن بالا بروید.

زمانی که مشغول جمع‌آوری متریال مورد نیازتان از عوارض موجود در مپ هستید باید حواستان به اطراف هم باشد، زیرا ممکن است بازیکن از فاصله‌ی دور نیز صدای بیل و کلنگ‌زنی شما را بشنود! بهترین کار برای جمع کردن متریال زمانیست که به تازگی دشمنی را کشته باشید یا محیط اطرافتان کاملا پاکسازی شده باشد و یا در نقطه‌ای دورافتاده از مپ قرار گرفته باشید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که فارم کردن یک اتومبیل برای بدست آوردن متریال، موجب روشن شدن آژیرش می‌شود و همین امر ممکن است دشمنان را به منبع صدا سرازیر نماید.

زمانی که مشغول فارم متریال هستید، نوک تبر را به سمت دایره‌ی آبی نشانه بگیرید تا با سرعت بیشتری ضربه بزنید. اگر این کار را درست انجام دهید صدای خاصی به گوشتان خواهد رسید.

کسب مهارت در ساخت و ساز نیازمند تمرین فراوان است. سعی کنید در مناطق دورافتاده فرود بایید و متریال فارم کنید سپس شروع به ساخت انواع سازه‌ها کنید. همچنین در مد Playground بدون نگرانی بابت سایر بازیکنان می‌توانید آزادانه به ساخت و ساز بپردازید.

 

 

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.