نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 23 مرداد 1397
ساعت 13:00

چرا جورج آر.آر مارتین به کشتن این همه کاراکتر تمایل دارد؟

5 از 5

جورج آر. آر. مارتین، اخیرا داستان‌های Tolkien را برای کشتن تعداد زیادی کاراکتر در داستان‌های خودش تاثیر گذار دانسته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ George R.R. Martin، خالق مجموعه رمان‌های «نغمه یخ و آتش» که اقتباس تلویزیونی آن در قالب سریال «Game of Thrones»، یکی از محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین سری‌های تلویزیونی جهان است، مشهور است که در داستان‌های خود علاقه زیادی به کشتن کاراکترهایش دارد و در این راه، ترسی از کشتن حتی شخصیت‌های اصلی قصه‌های خود نیز ندارد. او اخیرا در این زمینه مورد سوال واقع شده و به نظر می‌رسد که طرفداران این مجموعه رمان، بیش از همه باید J.R.R. Tolkien، یعنی خالق مجموعه رمان‌های Lord of the Rings را مقصر بدانند!

مارتین در جریان مصاحبه با PBS، گفته که رمان‌های «ارباب حلقه‌ها» تاثیر زیادی روی او گذاشته بوده و به طور مشخص در یک جا یعنی تمایل تالکین برای کشتن Gandalf، برای او و قرار دادن چندین خط داستانی خونین و غیرقابل پیش‌بینی در گیم آو ترونز بسیار الهام‌بخش بوده است. او در این زمینه گفت:

بزرگ‌ترین اختراع تالکین کاراکترهایی بودند که وسوسه به دست آوردن و استفاده از حلقه را داشتند... آن‌ها همگی در درون خود و قلب‌های خود این درگیری و درواقع جنگ را داشتند. این، می‌تواند حالا در هر مکان دیگری رخ بدهد، در هر زمانی و در هر فضایی در سرتاسر تاریخ بشر... و اینجا حتی Gandalf هم می‌میرد. من نمی‌توانم توضیح بدهم که وقتی ۱۳ سالم بود این موضوع تا چه حد روی من تاثیر گذاشت... شما نمی‌توانید Gandalf را بکشید! Conan در کتاب‌های Conan نمی‌میرد... اینجا تالکین یک قانون و قائده را شکست...

و من تا ابد به خاطر این موضوع تالکین را دوست خواهم داشت. در همان دقیقه‌ای که شما Gandalf را می‌کشید، تعلیقی که در ادامه بوجود خواهد آمد هزاران بار بزرگ‌تر خواهد بود، چون حالا هر کسی ممکن است کشته شود. این یک تاثیر عمیقی روی من داشت که تمایل داشتم بدون هیچ تردیدی، شخصیت‌ها [در داستان خودم] را بکشم.

در زمینه رمان‌های ارباب حلقه‌ها، Gandalf در پل مویرا و مبارزه با بالروگ کشته می‌شود... او البته در ادامه و در قالبی قوی‌تر و عاقل‌تر یعنی Gandalf the White بر می‌گردد. پیرامون اقتباس تلویزیونی از رمان‌های مارتین یعنی سریال «گیم آو ترونز» نیز براساس یک گزارش، تاکنون «بیش از ۱۲۰۰ صحنه مرگ» نمایش داده شده است. در این زمینه، هنوز دو کتاب دیگر تا پایان مجموعه A Song of Ice and Fire هنوز منتشر نشده، که انتظار می‌رود میزان مرگ و میرها حتی بسیار فراتر از این ارقام نیز برود. فیلم‌برداری آخرین فصل از سریال نیز مدتی پیش به پایان رسید و HBO، آن را در قالب فصل هشتم در نیمه‌اول سال ۲۰۱۹ روی آنتن می‌فرستد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.