نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 06 مهر 1399
ساعت 15:00

مایکروسافت می خواهد تا ایکس باکس بهترین محل برای بازی کردن باشد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته فیل اسپنسر، مایکروسافت قصد دارد تا اکوسیستم ایکس‌باکس را به بهترین محل برای بازی کردن تبدیل کند.

مایکروسافت هفته اخیر، در یکی از بزرگ‌ترین خبرهای صنعت گیم در طول چندین سال گذشته رسما از خرید کمپانی Bethesda و همه استودیوها و فرنچایزهای آن خبر داد. گرچه در این صنعت خرید شرکت‌ها و استودیوها موضوعی عادی است، ولی اقدام مایکروسافت فراتر از این‌ها بود و شرکت در یک معامله 7٫5 میلیارد دلاری، یک ناشر بزرگ صنعت گیم که خود مالک چندین استودیو بزرگ و چندین فرنچایز بسیار محبوب است را تصاحب کرد. در نتیجه این تصاحب، حالا همه عناوین فعلی و آینده استودیوهای Bethesda وارد سرویس اشتراکی گیم پس خواهد شد و ارزش پلتفرم ایکس‌باکس در نزد مشتریان و بازیکنان را بیشتر خواهد کرد.

نکته مهم پیرامون Bethesda و فرنچایزهای آن نظیر Fallout، The Elder Scrolls و ... به ماهیت Third Party آن برمی‌گردد و اینکه بازی‌های این کمپانی، در اکثر پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند. درحالی که برآورد اولیه از خرید Bethesda توسط مایکروسافت انحصاری شدن همه فرنچایزهای آن در ایکس‌باکس است، فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس گفته که تصمیم درباره مقصد بازی‌ها به صورت مورد به مورد گرفته خواهد شد. او که از پاسخ مستقیم به این سوال اجتناب کرده است، گفته که بزرگ‌ترین مزیت درباره این خرید به سرویس Game Pass خواهد رسید. او در ادامه گفت:

اما درباره جامعه بازیکنان ایکس‌باکس، و اینکه آن‌ها چه حسی باید داشته باشند این است که این یک سرمایه‌گذاری عظیم برای ارتقای تجربه آن‌ها در اکوسیستم ایکس‌باکس است. و اینکه ما می‌خواهیم اکوسیستم ایکس‌باکس بهترین مکان ممکن برای بازی کردن باشد، و به نظر ما میزان در دسترس بودن بازی‌ها مهم‌ترین بخش برای این کار است.

نکته جالب درباره مصاحبه اخیر اسپنسر این بود که او به صورت مستقیم به انحصاری شدن یا نشدن بازی‌های بتزدا روی ایکس‌باکس اشاره نداشت و صرفا گفت که این تصمیم‌گیری، به صورت مورد به مورد درباره بازی‌ها گرفته می‌شود. موضوعی که کاملا می‌تواند احتمال عرضه نشدن برخی بازی‌های شدیدا موردانتظار آن‌ها برای پلتفرم‌های رقیب را بالا ببرد. مایکروسافت حتی می‌تواند تصمیم مورد به مورد را محدود به برخی بازی‌ها یا حتی با تاخیر نسبت به عرضه در ایکس‌باکس کند. باید دید که سرنوشت عرضه نسخه‌های بعدی چندین سری محبوب نظیر Elder Scrolls یا DOOM که همیشه به صورت مالتی‌پلتفرم عرضه می‌شدند به چه صورت خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.