نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 23 آبان 1394
ساعت 18:29

چرا هنوز برخی بازی های Xbox360 بر روی Xbox One قابل اجرا نیستند ؟

4 از 5

با عرضه ی NXE قابلیت فوق العاده ی Xbox Backward Compatiblity به کنسول Xbox One افزوده شد . قابلیتی که در حال حاضر مجموعه ای از 104 عنوان بازی xbox 360 را در لیست عناوین قابل اجرا بر روی Xbox One قرار داده است . اما سوال اصلی کاربران در رابطه با سایر بازی های Xbox 360 از جمله عناوین سری Call of Duty و بازی ارزشمند راک استار یعنی Red Dead Redemption میباشد . دلیل اینکه این عناوین هنوز در لیست بازی های قابل اجرا بر روی Xbox One قرار نگرفته اند چیست ؟
مایکروسافت در این زمینه بیانیه ای صادر نموده و دلیلی اصلی این عدم انتشار را لایسنس مربوط به بازی ها دانسته است .

" برای بیشتر بازی های Xbox 360 قرار داد های کاملا مشخصی بسته شده است که به اجرای بازی بر روی کنسول خاص وابسته است .برای هر بازی ما باید با ناشر آن بازی صحبت کنیم و از آنها بخواهیم که لایسنس بازی های خود را برای Xbox One نیز تمدید کنند . به عنوان مثال بازی NFL را در نظر بگیرید که بیشتر از 1000 لایسنس مختلف در آن وجود دارد . امکان اجرای تمامی بازی ها بر روی Xbox One وجود دارد اما باید ناشرین برای دریافت لایسنس بازی های خود اقدام کنند."

مایکروسافت داخل انجمن موجود در وبسایت Xbox.com تاپیکی راه اندازی نموده است که کاربران میتوانند به بازی هائی که علاقه دارند به این سیستم اضافه شوند رای دهند تا مایکروسافت برای بازی های مشخصی اولویت قائل شود . بر اساس همین درخواست ها افزوده شدن Call of Duty Black ops II به طرح Xbox Backward Compatiblity در آینده تایید شده است .

البته ناگفته نماند که بازی های Kinect قابلیت افزوده شدن به لیست بازی های Backward Compatible را ندارند چراکه Kinect کنسول  Xbox360 قابلیت راه اندازی بر روی Xbox one را ندارد .

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.