نویسنده: FariD دوشنبه، 13 ارديبهشت 1395
ساعت 08:01

صحبت های Drinkbox Studio درباره PlayStation NEO و Xbox One.5

5 از 5

به نظر می رسد که توسعه دهنده بازی هایی چون Severed و Guacamelee از آنچه که فکر می شد نسبت به کنسول های مرموز PlayStation 4.5 یا NEO و Xbox One جدید کم توجه تر است. طی مصاحبه ای که GameIndustry.biz با آقای Chris Harvey موسس کمپانی Drinkbox Studio انجام داده، وی مطالبی را در خصوص استودیوهای مستقل و احتمال آپگرید کنسول های نسل حاضر بیان کرد که در ادامه می خوانیم.

«برای یک توسعه دهنده بزرگ، لزوماً مطلع شدن از کنسول های جدیدی همچون PS4.5 یا Xbox One.5 لذتبخش نیست، چرا که این کار به معنای نیاز به کار بیشتر برای پشتیبانی از سخت افزارهای مختلف است. برای یک توسعه دهنده مستقل هم چنین خبرهایی چندان اهمیت ندارد؛ چرا که بازی های ما دقیقاً از سرحد توانایی های کنسول ها استفاده نمی کند. لذا از منظر ما، شاید تعدادی پرسنل اضافی برای اعتبارسنجی لازم شود تا قابل استفاده بودن بازی ها بر روی کنسول جدید را تضمین کنند، اما این کار اساساً نحوه توسعه بازی ها توسط ما برای کنسول ها را دستخوش تغییر نمی کند.»

«با این کار یکجور تغییر دکور در ویترین ها انجام می شود، لذا اگر بتوانید به سرعت بازی هایی را برای آن بفرستید، فرصت این را دارید که چشمان بسیار بیشتری شما را ببینند. بخشی از دلیل این که بازی Mutant Blobs Attack را به صورت یک عنوان لانچ برای PS Vita عرضه کردیم هم همین است. ما این را به تجربه می دانستیم. کمپانی Pseudo Interactive دو بازی بیرون داد که اساساً عناوین لانچ بودند و ما طی صحبتی که با افراد داخل شرکت انجام دادیم متوجه شدیم که آن ها همیشه این حرکت را به عنوان یک فرصت بسیار مثبت می بینند. به عنوان توسعه دهنده، هیچ مخالفتی با توان بالاتر نداریم. و از یک جایگاه و دید تجاری، اگر بتوانیم خود را سریع به بازار برسانیم، سود سرشاری از اینگونه بازیابی سخت افزاری کنسول ها که هر چندسال اتفاق میفتد نصیبمان خواهد شد.»

شایان ذکر است که کمپانی Drinkbox Studio متعاقب عرضه بازی انحصاری PS Vita به نام Severed بیشتر در خبرها ظاهر شده است. صحبت هایی که آقای هروی بیان کرده بیشتر مطلوب استودیوهای مستقل است و در مورد احساس توسعه دهندگان/ناشران بزرگتر و پرمخاطب تر در مورد چنین کنسول های بین نسلی، هنوز گفته های چندانی بیان نشده است.

FariD | اخبار | 02/05/2016
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.