نویسنده: Matin سه شنبه، 06 تیر 1402
ساعت 22:54

الهامات ریمیک Alone in the Dark از بازی Diablo 4

3 از 5

با انتشار نسخه‌ی دمو Alone in the Dark، استودیوPieces Interactive  راه کمپانی Blizzard را در احیای یک روش رایج برای تبلیغ بازی‌های ویدوئی جدید دنبال می‌کند.

1

صحنه‌ای از نسخه دمو Alone in the Dark Prologue با لوگوی Diablo 4

پس از خبر غافلگیر کننده‌ای که در سال گذشته درباره نسخه بازسازی شده بازی کلاسیک ژانر بقا - وحشت Alone in the Dark منتشر شد، استودیو توسعه دهنده این بازی، Pieces Interactive، ساکت شد و طرفداران این بازی را در کنجکاوی اینکه این بازی چه شکلی خواهد داشت رها کرد. پس از ماه‌ها سکوت، Pieces Interactive اکنون اطلاعات بیشتری در مورد عوامل محبوب Alone in the Dark و گیم پلی الهام گرفته از سبک وحشت کیهانی آن فاش کرده است و یک تیزر قابل اجرا منتشر کرده است که گوشه چشمی از آنچه در نسخه کامل در انتظار گیمرها است را ارائه می‌دهد. این تیزر کوتاه نه تنها راهی عالی برای برانگیختن مجدد علاقه به این سری طولانی است، بلکه به صورت عاقلانه‌ای از یک فرنچایز کلاسیک دیگر نیز تقلید می‌کند.

چندین عنوان عرضه شده در سال‌های اخیر از سبک وحشت کیهانی نویسنده H.P. Lovecraft الهام گرفته‌اند، از عنوان کارتونی Cult of the Lamb گرفته تا عنوان مستقل Dredge، و براساس شواهد این احتمال می‌رود که تاثیرات سبک لاوکرافت بر روی Alone in the Dark بیشتر از این‌ها باشد. امید می‌رود که ارائه نمونه‌ای از بازی Alone in the Dark از طریق دمو منتشر شده جدید، به Pieces Interactive کمک کند تا نشان دهد این عنوان چیزی بیش از فضای وحشت کیهانی این سبک دارد. استراتژی انتشار نسخه‌ی دمو قبل از عرضه اصلی در صنعت بازی‌های ویدئویی رایج‌تر شده است و همچنین به عنوان Diablo 4 ساخته Blizzard کمک کرد تا به موفقیت بزرگی دست یابد.

ممکن است کمپانی THQ Nordic امید به دنبال کردن قدم‌های کمپانی Blizzard داشته باشد

2

شخصیت‌های Barbarian، Sorcerer، و Druid از Diablo 4 دور آتش

درست همانطور که نسخه بتای مختص یک آخر هفته Diablo 4 پس از علاقه پایین طرفداران به عناوین Diablo 3 و Diablo Immortal دوباره هیجان آن‌ها را برای این فرنچایز برانگیخت، تیزر قابل اجرای بازی Alone in the Dark می‌تواند به رفع برخی از اشتباهات این سری کمک کند. بازی Alone in the Dark که زمانی به عنوان نمادی از ژانر بقا - وحشت در نظر گرفته می‌شد، در دهه‌های اخیر برای یافتن قدم‌های مناسب مسیر خود به مشکلاتی برخورده است. یک نسخه ریبوت بحث برانگیز در سال 2008 علیرغم داشتن برخی مکانیک‌های گیم پلی نوآورانه، نتوانست رضایت گیمرها را به خود جلب کند، و عنوان Alone in the Dark: Illumination که در سال 2015 تنها به صورت آنلاین عرضه شد، توسط منتقدان مورد حمله قرار گرفت.

با توجه به سطح کیفیت نامناسب نسخه‌های اخیر این فرنچایز، حتی طرفداران قدیمی بازی Alone in the Dark نیز ممکن است شک داشته باشند که این عنوان جدید بتواند جادوی عناوین اولیه این سری را دوباره به دست آورد. احتمالاً این مسئله که قبل از این دمو تنها اطلاعاتی که طرفداران درباره این بازی داشتند یک تیزر تریلر از Alone in the Dark بود و اظهاراتی که نشان می‌داد این عنوان یک تصویرسازی مجدد از بازی اول است، نیز این شک و ترید را افزایش می‌داد. اما نسخه‌ی دمو که به طرفداران معرفی کوتاه و ترسناکی از Derceto Manor در Alone in the Dark را می‌دهد، باید به رفع نگرانی برخی از طرفداران کمک کرده باشد.

امیدواریم که نسخه‌ی دمو Alone in the Dark نمایانگر یک ترند جدید باشد

3

شخصیت David Harbour در نسخه بازسازی شده Alone in the Dark

بر خلاف برخی دیگر از فرنچایزهای مطرح صنعت بازی‌های ویدئویی، Alone in the Dark نمی‌تواند به موفقیت‌های گذشته خود برای برانگیختن هیجان طرفداران تکیه کند، و این موضوع بخش عظیمی از تبلیغات را بر شانه‌ی نسخه دمو می‌گذارد. همچنین، در حالی که ساخت تیزر کوتاه گیم پلی بدون شک زمان توسعه را افزایش داده است، انتشار آن باید به افزایش آگاهی گیمرهایی کمک کند که یا هرگز نام Alone in the Dark را نشنیده بودند و یا پس از آخرین عناوین از این فرنچایز دلسرد شده بودند. بازی Alone in the Dark با پذیرفتن عصاره اصلی زمانی که عنوانی رایج در صنعت بازی‌های ویدئویی بود که منجر به تولد فرنچایز آن شد، به طور بالقوه می‌تواند مخاطبان جدیدی را جذب کند.

حتی با وجود اینکه عرضه دموها همیشه آنطور که انتظار می‌رفته پیش نمی‌رود، به دموی فوق العاده بد استودیو Square Enix برای بازی Forspoken اشاره می‌شود؛ یک نسخه دمو به گیمرها کمک می‌کند، قبل از باز کردن کیف پول خود بفهمند در حال رفتن به سراغ چه نوع بازی ویدئویی هستند. همچنین، در حالی که نسخه‌ی دمو Alone in the Dark بسیار کوتاه است، سبک کلاسیک بازسازی شده را کاملاً به نمایش می‌گذارد. دیگر توسعه دهندگان باید از کمپانی‌های Blizzard و Pieces Interactive پیروی کنند و به گیمرها اجازه دهند که واقعاً گوشه چشمی از بازی‌های جدید را تجربه کنند، نه اینکه تصمیم بر خرید را صرفاً بر اساس تریلرها و پیش نمایش‌ها بگیرند.

از آنجایی که قرار است بازی Alone in the Dark در ماهی پر عرضه از عناوین ژانر وحشت سطح بالا عرضه شود؛ نسخه‌ی دمو آن باید به این بازی کمک کند تا در میان گروه عناوین وحشت‌آور برجسته شود. اگر این نسخه دمو کوتاه اما وحشتناک، موفقیتی را برای بازی Alone in the Dark به ارمغان آورد، امیدواریم توسعه دهندگان بیشتری از این روش پیروی کنند و به گیمرها اجازه دهند در آینده قبل از خرید تجربه بازی یک عنوان جدید را امتحان کنند.

بازی Alone in the Dark در 25 ماه اکتبر برای پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS5 و Xbox Series X عرضه می‌شود.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 27/06/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.