نویسنده: Matin سه شنبه، 07 شهریور 1402
ساعت 13:04

سری Resident Evil مسیر برگشت ناپذیری را طی کرده است

5 از 5

با توجه به مسیری که فرنچایز Resident Evil با آخرین عنوان اصلی خود، Village طی کرد، اکنون مسیرهای خاصی وجود دارند که این فرنچایز دیگر نمی‌تو‌اند آن‌ها را طی کند.

دشمنان در بازی Resident Evil: Village بر خلاف بازی‌های قبلی این فرنچایز، تم ماوراء طبیعی‌تری دارند و زامبی‌هایی سنتی نیستند.

با این حال یک توضیح علمی درباره ماهیت تمام هیولاهای بازی وجود دارد که امکان معرفی عناصر ماوراء طبیعی در بازی‌های آینده را از بین می‌برد.

این فرنچایز تصمیم روشنی برای پایبندی به توضیحی علمی برای عناصر وحشت موجود در بازی داشته است و بعید است که عناوین بعدی این فرنچایز توضیحاتی غیرعلمی ارائه کنند.

در اواخر سال 2021، آخرین بازی اصلی فرنچایز Resident Evil، با عنوان Village، در قفسه‌ها و فروشگاه‌های بازی‌های ویدئویی در سراسر جهان عرضه شد. در حالی که این بازی از لحاظ گیم‌پلی بسیار شبیه به عناوین قبلی فرنچایز خود بود، Village در یک ویژگی خاص متفاوت بود. عمدتاً، دشمنان اصلی در این بازی ویدئویی با ساختار سنتی آنتاگونیست در Resident Evil که می‌توانست هنجار جدیدی را در فرنچایز ایجاد کند، مطابقت نداشتند.

دشمنان اصلی در این فرنچایز انواع موجودات زامبی مانند هستند. اگرچه آن‌ها از نظر فنی زامبی نیستند، اما Ganadoها و Majini در Resident Evil 4 و Resident Evil 5 مطمئناً بسیار شبیه به مردگان رفتار می‌کنند و بسیار مناسب این فرنچایز هستند. در مورد دشمنان موجود در Resident Evil: Village که مضمونی فراطبیعی‌تر داشتند، نمی‌توان چنین حرفی زد. همان‌طور که اشاره شد، همه این هیولاها نوعی توضیح علمی در پشت وجود و ماهیت خود دارند. به نظر می‌رسد که این امر باعث جلوگیری از وجود هر عنصر ماوراء طبیعی در این فرنچایز بشود. فرنچایز Resident Evil به احتمال زیاد هرگز نمی‌تواند چنین مسیری را طی کند.

1

لبخند تهدیدآمیز Lady Dimitrescu در Resident Evil: Village

دشمنان Resident Evil: Village با مضمون ماوراء طبیعی

دشمنان در بازی هشتم این فرنچایز در مقایسه با دیگر عناوین آن بسیار عجیب بودند. بسیاری از آن‌ها حس موجودی از یکی از فیلم‌های Universal Monster با قلعه‌ها، باتلاق‌ها و کارخانه‌های شبح‌آمیز را به مخاطب القا می‌کنند. به جای زامبی‌ها، بسیاری از آنتاگونیست‌های اصلی این بازی موجوداتی شبیه به گرگینه‌ها بودند. شخصیت Lady Dimitrescu دشمن متفاوت و بزرگ Resident Evil: Village بود که خودش و سه دخترش همه خون آشام بودند.

شخصیت Heisenberg در Resident Evil: Village نیز هیولایی عجیب و غریب بود که به عنوان یک تلاقی بین Doctor Frankenstein و شخصیت‌های اصلی فیلم Tetsuo: The Iron Man به وجود آمده است. ممکن است شخصیت‌های Donna Beneviento و Moreau در نگاه اول آشکارا ماوراء الطبیعه نبوده باشند، اما توانایی‌ها و مضامین کلی آن‌ها کاملا مناسب یک فیلم ژانر وحشت است. متأسفانه، تمام طرفدارانی که می‌خواستند با دشمنانی ماوراء الطبیعه در این بازی دست و پنجه نرم کنند، با یک غافلگیری گستاخانه مواجه شدند.

2

ویروس‌های ترسناک Cadou در Resident Evil

چگونه Resident Evil: Village هرگونه توضیح ماوراء طبیعی در فرانچایز را کنار گذاشت

اولین تریلر بازی Resident Evil: Village عناصر ماوراء طبیعی زیادی را به نمایش گذاشت، اما خود بازی نتوانست چنین کانسپت و مفهومی را دنبال کند. در همان اوایل، مشخص شد که تمام توانایی‌ها و ویژگی‌های ظاهری آنتاگونیست‌ها بر اساس عناصر علمی تخیلی فرنچایز است. در واقع، این ویژگی‌ها نتایج آزمایش‌های Mother Miranda بودند، که اغلب این آزمایش‌ها نتایج غیرمنتظره و وحشتناکی به همراه داشتند. مانند سایر بازی‌های فرنچایز Resident Evil، تمام اتفاقات بدی که در بازی Village رخ داد، نتیجه اعمال دانشمندانی است که سرکش شده و یا شرکت‌هایی که از مسیر درست خارج شده‌اند. این مفهوم، موضوع این فرنچایز از ابتدا بوده است، اما اوایل واقعاً به نظر می‌رسید که Village قرار است کاری متفاوت انجام دهد.

از آنجایی که Resident Evil: Village یک توضیح علمی دیگر برای آنچه در حال رخ دادن است ارائه می‌کند، واقعاً راهی برای این سری وجود ندارد که از منبعی غیرعلمی برای آنچه در بازی‌های آینده روی می‌دهد استفاده کند. در این مرحله، اگر یک بازی ویدئویی جدید از این فرنچایز توضیحی فراطبیعی برای هر یک از عناصر وحشتی که طرفداران با آن‌ها مواجه می‌شوند ارائه دهد، احتمالاً احساسی نامناسب و بی جا القا بکند و در نهایت به نظر برسد که این توضیح شایسته این بازی نیست. این امر به ویژه زمانی صدق می‌کند که Resident Evil 7 و Village زمینه‌های روشنی را برای چنین توضیحی فراهم کردند و هر دو بازی ترجیح دادند از آن‌ها چشم پوشی کنند.

در حال حاضر، آینده این فرنچایز هنوز تا حدودی در نوسان است. شایعاتی وجود دارد که Resident Evil 9 در حال توسعه است و به نوعی دنباله داستان شخصیت Chris Redfield را نشان خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود که کمپانی Capcom در مقطعی نسخه بازسازی شده Resident Evil 5 را توسعه دهد، اما هیچکدام از این پروژه‌ها تایید نشده‌اند. تنها چیزی که طرفداران می‌توانند به طور قطع در مورد این فرنچایز بگویند این است که Resident Evil مسیری برگشت ناپذیر را انتخاب کرده است.

بازی Resident Evil Village بر روی پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4، PS5، Switch، Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/08/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.