نویسنده: Matin سه شنبه، 07 شهریور 1402
ساعت 12:53

عنوان Persona 6 باید فرم افزونه‌های این فرنچایز را کنار بگذارد

5 از 5

چندین بازی فرنچایز Persona در گذشته دارای DLC بوده‌اند، و عنوان Persona 6 نیز احتمالاً چنین خواهد بود، اما کمپانی Atlus باید رویکرد متفاوتی در این مورد داشته باشد.

شخصیت Akechi با لباس خدمتکاری در عنوان Persona 5: Dancing in Starlight

به دنبال موفقیت عنوان Persona 5 که موفقیت‌های جدیدی برای این فرنچایز به ارمغان آورده است، طرفداران زیادی منتظر و مشتاق انتشار نسخه بعدی این فرنچایز یعنی Persona 6 هستند.

 افزونه DLC در Persona 5، اگرچه لباس‌های خاص و موسیقی پس زمینه جدیدی را ارائه می‌کرد، اما محتوای قابل توجهی نداشت و عناصری داشت که تعادل بازی را به هم می‌زد.

 بازی Persona 6 باید رویکرد خود را نسبت به DLC با گنجاندن محتوای اساسی‌تر مانند ماموریت‌ها، شخصیت‌ها و داستان‌های جدید بهبود بخشد تا امکان گسترش روایت‌های متنوع‌تر در این بازی ویدئویی فراهم شود. عنوان Persona 3 Reload به طور بالقوه می‌تواند به عنوان یک زمینه آزمایشی برای این رویکرد عمل کند.

کاملاً مشخص است که یک بازی ویدئویی با عنوان Persona 6 عرضه خواهد شد و تمرکز اصلی اکنون بر روی زمان عرضه آن است. در حالی که فرنچایز Persona چندین دهه را در برگرفته است و بسیاری از عناوین قدیمی آن با گذشت زمان بهتر نیز شده‌اند، عنوان Persona 5 موفقیت‌های زیادی برای این فرنچایز ثبت کرده است. بازی Persona 5 به طور موثر بخش‌های جذاب‌تر زیبایی شناسی خود را که در زبان بصری بازی برجسته است، با تعاملات سالم شخصیت‌ها و بخش‌های فوق العاده‌ای که از قسمت‌های دنج زندگی الهام گرفته‌اند ترکیب کرد. در حالی که Persona 5 از بسیاری جهات به ژانر خود معنی می‌داد، سایر عناصر آن کمی قدیمی بودند. افزودن DLC شاید بدترین متخلف در این زمینه باشد و Persona 6 باید در رویکرد خود نسبت به DLC پیشرفتی داشته باشد.

وجود این DLC در Persona 5 یکی از معدود موانع برای در نظر گرفتن این بازی ویدئویی به عنوان یک بازی عالی است. بازی پایه Persona 5 بیش از 20 قطعه DLC در دسترس دارد. همه این موارد در چند دسته مختلف قرار می‌گیرند. اکثریت قریب به اتفاق لباس‌های جدید برای شخصیت‌ها و موسیقی پس زمینه جدید الهام گرفته از عناوین گذشته Persona و سایر بازی‌های ساخته شده توسط Atlus هستند. بخش مهم دیگر این DLC وجود Personaهای بازی‌های قبلی این سری است که برخی از آن‌ها تعادل بازی را به کلی از بین می‌برند. قابل ذکر است که Persona 5 Royal سری DLC مخصوص به خود را بر روی PS4 دریافت کرد و سپس این بازی با بیش از 40 بسته DLC برای رایانه شخصی عرضه شد.

1

رویکرد فرنچایز Persona نسبت به DLC قدیمی است

رویکرد Persona 5 نسبت به DLC از چند جهت قدیمی است. در حالی که بسیاری از توسعه دهندگان، DLC را به عنوان راهی برای گسترش بازی ویدئویی خود و یا اضافه کردن چیزی به داستان آن در نظر می‌گیرند، کمپانی Atlus هنوز چنین دیدگاهی ندارد. بسیاری از DLCهای Persona شبیه به زره‌های اسب‌ها در Elder Scrolls 4: Oblivion هستند. تقریباً تمام DLCهای Persona 5 یک فن سرویس است که برای پاسخگویی به حس نوستالژی طرفداران طراحی شده‌اند. لباس‌ها و بسته‌های جایگزین BGM شامل یک لباس برای هر شخصیت و یک یا دو آهنگ هستند. این طرز فکر به افزودن Personaها از بازی‌های گذشته، که اغلب در سطح بالایی احضار می‌شوند، تعمیم می‌یابد، و باعث می‌شود که در بیشتر بازی‌ها این شخصیت‌ها بر سطح بازی غلبه کنند یا جنبه‌ای به حساب بیایند که بازیکنان برای حفظ تجربه باید منتظر بمانند تا در اواخر بازی از آن استفاده کنند.

رویکرد Persona 6 نسبت به DLC باید بهتر باشد. بسته‌های ظاهری مانند موارد موجود در Persona 5 باید با موسیقی بیشتر یا محتوای سورپرایزی بیشتری برای این بازی ارائه شوند، و افزودن Personaهای قدیمی باید به گونه‌ای پیاده سازی شود که مانع تجربه مورد نظر نشوند. همچنین، Persona 6 می‌تواند DLC قابل توجه‌تری داشته باشد که خدماتی فراتر از فن سرویس را به طرفداران قدیمی خود ارائه دهد. در حالی که اطلاعات فاش شده حاکی از آن است که تا عرضه بازی Persona 6 هنوز چند سال دیگری باقی مانده است، عناوین دیگری ازکمپانی Atlus همچنان DLC مشابهی دریافت کرده‌اند و امروزه نیز این داستان همچنان ادامه دارد، از جمله عناوین متعدد اسپین آف Persona.

2

وجود DLC قابل توجه‌تر می‌تواند به Persona برای گفتن داستان‌های بیشتر کمک کند

فرنچایز Persona نه تنها به رویکرد بهتری برای DLC نیاز دارد، بلکه شایسته آن نیز هست. وجود DLC قابل توجه‌تر می‌تواند به Atlus کمک کند تا بازی را با ماموریت‌ها، شخصیت‌ها و داستان‌های جدید گسترش دهد. در حالی که DLC احتمالاً به اندازه محتوای اضافه شده به Persona 5 در نسخه Royal بازی نخواهد بود، اما می‌تواند امکان اضافه شدن داستان‌های کوچک‌تر به بازی را فراهم کند. شخصیت Takuto Maruki یکی از بهترین افراد مورد اعتماد در Persona است که در Persona 5 Royal به این فرنچایز اضافه شد. کمپانی Atlus نشان داده است که می‌تواند پس از عرضه اولیه، محتوای قوی را به بازی‌های ویدئویی خود اضافه کند و یک DLC خوب می‌تواند به این کمپانی کمک کند تا این کار را در بخش‌های قابل توجهی نیز انجام دهد.

عنوان Persona 3 Reload می‌تواند محل آزمایش خوبی برای Atlus باشد. به عنوان یک نسخه بازسازی از Persona 3، جالب است که ببینیم آیا این بازی دارای بسته‌های DLC در جدول زمانی Persona است یا خیر. عنوان Persona 3 Reload همچنین فاقد The Answer است، کمپین اضافه شده در FES، و همچنین شخصیت قهرمان زن Persona 3 Portable. به صورت نظری، اضافه کردن قهرمان زن قابل بازی و محتوای داستانی اضافه در FES پس از عرضه بازی می‌تواند فرصتی برای Atlus باشد تا تعهد خود را به DLC قابل توجهی برای آینده این فرنچایز با Persona 6 نشان دهد.

در حال حاضر، عنوان Persona 6 در حال توسعه است.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/08/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.