نویسنده: Matin سه شنبه، 07 شهریور 1402
ساعت 12:45

بازی بعدی Batman به یک داستان بحث برانگیز نیاز دارد

0 از 5

داستان‌های مختلفی از Batman برای بازی‌های ویدئویی اقتباس شده‌اند، اما یک داستان بالغانه‌تر می‌تواند به تسخیر ژانر وحشت توسط شوالیه تاریکی کمک کند.

یک داستان بحث برانگیز برای Batman می‌تواند پایه‌ای عالی برای یک بازی ویدئویی جدید باشد.

کمیک Batman: Damned با یک خط داستانی بالغ از DC Black Label، به وجهه تاریک و خشونت آمیز دنیای Batman می‌پردازد و یک اقتباس از این کمیک در قالب بازی ویدئویی در میان عناوین ابرقهرمانی کنونی برجسته می‌شود. خط داستانی این کمیک، Batman را به سمت کشف حقیقت پشت قتل دشمنش می‌برد، که منجر به یک پیچ و تاب تکان دهنده می‌شود و دری را به سوی شهر گاتهام در آینده‌ای پر از هرج و مرج باز می‌کند. یک اقتباس از این کمیک در قالب بازی ویدئویی می‌تواند تجربه هیجان انگیزی را برای طرفداران با استفاده از مکان‌های مختلف و عناصر ژانر وحشت ارائه دهد.

شخصیت Batman در بسیاری از عناوین عالی بازی‌های ویدئویی به نمایش درآمده است، به عنوان مثال، سری Batman: Arkham به طور خاص به عنوان موفق‌ترین سری در اقتباس‌های بازی‌های ابرقهرمانی شناخته می‌شود. اعتقادات، حماقت‌ها و روابط Bruce Wayne با دشمنانش اغلب در قسمت تاریک داستان‌های کمیک قرار می‌گیرد، و اقتباسی در قالب بازی ویدئویی که از عناصر تاریک‌تر این دنیا استفاده می‌کند می‌تواند ارزش بالایی داشته باشد. اخیراً، یک خط داستانی بسیار بالغ از DC Black Label، با عنوان Batman: Damned، شوالیه تاریکی را درگیر مسائلی بحث بر انگیز می‌کند، زیرا او به دنبال کشف علت قتل یکی از دشمنانش و تعیین نقش خود در وقوع آن می‌باشد. محتوای بالغ داستان و فرو رفتن عمیق در ژانر وحشت می‌تواند عنوانی را ارائه دهد که بسیار با هر اقتباسی ابرقهرمانی که پیش از آن ساخته شده است، متفاوت باشد.

کمیک Batman: Damned بخشی از کمیک‌های DC Black Label است، که مجموعه‌ای از داستان‌هایی که برای خوانندگان بزرگسال این شرکت طراحی شده است، به حساب می‌آید. به این ترتیب، این کمپانی می‌تواند داستان‌هایی را تعریف کند که اگر این کمیک در این دسته بندی قرار نمی‌گرفت، برای عرضه عادی تاریک، خشونت آمیز و یا بالغانه به حساب می‌آمدند. در Batman: Damned، شوالیه تاریکی خود را مظنون اصلی مرگ Joker می‌بیند، هنگامی که جسد او از رودخانه زیر پل گاتهام بیرون کشیده می‌شود. مشکل این است که Batman نمی‌تواند وقایع آن شب را به خاطر بیاورد، زیرا این کمیک با بیدار شدن او در آمبولانس با زخم‌هایی بسیار عمیق و خطرناک آغاز می‌شود. جست‌ و جوی او برای یافتن پاسخ این معما، شوالیه تاریکی را به دنیای تاریک‌تر DC وارد می‌کند،البته به همراه شخصیت‌های John Constantine، Swamp Thing، Zatanna و Etrigan که همگی در طرح داستان نقش محوری دارند.

1

جلد سفارشی Batman: Damned

عنوان Batman: Damned بالغ‌ترین داستان شوالیه تاریکی است

کمیک Batman: Damned نسخه ترسناکی از شوالیه تاریکی را ارائه می‌کند، زیرا در این کمیک، Batman سرنخ‌هایی را برای حل معمای بزرگ‌تر داستان با سرسختی بالا و تقریباً وحشیانه دنبال می‌کند. با این حال، بحث و جدل پیرامون این عنوان تا حد زیادی در به تصویر کشیدن آن از موضوعات بالغ خلاصه می‌شود. خشونت وحشتناک، جادوی سیاه، تجاوز جنسی، و برهنگی تمام قد، همه در دو شماره اول Batman: Damned که مستقیماً شامل خود شوالیه تاریکی می‌شود، نمایش داده می‌شوند. پاسخ‌هایی که به معماهای اصلی Batman: Damned داده می‌شود تنها کمی از این موضوعات بحث بر انگیزتر هستند، زیرا کل وجود Bruce Wayne به عنوان Batman زیر سوال رفته است. هنگامی که گرد و غبار فرو می‌نشیند، صفحات پایانی عنوان پیچ و تاب تکان دهنده‌ای را نشان می‌دهد و دری را به روی گاتهامی در آینده باز می‌کند که در آن هرج و مرج حاکم است.

(پاراگراف زیر دارای اسپویل پایان داستان می‌باشد!)

در صفحات پایانی، Batman متوجه می‌شود که خود او نیز به طور مرگباری روی پل (جایی که Joker ظاهراً در آن مرده است) چاقو خورده و مرده است. به نظر می‌رسد Batman، در جریان مبارزه اولیه خود با Joker، می‌ترسیده است که اگر بمیرد چه اتفاقی می‌افتد، اما Joker که زنده است، اجازه می‌دهد دشمنش بمیرد. در حالی که Bruce Wayne در تمام مدت مرده است، او جسد خود را در سردخانه پیدا می‌کند و با رها کردن گذشته خود، می‌تواند این ترس را رها کند و به مسیر خود ادامه دهد. این ترس محقق می‌شود، اما در واقعیت، یک Joker زنده از زیر پل گاتهام بیرون می‌آید، همان‌طور که Constantine شروع فصل جدیدی را برای شهر گاتهام به تصویر می‌کشد.

2

شخصیت Enchantress در Batman: Damned

چرا Batman: Damned می‌تواند یک بازی ویدئویی عالی بسازد؟

عنوان Batman: Damned افزوده‌ای باورنکردنی به بازی‌های ویدئویی شوالیه تاریکی خواهد بود. در حالی که برخی از موضوعات مطرح در کمیک به وضوح جایی در بازی‌ها ندارد، داستان اصلی و جنبه‌های ترسناک آن می‌تواند تجربه هیجان انگیزی را برای طرفداران به ارمغان بیاورد. این بازی ویدئویی می‌تواند شامل برخی از متنوع‌ترین مکان‌هایی باشد که شهر گاتهام ارائه می‌کند، زیرا به جادوی سیاه مربوط می‌شود و می‌تواند صحنه‌های وحشتناکی از پل گاتهام، گذشته Bruce و غیره ایجاد کند. تعداد انگشت شماری از سکانس‌های ترسناک که در تاریک‌ترین نقاط Arkham Knight طراحی شده‌اند، واقعاً می‌توانند به بازگشت عناصر وحشت در داستان شوالیه تاریکی نیز کمک کنند. با توجه به اینکه Constantine هم به عنوان راوی و هم به عنوان متحدی نامطمئن عمل می‌کند، گیم‌پلی این عنوان می‌تواند شامل مجموعه‌ای از انتخاب‌ها باشد که موفقیت Batman را در ماموریتش تعیین می‌کند و واقعاً، در اینجا پتانسیل‌های زیادی وجود دارد.

با توجه به موفقیت سری Batman: Arkham و اقتباس‌های کمیک DC با گروه سنی 18+، ساخت یک بازی ویدئویی بر اساس Batman: Damned کاملا منطقی است. طرفداران DC مدتی است که ساخت اقتباسی بالغ‌تر از این شخصیت را در صنعت بازی‌های ویدئویی درخواست کرده‌اند. با شکست اخیر ویژگی‌های فیلم‌های گروه سنی 13+، که بسیاری از آن‌ها برای سینماها ویرایش شده‌اند، اکنون زمان مناسبی است تا هویت تاریک و تلخ این کمپانی را دوباره بررسی کنیم. تا زمانی که خبر ساخت عنوان جدیدی اعلام شود، طرفداران امیدوارند بازی ویدئویی بعدی شوالیه تاریکی منعکس کننده جوانب تاریک و بالغ او باشد.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 29/08/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.