نویسنده: Matin جمعه، 30 تیر 1402
ساعت 23:21

دردسرهای ورود شخصیت‌های DC به بازی‌های ویدئویی

0 از 5

دنیای DC شخصیت‌های نمادین زیادی دارد، اما در فضای بازی‌های ویدئویی به دلایل مختلف، استفاده از بهترین جنبه آن‌ها دشوار است. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا چرا ممکن است استفاده از شخصیت‌های DC در اقتباس بازی‌های ویدئویی مشکل ساز باشد؟

در حالی که کمپانی Marvel به وسیله دنیای سینمایی Marvel بر فضای فیلم سازی و سینما تسلط دارد، در بخش بازی‌های ویدئویی هنوز فضایی برای  خودنمایی وجود دارد. عناوین Spider-Man 2 و Suicide Squad: Kill the Justice League از کمپانی Marvel در دست ساخت هستند، و در آینده‌ای کمی دورتر کمپانیInsomniac  عنوان Marvel's Wolverine را عرضه خواهد کرد و کمپانی Monolith در حال آماده سازی پروژه Wonder Woman برای طرفداران است. خبرهای هیجان انگیز زیادی این روزها برای طرفداران ابرقهرمانان به گوش می‌رسد، و با توجه به اینکه کمپانی DC سری Arkham را در حال حاضر در اختیار دارد، می‌تواند خود را به عنوان اصلی‌ترین کمپانی کمیک در صنعت بازی‌های ویدئویی معرفی کند.

با این حال، در حالی که اقتباس‌های شخصیت‌های کمیک برای فیلم‌های سینمایی در حال حاضر تقریباً بی نقص هستند، مخصوصاً زمانی که به خوبی انجام می‌شوند؛ استفاده از آن‌ها در بازی‌های ویدئویی سخت‌تر است زیرا افرادی که با این محصول در آینده سر و کله خواهند زد منفعلانه این کار را انجام نمی‌دهند. بازی‌های ویدئویی نیاز به سطحی از فعالیت و توجه خاصی از گیمر دارند، و با وجود فهرستی از توانایی‌های مورد نیاز برای بازی‌های ویدئویی، ایجاد تعادل مثبت در این روند دشوار است. فیلم‌های DC نیز در نوسان هستند، به این معنی که مخاطبین آن‌ها دارای استعدادهای متفاوتی هستند که برای اطمینان از اینکه بازی‌های ویدئویی DC برای همه افراد لذت بخش هستند، باید به این موارد نیز توجه کرد.

1

شخصیت‌های دنیای DC خدایان در میان مردمان هستند

Superman و Flash

ساخت بازی‌های ویدئویی ابرقهرمانی همیشه کار سختی بوده است. انبوهی از قدرت‌هایی که بسیاری از این شخصیت‌ها دارند، نه تنها در شروع کار برای طراحی و متعادل کردن گیم‌پلی مشکلاتی ایجاد می‌کند، بلکه باید به گونه‌ای طراحی شود که روندی برای پیشرفت ایجاد کند و سختی یک بازی ویدئویی را خیلی زود از بین نبرد. یک روش متفاوت دیگر این است که مدیران پروژه یک مسیر کاملاً منحصر به فرد را در پیش بگیرند و شخصیت‌های اصلی DC را به استودیویی داستان محورتر مانند Deck Nine بسپارند؛ چنین استودیویی توسعه شخصیت را به لذت استفاده از توانایی‌های ابرقهرمان‌ها اولویت می‌دهد. با این حال، بسیاری از طرفداران خواهان رویکرد قبلی هستند، به این معنی که تنها تعداد کمی از این شخصیت‌ها وجود دارند که یک بازی ویدئویی واقعاً می‌تواند بهترین جنبه‌های آن‌ها را به تصویر بکشد.

شخصیت‌هایی مانند Batman، Deathstroke، Black Canary و Green Arrow معمولاً برای بازی‌های ویدئویی مناسب هستند، زیرا بسیاری از کارهایی که این شخصیت‌ها انجام می‌دهند در قلمرو رئالیسم یا نزدیک به واقعیت قرار دارند. به طور مثال، Batman می‌داند که چگونه چندین دشمن را به طور هم‌زمان از بین ببرد و صحنه جنایت را در لحظاتی تشریح کند، و به راحتی می‌توان این عناصر را تطبیق داد (همان‌طور که بازی‌های سری Arkham این امر را ثابت کردند)، در حالی که استفاده از توانایی‌های Superman از جمله بلند کردن یک مخزن، نصف کردن یک ساختمان با دید گرمایی یا حرکت سریع‌تر از سرعت صوت، در گیم‌پلی بازی‌های ویدئویی دشوار خواهد بود. ساخت بازی‌های ویدئویی AAA که بر این توانایی‌ها تکیه می‌کنند، می‌تواند شخصیت اصلی را بی‌اهمیت جلوه دهد، زیرا چنین عناوینی بیشتر به چیزی می‌پردازند که این شخصیت‌ها در آن تخصص دارند تا اینکه چه کسی هستند.

2

دنیای DC برای فعالیت کمپانی DC در صنعت بازی‌های ویدئویی مشکل ساز است

دنیای DC و James Gunn

در حالی که دنیای سینمایی Marvel هنوز در حال پیشرفت است و در حال حاضر هیچ خبری از توقف آن نیست، دنیای سینمایی DC در حال تغییراتی است. با عرضه فیلم Blue Beetle از James Gunn در دنیای DC، طرفداران دوباره با شخصیت‌هایی رو به رو می‌شوند که از زمان فیلم Man of Steel ساخت سال 2013 آن‌ها را می‌شناختند. این فیلم می‌تواند تأثیر بزرگی بر پیشنهادهای ساخت بازی‌های ویدئویی بر اساس محصولات DC داشته باشد، زیرا هر طرفدار دیدگاه و نظر خود را در مورد اینکه یک شخصیت باید چگونه باشد و چه ارزش‌هایی داشته باشد دارد.

برای مثال، Superman با بازی Henry Cavill بسیار با Superman که در Last Son نوشته Geoff Johns و یا All Star Superman نوشته Grant Morrison ارائه شد، متفاوت است و برداشت David Corenswet از این شخصیت نیز ممکن است باز هم چیز جدیدی باشد. کمیک‌ها سطحی از ثبات را ارائه می‌دهند، اما بیشتر آن‌ها زمینه خوبی برای فیلم‌ها و محصولات تلویزیون دارند و نه رسانه‌های دیگر، به این معنی که یک بازی متمرکز بر شخصیت‌های Superman، Aquaman، Green Lantern و یا حتی پروژه آینده Wonder Woman باید به نحوی به همه اولویت‌های طرفداران بپردازد، در حالی که کمپانی Marvel می‌تواند بیشتر به آنچه که دنیای سینمایی Marvel برای الهام گرفتن محصولات جدید ساخته است تکیه کند. کمپانی DC مشکلاتی برای استفاده از شخصیت‌هایش در این محصولات خواهد داشت، اما این شخصیت‌ها همیشه بزرگ‌ترین نقطه قوت این کمپانی بوده‌اند.

منبع: GameRant

Matin | مقالات | 21/07/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.