نویسنده: طه رسولی یکشنبه، 06 فروردين 1396
ساعت 10:52

راهنمای کامل بازی nioh قسمت آخر

5 از 5

راهنمای NiOH
قسمت سوم
توصیه های پیشرفته

با عرض معذرت از همگی که قسمت سوم راهنمای NiOh طول کشید. دلیلش هم این بود که بازی خیلی خیلی طولانیه و اصلا تموم بشو نیست. بدون مقدمه چینی می ریم سروقت توصیه های پیشرفته واسه اونایی که دیگه خیلی عزم شون رو جزم کردن که بازی رو تموم کنن. موفق باشین!

به یک سلاح نچسب!

یکی از خصوصیات بازی NiOh اینه که کلاس های محدودی برای سلاح هاش داره و انصفا هر کدوم از کلاس ها واقعا عالی هستن. هیچ دلیلی نداره که از اول تا آخر بازی فقط به دو تا سلاح خاص بچسبی. حتما وسط بازی که به رفتار دشمن ها و فیزیک بازی مسلط شدی سلاح های دیگه رو هم امتحان کن. اون همه بازی داره برات سلاح می ریزه هر جک و جونوری رو می کشی! الکی که نیست. حتما برو اونا رو امتحان کن.
از طرف دیگه اگه یه سلاحی داری که خیلی دوستش داری توصیه می کنیم دیگه خیلی دوستش نداشته باشی! چون دوست داشتن تو NiOh هزینه ی خیلی زیادی داره! می تونی سلاحی که دوست داری رو هی نگه داری و آپگریدش کنی اما همین طور که اپگرید می شه هزینه هاش هم نجومی می ره بالا و دیگه از یه جا به بعد نمی صرفه اصلا هزینه کنی براش. به همین دلیل بهتره اصلا از همون اول خیلی وابسته نشی به سلاح عزیزت.

این Soul Match کردن چی هست اصلا؟!

یکی از مهم ترین کارایی که آهنگرها تو بازی برات انجام می دن عمل Soul Matching هست. به نظر خیلی پیچیده میاد و وقتی هم که بازی بهت توضیح میده خیلی بد این کارو می کنه. اما واقعیت اینه که Soul Match کردن خیلی کار راحت و بدون دردسریه. مفهوم کلی این که تو دو تا سلاح رو می کنی تو هم و یه سلاح با خصوصیات جدید خلق می شه. یک سلاح پایه س و اون یکی از بین میره. در واقع چیزی که تهش در میاد همون سلاح پایه س که سلاح دیگه رو دادی به خوردش و (احتمالا) قوی تر شده.
کاربردش اینه که مثلا یه تبر خیلی خوب داری که باهاش حال می کنی. بعد یک دوال سوارد خیلی کمیاب و خفن برات می افته ولی به دردت نمی خوره. می تونی تبر رو به عنوان سلاح پایه انتخاب کنی و اون دوال سوارد رو باهاش Soul Match کنی و خصوصیات خوب دوال سوارد به تبر منتقل بشن. این کار هم خصوصیات سلاح ها رو منتقل می کنه (اگه سلاحت کاملا نوار familiarityش پر باشه و خصوصیاتش قابل انتخاب باشن) هم قدرت دمیج سلاح پایه رو بیشتر می کنه. اهنگر نتیجه ی Soul Match کردن رو همیشه سمت راست تصویر نشون می ده بنابراین خیلی راحت می تونی اول سلاح پایه ای که می خوای بهترش کنی انتخاب کنی. بعد یکی یکی سلاح های دیگه رو ببینی تا بازی بهت سمت راست نشون بده که کدوم یکی دمیج سلاح پایه رو بیشتر می کنه.
این کار هم برای سلاح ها امکان پذیره هم زره ها. در مورد زره ها خیلی کاربردی تر هم هست چون زره ها فاکتور وزن هم توشون خیلی موثره. مثلا تو یه کلاهخود 2 کیلویی داری. یه کلاهخود 8 کیلویی هم گیرت میاد. با Soul Match کردن خصوصیات دفاعی اون کلاهخود 8 کیلویی رو منتقل می کنی به اون 2 کیلوییه و در واقع هم وزنت همچنان متعادله هم دفاعت بهتر شده.
بزرگ ترین مشکل Soul Match کردن قیمت این کاره. هر بار که Soul Match کنی قیمتش به صورت نجومی می ره بالا. مثلا بار اول سه هزار تا سکه می خواد و بار شیشم 4 میلیون سکه! تا این حد یعنی می ره بالا. وقتی می بینی کلا 700 هزارتا سکه داری و بازی برای یه Soul Match ازت 4  میلیون سکه می خواد معنیش این نیست که باید بری پول جمع کنی برگردی. بازی داره به زبان بی زبانی بهت می گه داداش! بسه دیگه! برو سراغ یه سلاح دیگه. نمی صرفه دیگه اینو اپگرید کنی.

09 Soul match in nioh

در بخش سمت چپ، اولین اسلات مربوط به سلاح پایه س و دومی مربوط به سلاحی که داره مصرف می شه. منوی سمت راست هم داره خصوصیات محصول نهایی رو نشون می ده.

از جادوها استفاده کن

خیلی راحت ممکنه تو بازی پیشرفت کنی و اینقدر درگیر اکشن بشی که فراموش کنی به منوی Learn Skills سر بزنی. اونجا پر از مهارت های جادویی و غیرجادوییه که می شه بری یاد بگیری. توصیه می کنیم حتا اگه می خوای صد در صد اکشن بازی کنی بازم از جادوها کمک بگیری. جادوهای Onmyo خیلی به درد بخور هستن. تو مطلب قبلی راجع به عناصر مختلف جادویی و خاصیت هاشون کامل توضیح دادیم اما تو NiOh جادوهای به درد بخور دیگه ای هم هستن. معروف ترین شون Sloth نام داره که برای رسیدن بهش باید چند بار اپگریدهای سر لول رو به جادو اختصاص بدی و چند تا مهارت رو کسب کنی تا باز بشه. جادوی Sloth کارش اینه که سرعت دشمن رو کند می کنه. در حد مثلا 50 درصد کند! روی همه ی دشمن ها و باس ها هم اثر داره. قشنگ بازی رو برات می کنه very easy ! وارد باس فایت شدی یه دونه Sloth بزن و بیفت به جون باس تا می خوره بزنش.
یا مثلا جادوهای کاربردی دیگه ای مثل اونایی که دفاع  رو خیلی قوی می کنن یا ضربات دشمن رو خیلی ضعیف می کنن وجود داره. اگه هر دو تای اینا رو با هم بزنی عملا باس ها اگر 10-12 بار پشت سر هم بهت ضربه بزنن هم بازم کاریت نمی شه. جادوها خیلی تاثیرشون زیاده.

دنبال Prestige Point ها باش

یکی دیگه از خوبی های NiOh اینه عملا هر کاری تو بازی بکنی بهت جایزه می ده. با هر سلاحی دشمن بکشی. هر تعداد دشمن خاصی رو بکشی. لوت جمع کنی. راه بری! هر کاری بکنی یه چیزی داره کانتر می ندازه و تهش بهت جایزه می ده. واقعا شاهکاره. این جایزه ها اسم شون هست Prestige Point که می تونی خرجشون کنی و استت های کاراکترتو ببری بالاتر. از این جایزه غافل نشو که خیلی تو قوی تر شدن کاراکترت تاثیر می ذارن. هر چند وقت یه بار هم برو تو منوی Prestige Pointها و لیست بلند بالای کارایی که می شه کرد که امتیاز Reputation بگیری تا بهت Prestige Point بده رو نگاه کن و اون کارا رو انجام بده. یکی از ساده ترین راه ها اینه که مدام با سلاح های مختلف بازی کنی. بازی قشنگ از چند روش مختلف داره تو رو راهنمایی می کنه که با همه ی سلاح ها بازی کنی و جایزه هم می ده بهت.

10 nioh prestige menu

به منوی Prestige سر بزن و لیست کارایی که می شه کرد تا امتیاز اعتبار کسب کنی رو ببین.

حتما Living Weapon مناسب انتخاب کن

اون دایره مثلثی که می زنی و یه Living Weapon درمیاد رو اصلا دست کم نگیر. این Living Weaponها خیلی خیلی استراتژیک هستن. اول از همه به استت هاشون نگاه کن که دارن چی اضافه و کم می کنن. دوم این که عنصر هر کدوم از این Weapon ها مهم هستن. بهتره عنصری رو انتخاب کنی که مکمل عنصر سلاحت باشه یا مکمل talismanهایی باشه که همراهت برداشتی. مثلا اگه می تونی یه fire talisman برداری و شمشیرت هم دمیج باد می ده بهتره عنصر Living Weaponی که انتخاب می کنی برق باشه که مکمل هم باشن تو مبارزه ها.
هر وقت نوار Living Weapon پر شد می تونی با زدن دایره و مثلث احضارشون کنی. یه نکته ی خیلی تستی وجود داره تو بازی که اگه از اون کریستال هایی که بهت آمریتا می دن استفاده کنی نوار Living Weapon سریع تر پر می شه. یعنی می صرفه اون کریستال ها رو بذاری دم دست و وسط باس فایت ها استفاده کنی تا دو بار بتونی Living Weapon بزنی.

11 nioh living weapon

 انتخاب Living Weapon با عنصر مناسب می تونه مبارزه ها رو خیلی ساده تر کنه.

توصیه ی آخر: عجله نکن!

توصیه ی آخر ما با توصیه ی اول مون فرقی نداره! عجله نکن! به هیچوجه تو هیچ کاری عجله نکن. مخصوصا برای پیش رفتن تو بازی. هر مرحله رو سر فرصت بگرد و بعد تمومش کن. وقتی هم هر مرحله رو تموم کردی برگرد دوباره بازیش کن و لوت جمع کن. برو آنلاین کو آپ بزن با بقیه ی پلیرها. مخصوصا لول های توایلایت رو خیلی بیشتر بازی کن چون لوت های بهتری توشون پیدا می شه. اصلا قرار نیست این بازی رو تند تند تموم کنی.

طه رسولی | مقالات | 26/03/2017
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.