نویسنده: علیرضا رسولیان پنج شنبه، 19 بهمن 1402 - 15:00
0 از 5

ظاهراً ساخت نسخه کامپیوتر و PS5 بازی Dreams لغو شده است

در جدیدترین شایعات بازی در بازی‌مگ؛ گزارشات اخیر به لغو شدن نسخه‌های کامپیوتر و پلی استیشن 5 بازی Dreams اشاره داشته‌اند.

با توجه به گزارش جدید سایت Eurogamer، لنس مک‌دونالد به‌عنوان یکی از افشاگران باسابقه‌ی حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی در جریان استریم زنده‌ای درباره‌ی لغو شدن هر دو نسخه‌ی معرفی‌نشده‌ی بازی Dreams در استودیوی مدیا مولکول (Media Molecule) صحبت کرده است.

طبق گفته‎‌های لنس مک‌دونالد، فرآیند ساخت هر دو نسخه نزدیک به کامل شدن بود و این بازی از ویژگی‌های پیشرفته‌ی متعددی مانند ری تریسینگ در پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کرد یا امکان استفاده از ماوس و کیبورد را در اختیار کاربران کامپیوتر قرار می‌داد. این افشاکننده همچنین خبر داده است که هر دو پروژه همزمان با تعدیل نیرویی که در ماه اکتبر سال گذشته‌ی میلادی در استودیوی مدیا مولکول اتفاق افتاد، به حالت تعلیق درآمدند. شایان ذکر است که در زمان نگارش این متن، دیگر ویدیو و لایو-استریم حاوی صحبت‌های لنس مک‌دونالد در دسترس قرار ندارد.

درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی مدیا مولکول اما باید گفت که این استودیو در حال حاضر مشغول توسعه‌ی پروژه‌ی جدیدی است. با این وجود، مدیا مولکول در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی تأکید کرده بود که این پروژه قرار نیست در نهایت دنباله‌ای برای Dreams باشد و در عوض، بازی جدید دیگری خواهد بود که ربطی به عنوان قبلی این استودیو ندارد.

بازی Dreams در سال ۲۰۲۰ به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد و از آن زمان تاکنون، بسیاری از بازیکنان مشتاق تجربه‌ی پورت این بازی برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 بودند اما ظاهراً سونی تصمیم دیگری را در این زمینه اتخاذ کرده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.