نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 16 مرداد 1397
ساعت 09:00

کپ‌کام درباره بازی‌های خودش امتیاز منتقدین را مهم‌تر از فروش می‌داند

5 از 5

کپ‌کام اخیرا گفته که آن‌ها امتیازات بالا و فروش کم‌تر را به امتیازات پایین و فروش بیشتر بازی هایشان ترجیح می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ درحال که شاید این موضوع، حتی از جانب بازیکنان نیز بدیهی باشد که یک بازی‌ساز، بیشتر تمایل دارد بازی‌هایش خوب بفروشد، ولی به تازگی یکی از مسئولان کپ‌کام گفته که تمرکز این شرکت باید بیشتر روی کیفیت بازی‌ها باشد.

صحبت‌های جدید توسط استوارت ترنر، مدیر اجرایی کپ‌کام در اروپا با GamesIndustry.biz مطرح شد و او توضیح داد که چرا بازخورد منتقدان مسئله کلیدی‌تری پیرامون بازی‌هایی نظیر Resident Evil 7 و Resident Evil 6 بود. درباره این دو بازی، گرچه بازی «رزیدنت اویل ۷» موفق به دریافت بازخوردهای بسیار عالی شد ولی این موضوع پیرامون بازی ششم معکوس بود؛ بازی ششم، تاکنون دو میلیون نسخه بیشتر از رزیدنت اویل 7 فروخته و از دید استوارت، بازخوردهای بهتر برای بازی هفتم مهمتر از فروش بهتر «رزیدنت اویل ۶» بوده است. او در این زمینه گفته است:

زمانی که ما باید سهامداران را قانع کنیم، همیشه هم موضوع درباره عملکرد مالی و درآمدها نیست... اینجا یک عنصر هنرمندانه هم وجود دارد که فقط وقتی مطرح می‌شود که می‌دانیم کار درستی را انجام می‌دهیم. و وقتی که ما از نظر تجاری بازی RE7 را با RE6 مقایسه می‌کنیم، اینجا گرچه از نظر سوددهی اعداد دقیقا هم یکسان نیستند... ولی این کاملا قابل قبول است. این همه انتظارات داخلی ما را برآورده کرده است. این با استقبال عالی منتقدین مواجه شده است.

گاهی اوقات، دریافت امتیازات عالی از جانب منتقدین برای کپ‌کام، به همان اندازه میزان فروش میلیونی بازی‌ها اهمیت دارد. در واقع ما ترجیح می‌دهیم بازی با امتیاز 9 و فروش کم‌تر داشته باشیم تا یک بازی با امتیاز 6 که فروش بیشتری داشته باشد.

بازی Resident Evil 7 از زمان عرضه خود تاکنون موفق به فروشی حدودا ۵٫۱ میلیون نسخه‌ای شده است، درحالی که بازی Resident Evil 6 به فروش ۷٫۱ میلیونی دست پیدا کرد. پس از این، Antoine Molant از دیگر مدیران ارشد بخش بازاریابی کپ‌کام نیز گفت که دیگر «فروش بازی در روز اول» اهمیت سابق را ندارد، و بازی نظیر رزیدنت اویل 7 به روند موفق خود در بازه بلند مدت‌تر هم ادامه می‌دهد. او در این زمینه دیده شدن این بازی به عنوان یکی از «عناوین پرچمدار VR» را نیز مهم دانسته است.

پس از این، ترنر به عرضه بازی ریمیک «رزیدنت اویل 2» در ژانویه نیز اشاره کرد و گفت که این با توجه به فصل تعطیلات، یک ماه بزرگ برای کپ‌کام و عرضه عناوین بزرگش خواهد بود. بازی Resident Evil 2، قرار است در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.