نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 26 مرداد 1397
ساعت 13:00

در Assassin’s Creed Odyssey امکان استخدام دشمنان وجود دارد

5 از 5

کارگردان خلاق بازی Assassin’s Creed Odyssey اخیرا یک ویژگی کاملا جدید در این بازی را فاش کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی در جریان مصاحبه جدید Jonathan Dumont، یک ویژگی جالب از بازی Assassin’s Creed Odyssey فاش شده که ظاهر این کارگردان خلاق بازی، تلاش بسیار زیادی نیز برای متقاعد کردن دیگران کرده تا در بازی قرار بگیرد. این ویزگی که برای اولین بار در این سری خواهد بود، به بازیکن جازه می‌دهد تا دشمنان را نیز برای مبارزه در کنار «Alexios» یا «Kassandra»، در خشکی یا دریا استخدام کند.

براساس این گزارش، این سیستم قابل مقایسه با Nemesis System در سری بازی‌های Middle-earth است و در جدیدترین بازی «اساسینز کرید»، این کاراکترهای استخدام شده اجازه افزوده شدن «نوعی پاداش» در مبارزات زمینی و دریایی را می‌دهند. برای مثال در بازی «اساسینز کرید اودیسه»، دشمنان استخدام شده باعث قدرتمندتر شدن تیرهای آتشی، قوی تر شدن ضربات فیزیکی نوک کشتی به کشتی‌های دیگر و بسیاری ویژگی‌های دیگر به عنوان «پاداش اضافه» می‌شوند.

در این زمینه، گفته شده که دشمنان استخدامی به عنوان «lieutenants» یا ستوان‌ها برای بازیکن عمل می‌کنند و از طریق مهارت «Call to Arms» قابل فراخوانی هستند. از این ستوان‌ها برای مبارزات مستقیم یا برای سرگرم کردن گروهی از دشمنان و ایجاد فرصت برای نفوذ مخفی‌کاری نیز می‌توان استفاده کرد. در دریا و روی کشتی، هر کشتی حداکثر می‌تواند ۴ ستوان در خودش داشته باشد که قابل اخراج و اضافه کردن ستوان جدید هستند. آن ها همچنین ممکن است کشته نیز شوند که باعث خالی شدن یک فضا برای ستوان جدید می‌شود. برای استخدام بهترین دشمنان، می‌توان «عقاب» شخصیت اصلی را ارتقا داد تا افرادی که «پاداش» بهتری به مبارزات اضافه می‌کنند را شناسایی کرد. کارگردان خلاق این بازی، در ادامه گفته که روش‌های مختلفی برای استخدام این NPC ها وجود دارد و «تقریبا هر کسی در دنیای بازی نیز قابل استخدام در کشتی هستند».

در زمینه استخدام‌ها، گفته شده که NPC هایی که کوئست آن‌ها توسط بازیکن تکمیل می‌شوند نیز قابل استخدام هستند ولی به نظر نمی‌رسد «معشوق‌ها» قابل استخدام باشند. به هر شکل این اطلاعات جدید، گرچه نشان از اعمال یک ویژگی «کاملا شرطی» در بازی می‌دهد - به خصوص اینکه تنها محدود به دشمنان است - ولی باید گفت که این یک نوآوری جالب‌توجه بوده و باعث پیدا شدن مکانیزم‌های کمبو و دریافت پاداش‌های ترکیبی در حین مبارزات زمینی و دریایی می‌شود.

بازی Assassin’s Creed Odyssey اولین بازی در این سری است که به شکل کامل به عنوان یک تجربه نقش‌آفرینی و RPG عرضه می‌شود. در این بازی که وقایع تاریخی آن قبل از بازی Origins رخ می‌دهد، بازیکن امکان انتخاب شخصیت میان یک زن (Kassandra) یا یک مرد (Alexios) را خواهد داشت. به علاوه، سیستم «انتخاب دیالوگ یا گفتگوهای درختی» نیز در این بازی وجود دارد. بازی Odyssey قرار است در روز 5 اکتبر 2018 (16 مهر ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.