نویسنده: عرفان رحیمی صادق دوشنبه، 15 مهر 1398 - 12:11
4 از 5

Bully 2 به مدت ۱۸ ماه در دست ساخت بود در نهایت اما کنسل شد

طرفداران شرکت Rockstar سال‌های سال منتظر معرفی و عرضه دنباله عنوان Bully بودند که در این میان، بارها و بارها شایعات و گزارش‌های رسمی و غیر رسمی متعددی از در دست ساخت بودن این بازی منتشر شده بود که نشان می‌داد این بازی قطعا در راه است و عرضه خواهد شد. اکنون گزارش جدیدی از VGC منتشر شده که نشان می‌دهد Bully 2 در واقع چند سال قبل در راکستار در دست ساخت بوده اما تولید آن سرانجام متوقف شده و منجر به ساخت هیچ عنوانی نشده.

به گزارش یک منبع ناشناس، Dan Houser، مدیر شرکت راکستار، و سایر مدیران ارشد این شرکت، تقریبا در سال ۲۰۰۸ یک فیلمنامه‌ی کاملا جدی و واقعی برای دنباله این بازی نوشته بودند که جزئیات چند صحنه‌ی ابتدایی بازی را نشان می‌داد و همینطور طرح کلی ادامه داستان را نیز شامل می‌شد. در این طرح کلی، Jimmy به عنوان شخصیت اصلی بازی دوباره بازگشته بود که یک سری شخصیت دیگر نیز از نسخه اول این بازی در آن وجود داشت. فیلمانه Bully 2 در خانه‌ی پدر بزرگ ناتنی Jimmy در تعطیلات تابستانیِ پس از سال تحصیلی آغاز می‌شد و اگرچه راکستار هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته بود که ستینگ بقیه داستان کجا ادامه پیدا کند، بازگشت به دوران تحصیلات در مدرسه یا کالج به عنوان گزینه‌های موجود مورد بحث قرار داده شده بودند.

ظاهرا بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ یکی از شعبه‌های شرکت راکستار استودیوز در New England تقریبا یک سال و نیم در حال کار کردن روی این بازی بوده و زمان خود را با آن سپری کرده است که این بازی از موتور Rage استفاده می کرد که منجر به ساخت و تولید یک قسمت بسیار کوچک از این بازی شده بود که قابل بازی کردن بود و شامل نمونه‌های اولیه‌ی المان‌های جهان آزاد این بازی نیز می‌شد. به هر ترتیب، بر اساس این گزارش، توسعه و ساخت این بازی کنار گذاشته شد و سازندگان این بازی نیز به سراغ پروژه‌های دیگری رفتند. این منبع در توصیف Bully 2 چنین می گوید که:

این بازی وجود داشت، قابل بازی کردن بود. واقعا مایه خجالت و شرمساری است که هرگز تبدیل به واقعیت نشد.

با توجه به زمانی که از آن موقع تا به حال گذشته و همچنین با توجه به این که راکستار احتمالا می‌خواهد انرژی خود را روی Grand Theft Auto و Red Dead Redemption که هر دو هم بسیار موفق و غیر قابل دسترسی هستند، متمرکز کند، آینده‌ی Bully به عنوان یک فرنچایز چندان روشن و امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. آیا این احتمال وجود دارد که راکستار دوباره در نهایت به این پروژه بازگردد و توسعه آن را ادامه دهد؟ قطعا این احتمال وجود دارد اما این گزارش جدید نشان می‌دهد که Bully 2 جایگاه چندان مناسبی در لیست اولویت‌های راکستار ندارد.

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.