دوشنبه، 07 شهریور 1401 - 15:18
نویسنده: سینا
حدود چهار سال پیش بود که بازی Ultimate Fishing Simulator به بازار آمد و با وجود کاستی‌هایی که در ابتدای عرضه در این عنوان دیده می‌شد، بازیسازان استودیوی Bit Golem با گوش کردن به خواسته‌های مخاطبان و اعمال تغییرات مناسب در این اثرِ به ظاهر ساده، تجربه قابل قبولی را برای علاقه‌مندان به ماهی‌گیری به ارمغان آوردن ...
یکشنبه، 16 مرداد 1401 - 06:02
نویسنده: سینا
یکی از آثار نوآورانه‌ای که در دهه گذشته وارد بازار بازی‌های ویدئویی شد و به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرد، بازی Rocket League بود که با تلفیق ورزش فوتبال و مسابقات اتومبیل‌رانی تجربه‌ای منحصر به فرد را خلق کرده بود که از قضا با استقبال خوبی هم در بخش ورزش‌های الکترونیکی رو به رو شد. این عنوان البته نیازمند همک ...
یکشنبه، 14 آذر 1400 - 23:52
نویسنده: سینا
هیدتاکا میازاکی با پی ریزی ژانری که به Soulsborne یا Souls-like مشهور شده، بدون شک تأثیرگذارترین فرد خلاق صنعت بازی‌های ویدئویی در حدود ده سال اخیر به شمار می‌آید. در زمان عرضۀ Demon Souls احتمالاً کمتر کسی تصور می‌کرد که عنوانی که درجۀ سختی خاص آن تعداد زیادی از مخاطبان را فراری می‌داد با استفاده از یک تلفیق ...
نویسنده: سینا
در حدود ده سالی که از تأسیس استودیوی Might & Delight می‌گذرد، همواره شاهد تأکید بر خشونت پرهیزی در ساخته‌های مختلف این استودیو بوده‌ایم و حتی زمانی که در قالب بازی Meadow به سراغ طراحی یک تجربۀ آنلاین رفتند، شاهد نوعی از همنشینی با دیگر بازیکنان با استفاده از اشارات بصری بودیم و خبری از دردسرهای معمول دیگ ...
نویسنده: سینا
ژانر استراتژی همزمان، حداقل در میان بازی‌های ویدئویی مختص رایانه‌های شخصی، زمانی از مهمترین و موفقترین ژانرها به شمار می‌آمد که سالانه شاهد عرضۀ عناوین بی‌شماری با استفاده از چهارچوب این سبک بودیم اما موفقیت آثار MOBA و البته ظهور نسخه‌های بسیار ساده‌تر این ژانر روی پلتفرم‌های همراه، عملاً پروندۀ این قبیل آثا ...
سه شنبه، 22 تیر 1400 - 19:27
نویسنده: سینا
30 سال پیش، Jon Van Caneghem اولین نسخۀ King’s Bounty را طراحی و به بازار عرضه کرد که در آن زمان با تلفیق المان‌های استراتژی و نقش‌آفرینی، اثر کاملاً بدیعی به حساب می‌آمد ولی به جای ادامۀ همین راه، این ایده‌های تازه را با خود به سری مشهورترش برد و فرنچایز Heroes of Might and Magic را پی ریزی کرد. دو دهه بعد و ...