نویسنده: پدرام پورامامعلی پنج شنبه، 07 دی 1396 - 08:00
4 از 5

مایکروسافت در مظان اتهام دزدیدن یک آگهی تبلیغاتی قرار گرفت

امکان دارد مایکروسافت آگهی تبلیغاتی خود برای بازی PUBG را از روی ایده‌ی اولیه‌ی یک شخص دیگر دزدیده باشد

احتمالا بازی PlayerUnknown's Battlegrounds پر سر و صداترین عنوان عرضه شده در سال 2017 است. PUBG به تازگی در شبکه‌ی استیم از حالت دسترسی اولیه (Early Access) خارج شد و سازندگان این بازی مشغول برنامه‌ریزی برای آینده‌ی این عنوان محبوب هستند. کمی قبل و در اوایل ماه دسامبر PUBG برای کنسول Xbox One نیز عرضه شد و بازی در ظرف مدت 48 ساعت به رکورد یک میلیون بازیکن دست یافت. هرچند به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان عملکرد فنی PUBG در Xbox One تا کنون ضعیف بوده است. در همین حین مایکروسافت اعلام کرده که یک باندل شامل بازی PlayerUnknown's Battleground و کنسول Xbox One X را در بازه‌ی زمانی محدود به فروش خواهد رساند.

همانطور که در پایین مشاهده می‌کنید مایکروسافت با انتشار عکس زیر در حساب توییتر خود، این فروش ویژه را به اطلاع همگان رساند:

pubg ad microsoft p1

متاسفانه، اکنون به نظر می‌رسد که بخش تبلیغات مایکروسافت اگهی تبلیغاتی بالا را از روی عکس زیر تقلید کرده باشد. تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، ایده‌ی اولیه‌ای است که یک ماه پیش توسط یکی از کاربران وبسایت Reddit با نام کاربری "Macsterr" منتشر شد.

pubg ad microsoft p2

البته ممکن است که صرفا و به صورت تصادفی بخش تبلیغات مایکروسافت نیز همان ایده را در سر داشتند. سپس Macsterr پاسخ داد که احتمال وقوع چنین تصادفی عیرممکن است زیرا از پست وی در ردیت 63 هزار نفر بازدید کردند و در نتیجه احتمال بالایی وجود دارد که یکی از این 63 هزار نفر، کارمند بخش طراحی تبلیغات مایکروسافت باشد.

باید اعتراف کرد که این دو تصویر شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند و تنها یک تفاوت مشهود در میانشان دیده می‌شود. در تصویری که مایکروسافت طراحی کرده است کنسول Xbox One X دیده می‌شود درحالیکه در تصویر طراحی شده توسط Macsterr کنسول Xbox One S را مشاهده می‌کنیم. به غیر از این نکته بقیه موارد همچون ابرهای موجود در پس زمینه و وجود چمن بر روی سطح کنسول از وجوه تشابه بارز این دو عکس برشمرده می‌شوند. تا زمان نگارش این خبر مایکروسافت هیچ واکنشی به این اتهام نشان نداده است. نظر شما در این باره چیست؟ آیا مایکروسافت گناهکار است؟ برای روشن شدن حقیقت فعلا باید صبر کنیم.

لازم به ذکر است که هفته‌ی گذشته استودیو Bluehole اعلام کرد در حال حاضر بیش از 30 میلیون نفر PlayerUnknown's Battlegrounds را بر روی پلتفرم‌های PC و Xbox One بازی می‌کنند. در این بین 26 میلیون نفر بر روی رایانه‌های شخصی و 4 میلیون دیگر بر روی کنسول مایکروسافت مشغول رقابت در بازی PUBG هستند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.