نویسنده: سپهر گلمکانی جمعه، 24 بهمن 1399
ساعت 11:58

5 اپیزود برتر سریال Breaking Bad

بهترین اپیزودهای سریال Breaking Bad

4.71 از 5

امسال سیزدهمین سالگرد سریال افسارگسیخته (Breaking Bad)، یکی از بهترین و جاودانه‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون بود. داستان سریال پیرامون والتر وایت، معلم شیمی (با بازی برایان کرنستون) و دانش‌آموز سابقش – جسی پینکمن (با بازی آرون پاول) است که در طول قصه تبدیل به پادشاهان تولید مواد مخدر در آلباکورکی، نیومکزیکو می‌شوند. قسمت نخست سریال Breaking Bad در تاریخ 20 ژانویه 2008 (30 دی 1386) از شبکه AMC پخش شد.علی‌رغم شروع نسبتاً نامتعادل، سریال به طرز حیرت انگیزی در فصول بعدی موردتوجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت؛ Breaking Bad در طول 5 سال پخش توانست در مجموع نامزد 16 امی شود و برایان کرنستون (Bryan Cransston) به‌خاطر نقش‌آفرینی بی‌نظیر در نقش والتر وایت موفق به کسب چهار جایزه امی (Emmy) بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد که خود رکوردی بی‌سابقه در تاریخ مراسم محسوب می‌شود. سریال Breaking Bad اکنون به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود. وینس گیلیگان (Vince Gilligan) پیرامون این موفقیت می‌گوید:

 اگر خوش‌شانس باشید و بااستعداد‌ترین افراد را استخدام کنید، آن‌ها را داخل اتاق نویسندگان یا در صحنه فیلم‌برداری بگذارید و به حال خود رهایشان کنید، سپس آن‌ها اتفاق‌های خوبی را برایتان رقم می‌زنند. سریال Breaking Bad این نوع عمل را اثبات می‌کند.

به مناسبت سیزدهمین سالگرد سریال Breaking Bad، ما تصمیم گرفتیم که بهترین اپیزود‌های این سریال شاهکار را برای شما به اشتراک بگذارید. در ادامه با بازی مگ همراه باشید.

Breaking Bad_Pilot_1

شماره 5: اپیزود Pilot (فصل اول، قسمت اول)

کارگردان و نویسنده: وینس گیلیگان

روزی روزگاری، والتر، فرد ساکت و آرام خانواده‌ای بود که در دبیرستان شیمی تدریس می‌کرد. سپس با تشخیص سرطانی کشنده در درونش، او را نسبت به آینده خانواده‌اش و تأمین هزینه‌های آن‌ها ناامید می‌کند؛ بنابراین والتر تصمیم می‌گیرد با کمک جسی پینکمن، دانش‌آموز سابق خود، به تولید و توزیع مواد مخدر روی بیاورند. برایان کرنستون پیرامون این اپیزود منحصربه‌فرد می‌گوید:

اولین قسمت مهم‌ترین قسمت یک مجموعه تلویزیونی است. زیرا تمام شخصیت‌ها را به مخاطب معرفی می‌کند. این همچنین آغاز نقطه عطف والتر وایت است. او تصمیم گرفت که تبدیل به فردی شود که هرگز نبوده و در شیب لغزنده‌ای کارش را شروع می‌کند.

Breaking Bad_Fly_2

شماره 4: اپیزود Fly (فصل سوم، قسمت دهم)

کارگردان: رایان جانسون

نویسنده: سام کاتلین، مویرا ولی - بیکت

این اپیزود نبرد والتر و جسی با یک مگس سمج در آزمایشگاه بزرگ تولید مواد مخدر است. این حشره موذی محصولات آن‌ها را تهدید می‌کند اما بیشترین تأثیر بر روان و ذهن والتر و جسی می‌گذارد؛ آن‌ها را تا حدی عصبی می‌کند تا این دو شخصیت به طرز عجیبی رازهای خود بر هم فاش کنند. والتر بالاخره به نقش خود در مرگ دوست دختر جسی اعتراف می‌کند.

Breaking Bad_Cornered_3

شماره 3: اپیزود Cornered (فصل چهارم، قسمت ششم)

کارگردان: جنیفر هاچیسون

نویسنده: مایکل اسلاویس

با نزدیک‌تر ‌شدن دشمنان والتر به خانواده‌اش، اسکایلر، همسر والتر( با بازی آنا گان)، نگران امنیت خانواده می‌شود. والتر این نگرانی را بی‌خود می‌داند و در مورد آن‌ها به مشاجره می‌پردازند. در پایان این مشاجره، دیالوگی را والتر ادا می‌کند که تبدیل به یکی از بهترین و نمادینه‌ترین سکانس‌های سریال و تاریخ تلویزیون می‌شود. دیالوگ و نقش آفرینی بی‌نظیر کرنستون به گونه‌ای است که مخاطب تهدید واقعی را می‌شناسد و بارها به تماشای این سکانس منحصر به فرد می‌نشیند.

Breaking Bad_Face Off_4

شماره 2: اپیزود Face Off (فصل چهارم، قسمت سیزدهم)

کارگردان و نویسنده: وینس گیلیگان

شاید بهتر است پیش از توصیف اپیزود Face Off، به مخاطب‌هایی که سریال را ندیده‌اند، هشدار خطر لورفتن قصه را به آن‌ها اعلام کنیم، زیرا عنوان اپیزود مذکور به طور نامحسوسی سرنوشت یکی از دراماتیک‌ترین بخش‌های قصه سریال مذکور را آشکار می‌سازد. پس از اینکه والتر در کشتن گاس فرینگ (با بازی جیانکارلو اسپازیتو) ناموفق می‌شود، تصمیم می‌گیرد با دشمن قدیمی گاس، یعنی هکتور سالامانکا (با بازی استثنایی مارک مارگولیس) همکاری کند تا او را از پا دربیاورند. نتیجه این همکاری منجر به خلق یکی از شوکه کننده‌ترین و بهترین سکانس‌های تاریخ تلویزیون و سریال می‌شود.

Breaking Bad_Ozymandias_5

شماره 1: اپیزود Ozymandias (فصل پنجم، قسمت شانزدهم)

کارگردان: رایان جانسون

نویسنده: مویرا ولی - بیکت

اگر طرفداران سری فیلم‌های جنگ ستارگان (Star Wars) همچنان علت سقوط سراشیبی سری جدید را شخص رایان جانسون (Rian Johnson) می‌دانند، باید بگویم که اکنون حرفشان را پس بگیرند. زیرا او به‌تنهایی یکی از جاودانه‌ترین و بهترین اپیزودهای تاریخ تلویزیون را به مخاطب عرضه کرد. گیلیگان پس از تماشای این اپیزود، به ستایش جانسون پرداخت و گفت:

من تا جایی که می‌توانم به وجود چنین اپیزودی در سریالم افتخار می‌کنم.» در این اپیزود، زندگی والتر به دراماتیک‌ترین شکل ممکن فرومی‌پاشد. اپیزود Ozymandias مهری بر سقوط شخصیت کاریزماتیک والتر وایت است. 

منبع: TV Insider

 

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 151
    تشکر: 52
    تشکرشده: 90
    پروفایل psn: Odoseus
    رتبه لیدربرد psn: 14
    کنسول‌های بازی:

    تشکر ویژه از نویسنده محترم
    اومدم سر بزنم به سایت و وقتی دیدم مقاله ای بابت Breaking Bad نوشته شده بی درنگ وارد شدم. باید بگم هنوزم به وجد میام وقتی به یاد میارم تک تک لحظات فوق العاده ای که این سریال تو اون سال ها برام رقم زد. باید مثل همیشه به این جمله کلیشه ای بسنده کنم، "کاش ذهنم پاک میشد" تا بتونم مثل روز اول لذت ببرم با دیدن هر قسمت از این سریال

    ‏مهمان و ‏مهمان و ‏مهمان از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.