بیش از شش سال از عرضه Hearthstone میگذرد، و هنوز این بازی جایگاه خود را میان محبوبترین عناوین کارتی صنعت گیم حفظ کردهاست. در طول این سالها بستههای الحاقی فراوانی برای بازی عرضه شدهاست و ساختار بازی دستخوش تغییرات بسیاری قرارگرفتهاست. با وجود تمام این تغییرات، این اولین باری است که شاهد اضافه شدن یک کلاس جدید به بازی هستیم. کلاس Demon Hunter که شخصیت محبوب دنیای وارکرفت، Illidan Stormrage را به عنوان هیروی اصلی این کلاس معرفی میکند، از هر نظر با سایر کلاسها متفاوت است و کارتها و مکانیکهای مخصوص خود را به بازی اضافه کردهاست. اگر دوست دارید با بسته الحاقی Ashes of Outland و کلاس Demon Hunter بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.
یکی از دلایلی که سازندگان بازی را از افزودن کلاسهای جدید بازمیداشت، بهم خوردن بالانس بازی و ضعیف و قوی شدن برخی کلاسها درمقابل یکدیگر بود. نمود این مسئله را به وضوح پس از عرضه این بسته الحاقی میتوان حس نمود. کارتهای مخصوص کلاس دیمن هانتر به حدی Overpowered (بیش از حد قوی) بودند که یک روز پس از عرضه، تعدادی از آنها را نرف (ضعیف) کردند. با چک کردن وبسایتهایی نظیر HSReplay میتوانید درصد برد و باخت کلاسهای مختلف را چک کنید؛ در روز عرضه، میزان برد کلاس دیمن هانتر به بالای 70 درصد رسیده بود، رقمی که در چند سال اخیر بسیار عجیب بود. به شخصه برای من در رنکهای بالا، از هر ده بازی حداقل هفت عدد آنها در مواجهه با کلاس دیمن هانتر بود.
کلاس دیمن هانتر، تنها کلاس بازی است که برای استفاده از هیروپاور خود نیاز به یک مانا دارد. تمرکز اصلی این کلاس روی وارد آوردن بیشترین میزان دمیج ممکن با کمترین میزان استفاده از مانا است. مینیونهای این کلاس نسبت به افکت و بتلکرای خود نیاز به مانای کمی دارند. مکانیک منحصربفرد این کلاس Outcast نام دارد و زمانی فعال میشود که سمت راستترین یا سمت چپترین کارت خود را بازی کنید. میتوان گفت که نقص زیادی به کلاس دیمن هانتر وارد نیست. هم قدرت Card Draw (بیرون آوردن کارت) خوبی دارد، هم میتواند به راحتی برد حریف را خالی کند، هم قدرت Life Steal خوبی دارد، و برخی از جادوهای آن میتوانند دمیج بسیار زیادی به مینیونها یا هیروی مقابل وارد کنند. علاوه بر این، مینیون لجندری این کلاس، Kayn Sunfury، اجازه میدهد که از سد مینیونهای تانت حریف گذر کنید و مستقیم به هیروی مقابل حمله کنید. با این وجود، بعد از نرف سریع برخی از کارتهای این کلاس، تا حدودی از قدرت این کلاس کاسته شد. سایر پلیرها نیز درصدد ساختن دِکهایی هستند که بتوانند در مقابل این کلاس حرفی برای گفتن داشتهباشند. به طور مثال، کارت Sacrificial Pact کلاس وارلاک که پیش از این در کمتر دِکی استفاده می شد، اکنون به پای ثابت اکثر دِک های این کلاس تبدیل شده است، زیرا با استفاده از آن بدون استفاده از مانا میتوان مینیونهای بزرگ دیمن هانتر را از بین برد و پنج Health به هیروی خود بازگرداند. یکی دیگر از راههای مقابله با این کلاس استفاده از دک های Highlander است، زیرا با استفاده از کارت آچار فرانسه ای مثل Zephrys میتوان کارت Sacrificial Pact را پیدا کرد و از آن برای مقابله با مینیونهای تایپ Demon استفاده کرد. جدا از این، میتوان از Tech Cardهایی نظیر Harrison و Grizzled Wizzard برای از بین بردن سلاح یا جابجایی هیروپاور استفاده نمود.
اضافه شدن کلاس دیمن هانتر تنها تغییری نیست که در بازی شکل گرفتهاست. این آپدیت جدید، سیستم رنکینگ بازی را نیز به طور کامل متحول کردهاست. اکنون رنکهای بازی در شش دسته Bronze ،Silver ،Gold ،Platinum ،Diamond و Legend تقسیم شدهاند. هر کدام از این دستهها شامل 10 لول میشوند. در رنکهای ابتدایی مثل برنز و سیلور، با توجه به عملکرد کلی شما، با هر برد، چند پله صعود خواهید کرد. هر دسته، لول مشخصی دارد که با هر تعداد باخت از آن پایینتر نخواهید رفت. به طور مثال، در دسته Diamond اگر به لول 5 برسید، دیگر پایینتر از این رنک نخواهید رفت، اما در عین حال دیگر این قابلیت را ندارید که با چند برد پشتسرهم چند پله به جلو صعود کنید. دیگر تغییر سیستم رنکینگ بازی این است در انتهای هر ماه رنک تمامی بازیکنان به لول 10 برنز بازخواهدگشت و برای صعود دوباره باید از ابتدا از نردبان بالا روید. با وجود اینکه سیستم محاسبه MMR بازی ستارههای اضافی جهت صعود سریعتر برای پلیرهای برتر در نظر میگیرد، این مسئله ممکن است چندان برای پلیرهای جدید خوشایند نباشد، زیرا برای رسیدن به رنک Legend نیاز دارند بیشتر از 50 بازی انجام دهند، در حالی که در سیستم قبلی، رنک پلیرها به 4 رنک پایینتر از رنک سیزن قبلی بازمیگشت و لازم نبود از پایینترین رنک شروع به بالاتر رفتن نمود.
با اضافه شدن سیستم رنکینگ جدید، جایزههایی برای رسیدن به هر رنک برای اولین بار در نظر گرفته شده که میتوانند انگیزه خوبی برای پلیرها جهت رقابت در این بخش باشند. با صعود به هر رنک جدید Card Pack و تعدادی کارت مختلف دریافت خواهید نمود که در صدر آنها یک عدد کارت Legendary کلاسیک برای رسیدن به رنک لجند به پلیرها داده میشود.
کمپین تک نفرهای هم برای آشنایی بیشتر با کلاس دیمن هانتر به بازی اضافه شده که داستان تبدیل Illidan Stormrage به Demon Hunter را بیان میکند و پس از اتمام آن یک دک رایگان مخصوص به این کلاس را دریافت خواهید کرد. جدا از سایر کارتهای جدیدی که با این بسته الحاقی به بازی اضافه شده اند، کارتهای مخصوصی با نام Prime برای هر کلاس اضافه شدهاند که با توجه به ساختار کلی هر کلاس طراحی شدهاند. تمامی این کارتها پس از فعال شدن Deathrattle کارت ابتدایی به دکهای بازی اضافه میشوند. برخی از این کارتها از ارزش بالایی برخوردار هستند و برخی دیگر چندان کاربردی نیستند.
بهتر است کمی به آرنا و تغییرات آن نیز بپردازیم. با تغییر سال درون بازی، یک سری از کارتهای قدیمی وارد بخش Wild شدند و از بخش آرنا نیز حذف شدند. در مجموع تجربه کلی من بعد از چند سری پشت سر هم آرنا بازی کردن مثبت بود. کارتهای جدیدی که به بازی اضافه شدهاند باعث شده که آرنا جذابتر از گذشته شود و آن حس تصادفی بودن خود را حفظ کند. اگر شانس میآوردید و در روز عرضه بسته الحاقی، مثل من، بازی کلاس دیمن هانتر را به شما پیشنهاد میداد، میتوانستید به راحتی 12 برد کسب کنید و بالاترین میزان جوایز آرنا را کسب کنید. بخش Battlegrounds نیز به جز اضافه شدن هیروی Illidan و حذف برخی از مینیونها، تغییر چندانی نداشته است و همچنان به قدرت گذشته به کار خود ادامه می دهد.
در مجموع میتوان گفت که Ashes of Outland روح تازهای در بازی دمیده است و روند یکنواخت چند بسته الحاقی گذشته را تا حد زیادی تغییر داده است. با این حال، سازندگان باید به فکر بالانس کردن برخی از کارتهای جدید باشند تا از یک جانبه شدن برخی از مچآپها جلوگیری شود.
نظرات (4)