نویسنده: میلاد شجری چهارشنبه، 24 بهمن 1397
ساعت 20:00

خلاصه نقد‌های فیلم Alita: Battle Angel از دید وبسایت‌های دنیا

خلاصه نقد‌های فیلم Alita: Battle Angel از دید وبسایت‌های مطرح دنیا

0 از 5

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ نقد‌ها و نمرات فیلم سینمایی جدید کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) و استودیو لایت‌استورم اینترتیمنت (Lightstorm Entertainment) یعنی «آلیتا: فرشته نبرد» (Alita: Battle Angel) به تازگی منتشر شدند که خبر یک از اثر بلاک باستری و اقتباسی خوب می‌دهند که می‌تواند شما را سرگرم کند. این فیلم که اقتباسی از روی سری مانگا‌های ژاپنی به نام Gunnm به نویسندگی «یوکیتو کیشیرو» محسوب می‌شود، توسط «رابرت رودریگز» کارگردانی شده است. رودریگز در کنار کارگردانی، وظیفه نویسندگی فیلم‌نامه را هم در کنار «جیمز کامرون» و «لائتا کالوگریدیس» برعهده داشته است. «رُزا سالازار»، «کریستوف واتز»، «اِد اسکرین»، «جنیفر کانِلی»، «ماهرشالا علی»، «جکی ارل هیلی»، «کیان جانسون»، «ایزا گونزالس» و «میشل رودریگز» از جمله بازیگران اصلی‌ای هستند که در فیلم Alita: Battle Angel حضور یافته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اتفاقات فیلم اکشن، ماجراجویی، علمی/تخیلی و هیجانی Alita: Battle Angel در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و درباره سوپر رباتی رها شده در آشغال‌دانی بزرگ شهر آیرون سیتی به نام آلیتا است که توسط شخصی به نام ایدو یافت می‌شود؛ یک سایبر دکتر که آلیتا بی‌هوش و جوان را به درمانگاه خود می‌برد. هنگامی که آلیتا به هوش می‌آید، متوجه می‌شود که هیچ خاطره‌ای از اینکه چه کسی است، به یاد نمی‌آورد و همچنین، هیچ شناختی نسبت به دنیای اطرافش ندارد؛ همه چیز برای او جدید است و اولین تجربه‌اش محسوب می‌شود. همان‌طور که آلیتا یاد می‌گیرد تا راه خود را در میان خیابان‌های پر از خطر آیرون سیتی پیدا و زندگی جدید خود را هدایت کند، ایدو نیز سعی می‌کند که از او در برابر زندگی اسرار آمیز گذشته‌اش محافظت کند. در این بین، دوست باهوش و جدید آلیتا یعنی هیوگو به او پیشنهاد کمک می‌کند تا بتواند گذشته‌اش را به خاطر بیاورد. با گذشت زمان یک حس عاطفی میان این دو شخصیت شروع به رشد می‌کند تا اینکه، نیرو‌های مرگباری برای دستگیر کردن آلیتا از راه می‌رسند و رابطه‌های جدیداش را تهدید می‌کنند. در اینجا آلیتا متوجه می‌شود که توانایی‌هایی فوق‌العاده در مبارزه دارد که می‌تواند از آن‌ها برای نجات دوستان و خانواده‌ جدید خود استفاده کند. آلیتا که مصمم شده تا به حقیقتی که پشت پرده خاستگاه اصلی‌اش پنهان شده، پی ببرد؛ به یک ماجراجویی می‌رود که وی را در مقابل بی‌عدالتی‌های این دنیای تاریک و فاسد قرار می‌دهد و در این بین، متوجه می‌شود که یک زن جوان می‌تواند دنیایی که در آن زندگی می‌کند را تغییر دهد.

17010

اکران فیلم Alita: Battle Angel به تازگی در بازار‌های بین‌المللی آغاز شده و تاکنون موفق شده تا مبلغی معادل ۳۲ میلیون دلار از سینما‌های یازده کشور کسب کند. این فیلم در تاریخ ۲۵ام بهمن‌ماه ۹۷ (۱۴ فوریه ۲۰۱۹) در آمریکا شمالی و سایر نقاط جهان اکران خواهد شد. گفتنی است که فیلم Alita تاکنون توانسته از ۲۴ نقد ثبت شده در وبسایت متاکریتیک، میانگین امتیاز ۵۷ از ۱۰۰ را دریافت کند. در ادامه شما را به مطالعه خلاصه‌ای از نقد‌های وبسایت‌های مطرح دنیا را به این فیلم دعوت می‌کنیم:

 وبسایت ایندی وایر (نویسنده: مایکل نوردین) | امتیاز ۸۳ از ۱۰۰

Alita: Battle Angel بهترین فیلم کارگردانی شده توسط رابرت رودریگز از زمانی محسوب می‌شود که وی سری کتاب‌های مصور خلق شده توسط فرانک میلر [Sin City] را به پرده‌های سینما آورد. آلیتا یک اثر علمی/تخیلی حماسی است که کاری خاص در دوره فیلم‌های اقتباسی و بازسازی‌ شده بی‌پایان انجام می‌دهد؛ از تمام پتانسیل خود استفاده می‌کند و در عین حال، باعث می‌شود تا فیلم‌های بیشتری از آن بخواهید.

وبسایت آی جی ان (نویسنده: ویلیام بیبیانی) | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

Alita: Battle Angel بهترین ساخته رابرت رودریگز در سال‌های اخیر است. این فیلم یک اثر جاه طلبانه، گیرا و پر از جلوه‌های بصری دیدنی و جذاب، در کنار اجرای فوق‌العاده بازیگران است که همگی باعث می‌شوند تا دنیای عجیبو غریب آن واقعی به نظر برسد.

وبسایت سان فرانسیسکو کرونیکل (نویسنده: میک لاسل) | امتیاز ۷۵ از ۱۰۰

فیلم Alita یک عنوان اکشن محسوب می‌شود اما در این اثر نکته‌ای بزرگ‌تر و مهم‌تر وجود دارد که باعث می‌شود تا درباره انسانیت به فکر فرو برویم؛ این که انسانیت چیست، به چه معنی است و در آینده به چه چیزی ممکن است تبدیل شود.

وبسایت The Verge (نویسنده: سامانتا نلسون) | امتیاز ۶۵ از ۱۰۰

مایه خجالت است که فیلم Alita: Battle Angel با وجود داستان و محیط خلاقانه و درگیرکننده‌‌ای که دارد، یک اثر مستقل محسوب نمی‌شود.

وبسایت امپایر (نویسنده: دن جولین) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

 از فیلم Alita: Battle Angel می‌توان به خاطر وجود شوخی‌های جذاب، اکشن‌های ناب و نمایش فوق‌العاده و واقع گرایانه از شخصیت آلیتا لذت برد، وگرنه با یک اثر سایبرپانکی دیگر طرف هستیم که دارای داستانی شلخته است.

وبسایت گاردین (نویسنده: پیتر بردشاو) | امتیاز ۶۰ از ۱۰۰

«آلیتا: فرشته نبرد» یک فیلم متشکل از صحنه‌های Imax باکیفیت و افکت‌های بزرگ و زیاد است اما با تمام ابعادش، در نهایت حکم یک قصه خواب برای کودکان ۱۳ ساله را دارد. یک اثر که خبری از ایده‌های بزرگسالانه، چالش برانگیز و پیچیده‌ی فیلم Ghost in the Shell در آن نیست.

وبسایت TheWarp (نویسنده: نیکلاس باربر) | امتیاز ۴۶ از ۱۰۰

فیلم Alita: Battle Angel پر از لایه‌های داستانی و مخلوطی از ژانر‌های مختلف است که هرگز نمی‌تواند کسی را تحت تاثیر قرار دهد.

Alita: Battle Angel - میانگین نمرات براساس ۲۴ نقد
57از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.