نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 25 بهمن 1396
ساعت 14:15

مارتین اسکورسیزی و مایکل هرست در حال تولید سریالی راجع به روم باستان هستند

0 از 5

خالق مجموعه وایکینگ و مارتین اسکورسیزی با یکدیگر همکاری می‌کنند

مارتین اسکورسیزی و مایکل هرست برای سریالی راجع به قدرت و ساختار سیاسی روم باستان تحت عنوان سزارها (The Caesars)، با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ هرست چندان هم با پروژه‌های تاریخی غریبه نیست، او خالق سریال‌هایی مانند: وایکینگ‌ها (Vikings) از شبکه هیستوری، تودورها (The Tudors) از شبکه شوتایم و سریالی کوتاه بر مبنای افسانه شاه آرتور یعنی کملوت (Camelot) از شبکه استارز است. اسکورسیزی نیز به‌عنوان نیرویی خلاق در پشت‌صحنه‌ی سریال‌های امپراطوری بوردواک (Boardwalk Empire) از شبکه اچ بی او و واینل (Vinyl) از شبکه اچ بی او حضور داشت (سریال واینل تنها برای یک فصل تولید شد).

هرست فیلم‌نامه قسمت پایلوت سریال سزارها را نوشته و این فیلم‌نامه مربوط به زمان آغاز خیزش قدرت ژولیوس سزار جوان است؛ فیلم‌برداری این سریال (که به‌عنوان یک برنامه تلویزیونی برای چند فصل تولید خواهد شد) قرار است در سال 2019 آغاز شود و مکان تولید آن کشور ایتالیا خواهد بود.

اگرچه اسکورسیزی کارگردانی قسمت‌های پایلوت سریال‌های امپراطوری بوردواک و واینل را بر عهده داشت، اما مشخص نیست که آیا او همین وظیفه را در این سریال دارا خواهد بود یا فقط به‌‎عنوان تهیه‌کننده اجرایی در پروژه همکاری دارد.

هرست در گفتگو با گاردین بیان کرد، که اسکورسیزی کاملا تحت‌تاثیر رومی‌ها قرار گرفته است و او همیشه تمایل داشت یک درام تلویزیونی راجع به  تمدن باستانی روم در طول این سالیان بسازد؛ هرست تاکید کرد که سریال سزار نه تنها بر روی تجربیات ژولیوس سزار به‌عنوان یک مرد جوان تمرکز خواهد کرد، بلکه این مجموعه قصد دارد چیزهای جدیدی که تاکنون کسی در فیلم‌ها و سریال‌هایش به آن‌ها اشاره نکرده‌ است را نیز موردبررسی قرار دهد. او در این مصاحبه گفت:

«در فیلم‌‌ها معمولا او را یک شخص میان‌سال و درگیر با مسائل پیچیده‌ی سیاسی نشان می‌دهند، اما او در هنگام جوانی بسیار جالب و جاه‌طلب بود. هنگامی‌که او جوان بود سزارهای زیادی به‌قدرت رسیدند، که ما هیچ‌وقت هیچ‌کدام از آن‌ها را در صفحه‌نمایش ندیده‌ایم. این انرژی، سرزندگی و خلق‌وخوی جوانی سزار، قطعا توجه ما را به خود جلب خواهد کرد. بسیار عجیب است، که چطور یک امپراطوری کوچک در مدت‌زمان کوتاهی، تبدیل به یک قدرت جهانی بزرگ شد؛ مسلما این امر بدون حضور سیاستمداران باتجربه و جنگجویان محشر ممکن نبود.»

درحالی‌که اسکورسیزی بیشتر به ‌خاطر واقع‌گرایی و حفظ اصالت‌ درام‌هایش در طول زمان مشهور است، هرست نیز بیشتر به خاطر خلاقیتش در اغوا کردن مخاطب مدرن به سریال‌های تلویزیونی تاریخی‌اش (مانند سریال تودورها) شناخته می‌شود.

هرست در ادامه مصاحبه خود با گاردین، تاکید کرد که اسکورسیزی بسیار بر روی صحت داستانی این سریال حساس است، اما او درنهایت پیشنهاد داده که سریال سزار راه اختصاصی خود را در صفحه‌ی نمایش دنبال خواهد کرد:

«درست مانند نمایشنامه شکسپیر، آن‌ها در ابتدا با حقایق تاریخی کار خود را آغاز می‌کنند و سپس این درام را به دست خود می‌گیرند؛ شما نمی‌توانید هردوی آن‌ها را باهم در اختیار داشته باشید.»

مانور سیاسی و دسیسه‌های ژولیوس سزار جوان باید به خوبی در روند داستانی مجموعه، توسط هرست نمایش داده شود و دخالت اسکورسیزی نیز بیشتر به خاطر عمق و پویایی این سریال و همچنین نشان دادن قدرت این تمدن کهن به بهترین نحو است.

با توجه به رابطه مثبت شبکه‌ی هیستوری با هرست و موفقیت سریال وایکینگ‌ها، قابل‌درک خواهد بود اگر سریال سزار از همین شبکه پخش خود را آغاز کند. البته بعید نیست که این مجموعه راه خودش را در شبکه اچ بی او باز کند؛ این شبکه تنها یک سریال از تمدن روم تولید کرده و آن سریال روم (Rome) است، که ده سال قبل در اچ بی او پخش شد. ولی با توجه به عملکرد ضعیف سریال پرهزینه‌ی واینل که اسکورسیزی در آن همکاری داشت، ممکن است این شبکه مایل نباشد با اسکورسیزی کار کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.