نویسنده: محمد مقصودی چهارشنبه، 02 اسفند 1396 - 18:24
0 از 5

دنی بویل تمایل دارد کارگردانی فیلم بیست و پنجم جیمز باند را بر عهده بگیرد

طبق شایعات جدید کارگردان دنی بویل، به‌زودی کارگردانی فیلم بعدی جیمز باند ملقب به جیمز باند 25 را بر عهده خواهد گرفت

مراحل تولید فیلم بعدی جیمز باند بسیار آهسته پیش می‌رود؛ آخرین فیلم این عنوان یعنی اسپکتر (Spectre )، که سال 2015 اکران شد از سوی منتقدین نقدهای متوسطی کسب کرد، اما توانست فروش فوق‌العاده 800 میلیون دلاری را در سطح جهان برای خود ثبت کند. سام ماندس بعد از کارگردانی دو فیلم اسپکتر و اسکای‌فال (Skyfall)، برای کار بر روی پروژه‌هایی دیگر این عنوان را ترک کرد. سرنوشت ستاره‌ی این مجموعه فیلم‌ها یعنی دنیل کریگ نیز، برای بازگشت به این عنوان بعد گذشت دو سال از اکران فیلم اسپکتر نامشخص بود.

کریگ سرانجام در ماه آگوست گذشته، رسما تایید کرد که برای یک بار دیگر، جهت ایفای نقش مامور 007 به جلوی دوربین جیمز باند خواهد رفت؛ او همچنین تاکید کرد این آخرین حضور او به‌عنوان جیمز باند در دنیای سینما خواهد بود. به دنبال موافقت کریگ برای حضور در پروژه جیمز باند 25، نوبت به آن رسیده بود که استودیو تمرکز خود را بر روی انتخاب کارگردان قرار دهد. شنیده می‌شد که نام‌های بزرگی مانند دنی ویلنوو و کریستوفر نولان از نامزدهای اصلی کارگردانی این عنوان هستند، اما برخلاف علاقه‌ی کارگردانان فوق برای همکاری در این پروژه، بنظر استودیو گلدوین مایر نظرش بر روی شخصی دیگر است.

طبق گزارش جدید ورایتی، دنی بویل گزینه‌ی اصلی لیست مترو گلدوین مایر برای کارگردانی جیمز باند 25 است؛ این گزارش همچنین بیان می‌کند، تاکنون هیچ پیشنهاد رسمی‌ای جهت همکاری به این فیلم‌ساز ارائه نشده است. بویل اخیرا امیدوار بود که بتواند کارگردانی فیلمی را برای کمپانی وورکینگ تایتل فیلمز (یکی از کمپانی‌های فرعی یونیورسال پیکچرز) بر عهده بگیرد؛ او ظاهرا همیشه علاقه داشت که کارگردانی فیلم جیمز باند را به او بسپارند، درنتیجه احتمالا بویل پروژه‌ی کمپانی وورکینگ تایتل فیلمز را برای عنوان 007 به عقب خواهد انداخت. علاوه بر آن، طبق گزارش تازه منتشرشده توسط هالیوود ریپورتر، تایید شد که ویلنوو، دیوید مکنزی و یان دمانج دیگر از گزینه‌های اصلی استودیو برای نشستن بر صندلی کارگردانی این عنوان نیستند.

بویل یکی بااستعدادترین فیلم‌سازان هالیوود است، او با فیلم کمدی-سیاه رگ‌‌یابی (Trainspotting) در سال 1996 خود را مطرح کرد؛ او سپس فیلم‌های موفق زیادی تولید کرد، که ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: 28 روز بعد (28 Days Later)، آفتاب (Sunshine) و 127 ساعت (127 Hours). دنی بویل در سال 2008 توانست برای فیلم میلیونر زاغه‌نشین (Slumdog Millionaire) جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برنده شود.

با توجه به سابقه‌ی درخشان دنی بویل، انتخاب او برای کارگردانی جیمز باند 25 می‌تواند مناسب باشد؛ نشستن بر صندلی کارگردانی این عنوان مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش کارگردان آن می‌گذارد، اما درعین‌حال بسیاری از فیلم‌سازان و کارگردانان مطرح هالیوود علاقه زیادی دارند تا در پروژه‌ی جیمز باند 25 همکاری داشته باشند، بنابراین دنی بویل به‌ راحتی این فرصت را از دست نخواهد داد. هنوز انتخاب او برای کارگردانی فیلم بعدی جیمز باند رسمی نیست، پس هنوز زود است تا بخواهیم به‌صورت دقیق عملکرد بویل را برای این عنوان پیش‌بینی کنیم.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.