نویسنده: سینا یکشنبه، 07 شهریور 1400
ساعت 06:50

بررسی بازی Super Animal Royale

4 از 5

حتی برای افرادی که علاقۀ چندانی به ژانر بتل رویال ندارند، محبوبیت عناوین این سبک و موفقیت آن‌ها که به رشد تصاعدی بازار بازی‌های ویدئویی کمک قابل توجهی کرده، از جمله مسائلی است که توسط تمامی گیمرهای روی آن صحه گذاشته می‌شود. به دلیل وجود دو قول قدرتمند به نام‎ها Fortnite و PUBG و یک نسخۀ ویژه از فرنچایز به شدت پول‌‎ساز Call of Duty که تمام اکسیژن موجود در این ژانر را بلعیده‌اند، راه چندانی برای نفوذ کپی کارانه به بازار این ژانر برای دیگر تولیدکنندگان باقی نمانده و هر تیمی که قصد دارد محصول جدیدی در این ژانر بسازد، باید دست به نوآوری‌های مختص به خود بزند. به همین سبب، سازندگان بازی Super Animal Royale قصد دارند تا با ارائۀ یک طراحی کاملاً متفاوت از آثار شناخته شدۀ این ژانر، که البته برخی ایده‌های آن اولین باری نیست که بوتۀ آزمایش سپرده می‌شوند، قسمتی از کیک ژانر بتل رویال را برای خود برش بزنند.

Super Animal Royale 4

اول از هر چیزی باید خدمتتان عرض کنم که Super Animal Royale کاملاً مجانی است و حجم زیادی هم ندارد، پس اگر برای تجربۀ آن کنجکاو هستید، می‌توانید حتی قبل از خواندن این بررسی نیم نگاهی به آن انداخته و نظر شخصی خود را در مورد آن به دست آورید. البته به رسم تمامی عناوین آنلاینِ «مجانی» بخش‌هایی در کار گنجانده شده که می‌توانید پول خود را در آن بخش‌ها هزینه کنید اما همگی این مواردِ پولی، کاملاً حالت تزئینی دارند و داشتن یا نداشتن آن‌ها هیچ تأثیری در تجربۀ شما از این عنوان یا زندگی شخصی‌تان نخواهد داشت مگر اینکه درگیر نوعی وسواس جبری-فکری باشید که خب به هیچ وجه توصیه نمی‌کنم که این بازی را شروع کنید چون حجم بالای موارد تزئینیِ قابل دست‌یابی، مطمئناً باعث کلافگی شما خواهد شد.

به رسم تمامی آثار بتل رویال، Super Animal Royale هم شما را در میانۀ نبردی شلوغ قرار می‌دهد که البته فعلاً در هر نبرد 64 بازیکن امکان رقابت دارند. تفاوت اینجاست که این نبردهایی که تا نقطۀ زنده ماندنِ فقط یک بازیکن یا یک تیم ادامه می‌یابند، در دنیای حیوانات بامزه و در فضایی دو بُعدی اتفاق می‌افتد. ساختار دو بعدی قبلاً در بازی Rapture Rejects مورد استفاده قرار گرفته بود که حتی با وجود بهره بردن از برند شناخته شده‎ای مثل Cyanide & Happiness به دلیل فقدان پیچیدگی لازم چندان با اقبال مخاطبان رو به رو نشد اما اینجا طراحی گیم‌پلی بسیار فکر شده‌تر به نظر می‌رسد.

Super Animal Royale 4

در هنگام فرود آمدن (که از طریق اتاقک تعبیه شده روی یک لک لک این اتفاق انجام می‌گیرد!) جانور تحت کنترل شما با استفاده از یک چتر بارانی اقدام به رسیدن به زمین می‌کند و در محدودۀ بسیار بزرگی می‌توانید مشخص کنید که دقیقاً در کدام نقطه فرود آید و در صورتی که می‌بینید دشمنان زیادی در منطقۀ انتخابی شما در حال فرود آمدن هستند، با بستن چتر فرآیند به زمین رسیدن را بدون اینکه از میزان سلامتی کاسته شود سرعت می‌بخشید.

با توجه به اینکه حالت دو بعدی پهنۀ بزرگی از نقشه را مقابل چشمان بازیکنان قرار می‌دهد، برای اینکه بازیکنان از چند ده متری یکدیگر را نبینند و با توجه به تفاوت امکانات دست‌ یافته شده توسط بازیکنان مختلف، مبارزات حالت عادلانه‌تری داشته باشد، به جز یک شعاع مشخص بقیۀ نقشه و آیتم‌ها و افراد موجود برای هر فرد روشن نیست و باید با توجه به صداها و جا به جایی دقیق، دشمنان را پیدا کرده و آن‌ها را غافلگیر کنید. تقریباً تمامی سلاح‌های سرد و گرمی که در ساخته‌های اکشن می‌بینید در Super Animal Royale هم موجود هستند و مواردی مثل بمب سمور و پوست موز هم ابزار جوک مانند خاص این عنوان هستند.

Super Animal Royale 4

مثل دیگر آثار هم ژانر، حالات تکی، دو نفره و چهار نفره بخش‌های اصلی Super Animal Royale را تشکیل می‌دهند و یک بخش اضافه هم وجود دارد که فعلاً فقط به صورت چهار نفره قابل استفاده است که در آن، فرمول اصلی را با یک تبصرۀ تصادفی خاص مثل کشتن فقط با یک تیر یا محدود شدن به استفاده از فقط یک سلاح خاص، تجربه خواهید کرد. در حال حاضر فقط یک نقشه وجود دارد که به طور کلی گستردگی آن رضایت بخش است و سازندگان تلاش کرده‌اند تا با استفاده از افکت‌های آب و هوایی، از یکنواخت شدن کار جلوگیری کنند.

طراحی بصری Super Animal Royale، ساده ولی در عین حال خوش رنگ و لعاب است و تا حدودی یادآور سبک طراحی مجموعۀ South Park را در ذهن تداعی می‌کند. طراحی صوتی بازی هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به راحتی می‌توان آن را در کنار بهترین عناوین آنلاین روز قرار داد و با توجه به نوع شعاع دیدی که برای بازیکن در نظر گرفته شده، طراحی صوتی نقشی حیاتی در تجربۀ کار دارد که با توجه به نوع صداهایی که قدم‌ها روی هر سطح خاص ایجاد می‌کنند و مشخص بودن جهت دقیقی که صدای شلیک از آنجا به گوش می‌رسد، از این بابت عملکرد تیم سازنده کاملاً درخشان بوده است.

Super Animal Royale 4

برای آن‌هایی که حوصلۀ عناوین بزرگ این ژانر و به خصوص بازیکنان ثابت آن‌ها که بازی‌های ویدئویی را بیش از اندازه جدی می‌گیرند را ندارند، Super Animal Royale تجربه‌ای ساده و کاملاً سرگرم‌کننده است که سیستمی چندان قوی برای اجرای آن مورد نیاز نیست و طراحی متفاوت آن باعث می‌شود که مخاطبان آن هم بیشتر به دنبال سرگرمی باشند تا اذیت کردن رقبا.

 

8
از 10

سیزن پس بازی Super Animal Royale جهت نقد و بررسی توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.

 

  • استودیوی سازنده: Pixile
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
محتوای بیشتر در این بخش: « بررسی بازی Comanche بررسی بازی Hoa »
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.