نویسنده: Mahasti یکشنبه، 08 مهر 1397
ساعت 22:32

نقد و بررسی بازی House Flipper

4 از 5

 خانه‌های رویایی با House Flipper | نقد و بررسی بازی House Flipper

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که برنامه‌های بازسازی خانه‌ها را دنبال می‌کنند؟ شاید حتی دوست داشته باشید خودتان هم بازسازی یک خانه را تجربه کنید. بازی House Flipper این تجربه را کم و بیش در اختیارتان خواهد گذاشت.

این بازی در سبک شبیه سازی و ساخت استدیو Empyrean است که توسط PlayWay منتشر شد. در این بازی شما یک دفتر بازسازی خانه‌ها را اداره می‌کنید. در ابتدا برای کسب درآمد لازم است قراردادهایی که هرکدام درخواست‌های مختلفی در بر می‌گیرند قبول کنید. قراردادهای اولیه بیشتر به منظور آموزش طریقه‌ی انجام کارها و استفاده از هر ابزاری که در اختیارتان گذاشته شده تعبیه شده‌اند. در برخی شاید تنها کافی باشد خانه را تمیز کنید، یا رادیاتور‌ها را تعویض کنید، در برخی دیگر خانه ها نیاز به رنگ آمیزی دارند در برخی دیگر نیاز است دیوارهایی را تخریب یا اضافه کنید. و در نهایت قرار دادها کارهای پیچیده‌تری را نیز شامل خواهند شد (مثل اضافه کردن بخش‌های جدید به خانه). هر وقت هم از انجام قراردادها خسته شدید و به اندازه کافی درآمد کسب کردید می‌توانید خانه‌ای خریداری کرده و به سلیقه خودتان آن‌ را تغییر داده و بازسازی کنید و سپس آن را برای فروش گذاشته یا دفترتان را به آن انتقال دهید.

01

در ابتدا ایمیل‌هایتان را از طریق لپ تاپ موجود در دفترتان چک می‌کنید و قراردادی را قبول می‌کنید. سپس از همان‌جا می‌توانید مستقیما وارد خانه طرف قرارداد شده و کارهای درخواستی را انجام دهید. کامل کردن تمام درخواست‌ها دستمزد کامل را به همراه خواهد داشت.

02

همه قابلیت‌های بازی از همان ابتدا در اختیارتان قرار داده نمی‌شوند و نیاز به آموزش دارید. هرچقدر بیشتر یک عمل را انجام دهید تجربه بیشتری کسب خواهید کرد و قادر به ارتقا آن قابلیت خواهید بود.

Untitled 2

پس از انجام سفارشات و اتمام تمامی قراردادهای موجود در ایمیل‌تان به حد کافی تجربه و درآمد کسب خواهید کرد و پس از آن می‌توانید به خریداری خانه‌ها از طریق لیستی که در لپ تاپتان در اختیار دارید، بازسازی و سپس فروش آن‌ها بپردازید.

07

اینجاست که می‌توانید کاملا سلیقه خودتان را به کار بگیرید و طرف قراردادی وجود ندارد که مجبور به انجام سفارشاتش باشید اما در عین حال باید نظرات خریداران احتمالی را نیز در نظر بگیرید. مثلا فردی جای زیادی برای کتاب‌هایش می‌خواهد، دیگری از وجود تصاویر روی دیوارهای خانه لذت می‌برد. یکی به وجود سالن غذا خوری اهمیت می‌دهد دیگری اصلا آشپزخانه نمی‌خواهد. اگر بتوانید سلایق و نظرات این خریداران احتمالی را اجرا کنید نظرشان را جلب خواهید کرد و پول بیشتری هم نصیبتان خواهد شد.

09

حال بهتر است به بررسی بازی بپردازیم. هرچند بازی در سبک خود در اکثر موارد قابل قبول عمل کرد لازم است به چند مورد ار نقطه ضعف‌های قابل ذکر بازی اشاره ‌کنم.

روند بازی به طور کلی ساده است و به همین دلیل پس از مدتی ممکن است احساس کنید بازی تکراری  و یکنواخت شده است. انجام کارهایی مانند نصب دوش حمام یا ماشین لباسشویی برای دفعات اول می‌توانند تجربه جالبی باشند اما رفته رفته جذابیتشان را از دست خواهند داد و پس از مدتی  ممکن است حس کنید بازی چیز جدیدی برای عرضه کردن ندارد. چنین روندی در بازی‌های این سبک کاملا طبیعیست اما طراحان می‌توانستند این تکراری شدن بازی را پیش بینی کرده و در جهت رفع آن بکوشند. البته در بازی اتاق‌های مخفی یا موارد مشکوک یا اشاره به سریال‌ها و چیزهای مانند آن یافت می‌شود که می‌توانند برای چند لحظه هم که شده روند بازی را دلنشین تر کنند و حس کنجکاوی را در بازی کن ایجاد کنند اما تعدادشان اندک است.

04

نقطه ضعف دیگر بازی غیر قابل تغییر بودن دیوارهای دارای لوله کشی یا جای درها و پنجره‌های خارجی است، پس در تغییرات این چنینی بازیکن نمی‌تواند آزادانه عمل کند. البته این تا حدودی واقع‌بینانه است زیرا در واقعیت هم نمی‌توان در تمام دیوار‌های خانه دست برد. وجود نداشتن قابلیت طراحی دیوارهای هلالی شکل و قوس دار هم از نقاط ضعف دیگر در خصوص چیدمان دیوارها است. امکان تغییر در خیلی چیزها مانند طرح سقف یا حتی رنگ کردن آن هم وجود ندارد.

 دیگر نقطه ضعف بازی وجود انتخاب‌های اندک در وسایل خانه است. در بازی‌های این چنین تنوع در وسایل بسیار اهمیت دارد تا بتوانید سلیقه‌تان را در طراحی فضا اجرا کنید. همچنین در خیلی موارد مدل‌ها یا رنگ‌های دیگری از دوش و وان حمام، سینک روشویی، هود و... در خانه‌هایی که برای بازسازی خریداری کردم مشاهده کردم که در لیست مواردی که در فروشگاه بازی قرار داده شده بود وجود نداشتند. پس طراحان بازی زحمت طراحی این وسایل را کشیده بودند اما متاسفانه زحمت اضافه کردن‌شان به فروشگاه بازی را نه! (به عنوان مثال در سه تا از خانه‌ها شومینه مشاهده کردم، اما هیچ شومینه‌ای در لیست فروشگاه بازی موجود نبود در حالی که جزء مهمی در طراحی فضای خانه است).

10

البته لازم است به موارد جالب بازی هم اشاره کنم. به عنوان مثال در بعضی خانه‌ها ممکن است با مهمانان ناخوانده (سوسک) مواجه شوید که نیاز به از بین بردن محل زندگی‌شان دارید، اما برای کسانی که دارای katsaridaphobia (فوبیای سوسک) هستند امکان عوض کردن تنظیمات بازی در نشان دادن خورده شیشه به جای سوسک وجود دارد و این از موارد ظریفی بود که در بازی رعایت شده بود. هر کسی توانایی تحمل تماشای وول خوردن سوسک‌ها روی در و دیوار خانه و تمیز کردن‌شان را ندارد!

11

با این‌که پیش از این به یکنواخت شدن بازی اشاره کردم، در انتهای بازی دوست داشتم قراردادها یا خانه‌های بیشتری برای بازسازی وجود داشته باشد پس بازی به نوبه‌ی خودش مفرح بود و می‌توانست بازی‌کنان مشتاق‌تر را راضی نگه دارد، بازیکنانی که از به کارگیری سلیقه‌شان در فضای بازی و در نهایت از تماشای چیزی که ساخته‌اند لذت می‌برند و همین حس برای‌شان به عنوان یک پاداش کافیست. پس اگر طرفدار این سبک بازی‌ها هستید House Flipper را از دست ندهید.

در کلام آخر لازم است بگویم بازی به عنوان یک تجربه جدید جالب بود البته جای پیشرفت هم وجود دارد که امیدوارم در آپدیت‌های بعدی بازی شاهد این اتفاق باشیم.

Mahasti | نقد و بررسی | 30/09/2018
  • استودیوی سازنده: Empyrean
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
گرافیک
6.5
گیم پلی
7.0
سرگرم کنندگی
5.0
موسیقی و صداگذاری
6.0
ارزش تجربه
6.0
برای افرادی که علاقه به بازی‌های سبک شبیه سازی و بخصوص طراحی فضا دارند، بازی House Flipper می‌تواند تجربه جالبی باشد. هدف بازی ایجاد فرصتی برای بازی‌کنان به منظور به کار گرفتن سلیقه شان در طراحی فضا و ایجاد تغییرات در آن است. هرچند عملکرد بازی در برخی موارد تا حدودی ضعیف بود و نمی‌توانست پاسخگوی تمام انتظارات بازی‌کنان باشد، به عنوان یک بازی نوپا در نوع خودش قابل قبول بود.
نقاط قوت
  • ایجاد فضایی برای بکار گیری خلاقیت بازی‌کنان
  • آموزش مناسب روند بازی در مراحل اولیه
  • امکان پیشرفت و کسب درآمد با روندی مناسب
نقاط ضعف
  • یکنواخت و تکراری شدن بازی
  • عدم وجود تنوع در برخی لوازم و تجهیزات
  • عدم امکان اجرای تغییرات در برخی از اجزای ساختمان و عدم توجه به ظریف کاری‌های طراحی فضا
7.0/10

امتیاز شما

(26 رای )
6.1/10
متوسط
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.