نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 27 بهمن 1397 - 13:00
0 از 5

شایعاتی درباره عرضه Nintendo Switch VR وجود دارد

براساس ادعای یک منبع داخلی، نینتندو در سال ۲۰۱۹ از Switch VR رونمایی می‌کند

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ پس از شنیدن خبرها درباره احتمال ارائه مدل‌های سخت‌افزاری جدید از کنسول نینتندو سوییچ، به تازگی گزارش‌هایی هم از جدی‌تر شدن ورود نینتندو به بازار واقعیت مجازی به گوش رسیده است. در این رابطه، مدتی پیش بود که خبرهایی از احتمال عرضه مدل‌هایی جدید از این کنسول هیبریدی مانند Switch Pro و Switch Lite مطرح شد. در ارتباط درحالی که اکثر گمانه‌زنی‌ها به معرفی چنین دستگاه‌هایی خلاصه می‌شدند، به تازگی یک منبع داخلی ادعایی فاش کرده که ممکن است یک Switch VR هم در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

گزارش جدید، اولین بار توسط Nintendo World منتشر شده که با استناد به یک منبع داخلی در شرکت نینتندو، ادعا کرده که این کمپانی در حال آماده‌سازی خود برای معرفی یک دستگاه VR در ادامه همین سال ۲۰۱۹ است. در ادامه این گزارش، نینتندو ظاهرا قصد دارد به فاصله کوتاهی پس از عرضه این محصول، بروزرسانی‌های مخصوص برای پشتیبانی از واقعیت مجازی نیز به برخی از عناوین انحصاری‌شان اضافه کنند. نکته مهم دیگر درباره این خبر، هم راستا بودن این شایعه با دیده شدن یک پتنت Switch VR هم هست که نینتندو قبلا به ثبت رسانده است. به علاوه، نینتندو حتی قبل از این، رسما علاقه‌اش برای آوردن واقعیت مجازی به سوییچ را هم ابراز کرده بود.

در صورت درست بودن این ادعا، احتمالا مهم‌ترین سوال این خواهد بود که نینتندو دقیقا به چه صورت می‌تواند یک تجربه مطلوب VR در سوییچ ارائه کند. نمایشگر این کنسول، به شکل قابل ذکری برای واقعیت مجازی از رزولوشنی پایین برخوردار است. این کنسول درحال حاضر از رزولوشن 720p پشتیبانی می‌کند، درحالی که حتی هدست‌های قدرتمند PlayStation VR با رزولوشن 1080p نیز گاهی اوقات حس ناکافی و پایین بودن ابعاد تصویر را منتقل می‌کند. به هر ترتیب، سوییچ گرچه یک کنسول مناسب قابل حمل برای این تجربه دیده می‌شود، ولی از نظر مشخصات به نظر نمی‌رسد که بتواند تجربه‌های حداکثری و فوق‌العاده‌ای از واقعیت مجازی را ارائه کند. به عبارتی دیگر، واقعیت مجازی در این محصول بیشتر به نظر نزدیک به ارائه تجربه‌هایی از نوع VR در موبایل باشد تا چیزی نزدیک به کیفیتی که درحال حاضر توسط PSVR مشاهده می‌شود.

درنهایت باید توجه داشت که این گزارش، درقالب شایعه منتشر شده و باید دید که در ادامه، اصولا توسط نینتندو تایید می‌شود یا خیر.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.