نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 12 بهمن 1397 - 13:00
5 از 5

اطلاعاتی تازه از Resident Evil 8 و Resident Evil 3 Remake

اخیرا اطلاعات جالبی درباره جزئیات ساخت بازی Resident Evil 8 و همچنین Resident Evil 3 منتشر شده است.

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ به تازگی گزارش‌های جدیدی تحت عنوان «اطلاعات لیک شده از منابع داخلی» منتشر شده که به جزئیات اولیه از شروع روند ساخت بازی‌های Resident Evil 8 و Resident Evil 3 Remake می‌پردازد. این خبرها با توجه به ماهیت منبع خود، البته حتما باید به صورت شایعه در نظر گرفته شوند و از همین رو نباید چندان به صحت قطعی آن‌ها اعتماد داشت. گزارش تازه، براساس اطلاعاتی هست که توسط حساب توییتری EvilVR منتشر شده است. این حساب کاربری که ادعا می‌کند به منابع داخلی کپ‌کام دسترسی دارد، پیش از این نیز جزئیاتی از بازی اخیرا منتشر شده Resident Evil 2 remake را قبل از عرضه بازی فاش کرده بود، که درنهایت صحت آن‌ها پس از انتشار بازی نهایی ثابت شد. به این ترتیب می‌توان به اطلاعات جدید این حساب نیز توجهی هرچند همراه با احتیاط داشت.

براساس این اطلاعات لیک شده، مشخص می‌شود که داستان بازی Resident Evil 8 قرار است دنباله‌ای برای بازی Resident Evil 7 باشد، و خط داستانی را دنبال کند که در آن نسخه معرفی شدند. هسته داستانی این بازی، درباره این است که فاش شود چه افراد و گروه‌هایی در پشت پرده ساخت سلاح‌های بیولوژیکی مثل کاراکتر «Eveline» در بازی هفتم قرار داشتند. این بازی از نظر لوکیشن ظاهرا در یک جزیره متروکه و بسته واقع می‌شود که از نظر شرایط آب و هوایی نیز در وسط یک طوفان بزرگ گرفتار است. این جزیره، در واقع محلی است که شرکت پشت پرده سازنده سلاح‌های بیولوژیکی در انجا مرکزیت داشته اما حالا آنجا را ترک کرده‌اند، و برخی از کارمندان مرده خودشان را هم پشت سر جا گذاشتند.

در بخش جالب دیگری از این جزئیات، اشاره می‌شود که در بازی هشتم ظاهرا از برخی از لوکیشن‌ها و پس‌زمینه‌های رها شده از نسخه‌های اولیه Resident Evil 4 هم استفاده می‌شود. این نسخه که در بین هواداران این سری به Resident Evil 3٫5 هم معروف است، به نسخه هرگز تکمیل نشده‌ای از بازی چهارم اشاره دارد که از المان‌های گیم‌پلی، داستان و شخصیت‌پردازی متفاوتی نسبت به بازی نهایی Resident Evil 4 برخوردار بود و در میانه‌های کار، این پروژه بنا به دلایل مختلف رها شده بود. بر این اساس، در بازی هشتم قرار است از برخی از این المان‌های رها شده مثل نوع خاصی از باس‌های بازی به نام «Hook-Man» استفاده شود و همچنین در روند این بازی نیز نوعی مبارزه و درگیر شدن با شرایط گیجی و توهمی وجود دارد؛ حالتی که بازیکن نمی‌داند کدام یک از دشمنان واقعی و کدام توهمی هستند.

در ادامه این اطلاعات، اشاره شده که با توجه به استقبال بسیار گسترده طرفداران از نسخه بازسازی «رزیدنت اویل 2»، کپ‌کام برای بازی هشتم قصد دارد مجددا به زاویه دید سوم شخص و روی شانه برگشته و زاویه دید اول شخص بازی هفتم را کنار بگذارد. این حساب کاربری به شخصیت اصلی بازی اشاره‌ای نداشته، ولی گفته که بحث‌های داخلی درباره اینکه این بازی به عنوان Resident Evil 8 نامیده شود یا به صورت یک نسخه فرعی، همچنان در جریان است.

در بخش دیگری از اطلاعات لیک شده ادعایی، اشاره شده که کپ‌کام شدیدا برای ساخت نسخه بازسازی از بازی Resident Evil 3: Nemesis علاقمند شده است و آن‌ها، یا درباره زمان شروع پروژه مشغول جمع‌بندی هستند یا مراحل اولیه ساخت آن همین حالا هم شروع شده است. گفته می‌شود که این بازی، قرار است تا قبل از تکمیل بازی Resident Evil 8 وارد بازار شود. همچنین اشاره شده که کار ساخت بازی Resident Evil 8 پس از تکمیل بازی Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۸ شروع شده است. به گفته این حساب کاربری، تمرکز فعلی کپ‌کام در این سری، فقط مربوط به Resident Evil 3 و Resident Evil 8 است و این شرکت تمایلی برای ساخت نسخه‌های ریمیک از عناوین 4، 5 و 6 ندارد.

در هر صورت یک بار دیگر باید تاکید کرد که این اطلاعات لیک شده ادعایی، نمی‌توانند به شکلی قطعی مورد استناد قرار بگیرند، ولی از جهات زیادی جالب به نظر می‌رسند. کپ‌کام قبل از این اشاره کوتاهی به نسخه هشتم سری کرده بود و یک بار، گفته بود که «Resident Evil 8 ممکن است به چیزی بسیار متفاوت نسبت به Resident Evil 7 تبدیل شود». غیر از این، اخیرا گزارش‌های مختلفی حتی از جانب خود کپ‌کام نیز درباره احتمال بالای ساخت نسخه بازسازی از بازی Resident Evil 3 منتشر شده بود. به طور کلی، گرچه ساخت هر دو این بازی‌ها در این مقطع قطعی به نظر می‌رسند، ولی باید در ادامه منتظر خبرهای مستندتر و با اعتبار بالاتری بود.

جدیدترین نسخه عرضه شده از این سری، بازی Resident Evil 2 است که هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی در بازی مگ را نیز در اینجا مطالعه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.