نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 21 دی 1398 - 09:00
5 از 5

سونی ممکن است در E3 2020 هم حضور نداشته باشد

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش جدید از احتمال غیبت مجدد سونی این بار در E3 2020 خبر داده است.

سونی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت بازی‌های ویدیویی، یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌ها نیز بوده که سال‌ها و بدون وقفه در همه رویدادهای سالانه E3 شرکت می‌کرده است. این اتفاق اما با اعلام قبلی در E3 2019 صورت نگرفت و این شرکت بعد از لغو رویداد اختصاصی PSX 2018، درنهایت تصمیم به عدم حضور در E3 2019 هم گرفت و در ادامه بدون اعلام قبلی، حتی از برگزاری PSX 2019 هم صرف نظر کرد. لازم به ذکر است که به دلیل ابعاد برگزاری و قدمت، E3 معمولا به عنوان بزرگ‌ترین رویداد گردهم‌آیی صنعت بازی در دنیا در نظر گرفته می‌شود و بازیسازان و ناشران هر ساله و در یک هفته سراسر گیمینگی، به معرفی و نمایش بازی‌های جدید خود می‌پردازند. به همین خاطر بود که از همان ابتدای اعلام عدم حضور سونی در رویداد، بسیاری در این صنعت سورپرایز شدند. اینک و درحالی که صنعت بازی رویداد E3 2020 را در پیش رو دارد، شایعاتی از غیبت مجدد سونی در E3 امسال می‌گویند.

شایعه جدید براساس یک گزارش تحلیلی جدید توسط VGC است که دراصل به موعد رونمایی از کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن 5 می‌پردازد. در یکی از بخش‌های این گزارش، ادعا شده که براساس یک منبع قابل تایید توسط VGC سونی ممکن است امسال هم تصمیم به عدم شرکت در E3 2020 بگیرد، هرچند این موضوع هنوز توسط سونی قطعی نشده است. ادعای دیگر مطرح شده در همین گزارش، این است که حتی مایکروسافت نیز برنامه‌های خودش برای E3 2020 را با فرض غیبت مجدد سونی طرح‌ریزی می‌کند و از این راه قصد جذب بیشترین توجه و بازاریابی ممکن را دارند.

غیر از این مطلب تحلیلی، مایکل پکتر از تحلیلگران شناخته شده نیز همین عقیده را دارد و از نظر او، سونی امسال هم در E3 غایب خواهد بود. او در ای رابطه گفته بود:

تا جایی که من اطلاع دارم آن‌ها برنامه‌ای برای حضور ندارند. فکر می‌کنم این یک اشتباه بسیار بزرگ باشد، از آنجایی که تمرکز آن‌ها روی مشتریان است، چندان متقاعدکننده نیست که در مهم‌ترین رویداد این صنعت حضور نداشته باشند. امیدوارم آن‌ها تغییر نظر دهند، هرچند تردید دارم.

با توجه به اینکه انتهای سال ۲۰۲۰ به معنی عرضه کنسول جانشین PS4 نیز هست، به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دغدغه و سوال طرفداران درباره ابهامات رونمایی PS5 باشد؛ اینکه این کنسول دقیقا چه جزئیات سخت‌افزاری دارد، ویژگی‌های جدید آن چیست، قیمت و تاریخ عرضه نهایی آن و همچنین بازی‌های روز عرضه آن کدام است. به نظر می‌رسد که رویداد E3 می‌تواند برای پاسخ همه این سوالات مناسب باشد، اما حتی در صورت عدم حضور سونی این شرکت سابقه طولانی در برگزار کردن رویدادهای اختصاصی و مستقل خودش هم داشته است. در واقع PS4 نیز اولین بار رسما در یک رویداد اختصاصی پلی‌استیشن در اوایل ۲۰۱۳ معرفی شد و با توجه به این سوابق، احتمال اینکه سونی برای کمپین تبلیغاتی PS5 صرفا روی رویدادهای اختصاصی خودش تمرکز کند کاملا وجود دارد.

باید گفت که عدم حضور سونی در E3 2020 موضوعی است که رسما توسط آن‌ها مطرح نشده و فعلا در حد شایعه است. درنهایت نیز باید منتظر ماند و دید که این کمپانی ژاپنی، چه برنامه‌هایی را برای سال ۲۰۲۰ درنظر دارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.