نویسنده: محمد مقصودی یکشنبه، 22 بهمن 1396 - 17:47
0 از 5

زک اسنایدر سال قبل از دنیای سینمایی دی سی اخراج شده است

طبق ادعای جدید جاش ال.دیکلی (خبرنگار)، زک اسنایدر سال قبل از دنیای سینمایی مارول اخراج شد

در پی جدایی زک اسنایدر از پروژه لیگ عدالت (Justice League) در می 2017، اکنون ادعا شده است که این کارگردان چند ماه قبل از خروج رسمی خود از دنیای سینمایی دی سی، اخراج شده بود؛ در آن زمان اسنایدر گفته بود، که به دنبال مرگ دخترش آتمن اسنایدر (او در مارس 2017 جان خود را گرفت) می‌خواهد برای مدتی از کار خود فاصله بگیرد. او گفت:

«من فکر می‌کردم این سخت بود که به کار خود بازگردم و خودم را با آن دفن کنم؛ من تصمیم گرفتم از دنیای سینما عقب بکشم تا با خانواده و فرزندان خود باشم، یعنی اشخاصی که واقعا به حضور من در کنارشان نیاز داشتند. همه‌ی آن‌ها اوقات سختی را پشت سر گذاشتند و من نیز همین‌طور.»

طی مراحل بازفیلم‌برداری و پس‌تولید، جاس ویدون وظیفه کارگردانی فیلم لیگ عدالت را بر عهده گرفت، که با اکران این عنوان در نوامبر 2017، او با نقد و بررسی‌های مختلفی هم از جانب هواداران و هم از جانب منتقدان مواجه شد.

اگرچه لحظات خاصی در فیلم وجود داشت که افراد از دیدن آن لذت می‌بردند، اما توافق عموم بر این بود که فیلم بسیار شلوغ و درهم و همچنین فاقد آن دیدگاه منحصربه‌فرد عناوین مرد پولادین (Man of Steel) و بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn of Justice) بود.

اکنون یکی از نویسندگان سابق Mashable گفته است، اگرچه او نمی‌توانست در مقاله‌ای که آن زمان منتشر کرده بود به‌طور صریح بیان کند، اما درواقع اسنایدر چند ماه قبل از خروج رسمی‌اش از دنیای سینمایی دی سی و چند هفته قبل از مرگ دخترش، اخراج شده بود؛ جاش ال.دیکلی به مقاله‌ای که در جولای 2017 برای Mashable راجع به نقش اسنایدر در دنیای سینمایی دی سی نوشته بود، اشاره دارد.

این خبرنگار و نویسنده در توییتی گفت:

«یک خبر داغ برای شما دارم: زک اسنایدر یک سال قبل، از دنیای سینمایی دی سی اخراج شده است، اما من آن زمان نمی‌توانستم این موضوع را در مقاله خود ذکر کنم و تنها قادر بودم کمی پیرامون آن حرکت کنم.»

شایان‌ذکر است، این توییت به دنبال اعلام رسمی کناره‌گیری دیکلی از کار روزنامه‌نگاری سرگرمی منتشر شد، پس این ادعا که اسنایدر اخراج شده است می‌تواند به‌احتمال زیاد حقیقت باشد؛ زیرا دیکلی دیگر نیازی ندارد تا شایعاتی از این قبیل را بعد از کناره‌گیری خود منتشر کند. لازم به ذکر است، که در دنیای سینما معمولا مرز بین اخراج شدن و خروج داوطلبانه از پروژه مشخص نیست (مانند جدایی ادگار رایت از پروژه مرد مورچه‌ای « Ant-Man»).

در گزارش اصلی Mashable گفته‌شده بود:

«منابع متعدد با آگاهی از برنامه‌های کمپانی برادران وارنر، گفتند با توجه به حرکت روبه‌جلوی دنیای سینمایی دی سی، اسنایدر دیگر آن سطح از خلاقیت تاثیرگذار خود را دارا نیست، تا کمپانی را به جایگاه حقیقی‌اش برساند.»

در دسامبر 2017 اسنایدر برای کارگردانی هیچ‌کدام از فیلم‌های آینده دی سی انتخاب نشد، اما او هنوز وظیفه تهیه‌کنندگی چندی از پروژه‌های پیش روی دی سی را، مانند آکوامن (Aquaman) بر عهده دارد.

استقرار اسنایدر به‌عنوان رهبر خلاق دنیای سینمایی دی سی بحث‌برانگیز بود؛ گرچه بسیاری از طرفداران واقعا تصمیم‌های او را راجع به بتمن و سوپرمن را دوست داشتند، اما عده دیگری اصلا از عملکرد او در فیلم‌های مرد پولادین و بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت راضی نبودند.

به‌طور تجاری، مالکان تاکنون با فاجعه‌ای در باکس آفیس روبه‌رو نشده‌اند (اگرچه برای عنوان لیگ عدالت نزدیک بود)؛ باید گفت که دنیای سینمایی دی سی شهرت نسبی به‌دست آورده است و کمپانی برادران وارنر نیز سعی کرده که با گام‌هایی اصولی، عنوان لیگ عدالت را نسبت به عناوین قبلی با محتوای شادتری تولید کند (به‌طور مثال در فیلم بتمن در برابر سوپرمن، مرگ سوپرمن در انتها باعث ناراحتی بسیاری از طرفداران شد).

اگرچه این توییت جرقه‌ای بر ایجاد گمانه‌زنی‌ها و بحث‌های مختلف پیرامون این موضوع است، اما نباید یک حقیقت را فراموش کرد، که جدایی اسنایدر از لیگ عدالت در پی یک فاجعه غمناک رخ‌داده است و همچنان باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشیم (منظور رسانه‌ها و خبرنگاران است)؛ درنهایت اینکه اسنایدر اخراج شده و یا داوطلبانه پروژه را ترک کرده است، واقعا مهم نیست. موضوع مشخص اکنون حضور نداشتن اسنایدر به‌عنوان رهبر خلاق در دی سی است و دانستن دلیل نبود او چیزی را تغییر نخواهد داد.

دی سی مشغول پیدا کردن راهی جدید برای پروژه‌های گوناگون در دست تولید خود ( که شامل فیلم مستقل جوکر با بازی احتمالی واکین فینیکس نیز می‌شود) است، اما تاکنون فقط تعداد کمی از آن‌ها دارای تاریخ رسمی مشخص برای اکران هستند.

آنچه ما می‌توانیم بگوییم، این است که به نظر کمپانی برادران وارنر می‌خواهد از ساخت دنیای سینمایی فاصله بگیرد و به سمت ساخت فیلم‌های مستقل باکیفیت حرکت کند؛ آینده‌ی دی سی بستگی به موفقیت یا عدم موفقیت پروژه‌های پیش رو و همچنین عکس‌العمل کمپانی برادران وارنر نسبت به آن‌ها دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.