نویسنده: محمد مقصودی دوشنبه، 23 بهمن 1396 - 14:43
1 از 5

بن افلک نمی‌خواهد کاملا به آینده‌ی بتمن متعهد باشد

طبق گزارشات اخیر، بن افلک بازیگر مطرح هالیوودی نسبت به آینده‌ی خود برای کاراکتر بتمن مطمئن نیست

گزارشی جدید تایید می‌کند که آینده‌ی بن افلک به‌عنوان بتمن در دنیای سینمایی دی سی نامعلوم است؛ به نظر این بازیگر برای تعهدی طولانی‌مدت آماده نیست، اما او همچنان نمی‌خواهد از این پروژه به‌سادگی بگذرد. حضور این بازیگر 45 ساله در شنل و بالاپوش بتمن سروصدای زیادی ایجاد کرد؛ آینده مبهم افلک به‌عنوان بتمن در دنیای سینمایی دی سی، نشان‌دهنده‌ی ضعف بزرگی در این استودیو است.

سوالات در مورد تعهد افلک به این نقش، طی ماه‌های اخیر در هالیوود متوقف نشده است؛ شایعات راجع به خروج او از دنیایی سینمایی  دی سی، وقتی به اوج خود رسید که افلک اوایل سال گذشته از کارگردانی فیلم مستقل بتمن کناره‌گیری کرد. بتمن و دی سی بعد از اکران فیلم لیگ عدالت (Justice League) با نقد‌های منفی زیادی روبه‌رو شدند، که آن را بار دیگر به سمت سرازیری کشاند.

بر اساس منابعی نزدیک به سایت دی سی، افلک بیشتر از حد توان خود برای بتمن و دنیای سینمایی دی سی وقت گذاشته است، ولی هیچ‌وقت به آن چیزی که فکرش را می‌کرد نرسید؛ عوامل مختلفی وجود دارند که افلک را نسبت به دی سی و کمپانی برادران وارنر دلسرد می‌کند: فشار کمپانی برادران وارنر به افلک برای ایفای نقش بتمن قبل از اینکه او احساس کند فیلم‌نامه خوبی برای آن وجود دارد، تاخیر پروژه‌های افلک مثل فیلم تا شب زنده بمان (Live By Night) و عملکرد ضعیف دی سی در بخش برنامه‌ریزی؛ باوجود تمامی این مشکلات افلک هنوز هم نسبت به رهایی نقش بتمن مطمئن نیست.

طبق ادعای منابع RotF افلک در تصمیم‌گیری برای آینده‌اش گیر کرده است، آن‌ها گفته‌اند:

«هنوز بن افلک بتمن است؛ تغییری در شخصی که لباس بتمن را بر تن می‌کند ایجاد نمی‌شود مگر اینکه بن رسما برود، پس او در حال حاضر بتمن دنیای سینما است. اما هنوز همه‌چیز درگرو یک مذاکره است، مشکل به لحاظ مالی نیست بلکه به لحاظ خلاقیت و روند داستانی فیلم است. بن نمی‌خواهد از این پروژه کنار برود، او همچنین خواهان یک تعهد همه‌جانبه نیز نیست.»

با توجه به چهار و نیم سال گذشته، درنگ افلک برای تصمیم‌گیری قابل‌درک است. اما شاید جالب‌ترین بخش گزارش مربوط به کمپانی برادران وارنر باشد؛ منابع Revenge of the Fans بیان می‌کنند که این استودیو با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ی رابرت داونی جونیور (بازیگر ایفاکننده نقش تونی استارک) در دنیای سینمایی مارول، از بن افلک ناامید شده‌ و به نظر آن‌ها نیز از موقعیتی که این بازیگر برایشان ایجاد کرده است، ناراحت‌اند.

تقریبا هیچ‌چیز تاکنون در دنیای سینمایی دی سی طبق برنامه پیش نرفته و این موضوع بر آینده شغلی افلک نیز تاثیر گذاشته است؛ حضور این بازیگر در دنیای سینمایی دی سی هنوز به‌عنوان نقطه روشنی برای کاراکتر بتمن شناخته می‌شود و وجود داستانی خوب و خلاقانه می‌تواند باعث موفقیت این عنوان به بهترین نحو شود؛ طبق مشاهدات، باقی‌ ماندن افلک در نقش بتمن باعث خوش‌حالی بسیاری از طرفداران نیز می‌شود.

آینده افلک در دی سی به چه سمت خواهد رفت؟ آیا این بازیگر نسبت به نقش بتمن متعهد می‌ماند یا کسانی مثل جیک جیلنهال و جان هم جای او را خواهند گرفت؟ همه‌ی این‌ها سوالاتی است، که طی چند ماه اخیر ذهن طرفداران دنیای دی سی را به خود مشغول کرده است و چاره‌ای جز صبر کردن برای یافتن پاسخ این سوالات نیست.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.