نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 10 ارديبهشت 1397 - 11:30
5 از 5

گزارش های جدید شایعات پیرامون Playstation 5 را تقویت می کند

صحبت‌های اخیر مدیرعامل TSMC، بار دیگر شایعات پیرامون کنسول نسل بعدی سونی را تقویت کرده است.

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای گیم در بازی‌مگ؛ گزارش‌های جدید، احتمالا نشان دهنده این است که تولید پلی‌استیشن ۵ آن قدرها هم که انتظار می‌رود دور نباشد. گزارش جدید که توسط غول چیپ سازی تایوانی یعنی TSMC منتشر شده است، اشاره کرده که آن‌ها تولید چیپ‌های ۷ نانومتری جدید که قرار است در «گیمینگ» استفاده شود را سرعت بخشیده‌اند. این خبر، می‌تواند نشانگر پیشرفت سونی برای تولید پردازنده‌های نسل بعدی قابل استفاده، در پلی‌استیشن ۵ باشد.

اگر چه در نگاه اول، ممکن است گزارش یک شرکت چیپ‌سازی ارتباط چندانی با پلی‌استیشن 5 نداشته باشد، ولی باید گفت که شایعات پیرامون کنسول بازی نسل بعدی سونی، مدتی است که بسیار زیاد بوده است. براساس شایعاتی که مدتی است مطرح شده است، احتمالا کنسول بعدی سونی از CPU و پردازنده‌های گرافیکی AMD استفاده خواهد کرد که البته، چندان برای افراد آشنا با معماری ساخت PS4 عجیب نیست. کنسول نسل هشتمی سونی نیز از CPU و پردازنده گرافیکی AMD استفاده می‌کند. نکته مهم در نسل بعدی CPU و پردازشگرهای گرافیکی AMD این است که آن‌ها نیز از چیپ‌های ۷ نانومتری در معماری خود استفاده خواهند خواهد کرد.

رئیس شرکت TSMC در جدیدترین گزارش مالی شرکت گفته است:

بیش از ۵۰ محصول سفارش داده شده تا آخر امسال در برنامه وجود دارد، که شامل محصولات مرتبط با موبایل، پردازشگرهای سرور، پردازشگرهای شبکه، گیمینگ، GPU، PGA، پول‌رمزنگاری شده و هوش‌مصنوعی هستند. تکنولوژی ۷ نانومتری از هم‌اکنون در وضعیت تولید انبوه است.

طبق این گزارش، صحبت همزمان درباره گیمینگ و افزایش تولید چیپ‌های ۷ نانومتری جالب توجه است و می‌تواند اشاره به این داشته باشد که سونی یکی از سفارش‌دهندگان عمده بوده است.

به هرحال، اخیرا گزارش‌ها و شایعات متعددی از Playstation 5 از تاریخ عرضه احتمالی گرفته تا کیت‌های توسعه آزمایشی مطرح شده است؛ اطلاعاتی که گرچه جملگی تایید نشده و غیر رسمی هستند، اما وجود گزارش‌های نسبتا معتبر حول این موضوع، شاید بی‌دلیل هم نباشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که برخی گزارش‌ها هنوز هم سردرگم‌کننده هستند و برای مثال تاکنون تاریخ عرضه‌هایی از ۲۰۱۸ تا اواخر ۲۰۲۰ مطرح شده است. با در نظر گرفتن اینکه PS5، احتمالا از پردازشگرهای گرافیکی AMD با معماری Navi استفاده خواهد کرد، این کنسول بعید است که در ادامه امسال عرضه شود و سال ۲۰۱۸، یک گمانه‌زنی خوش‌بینانه است.

سونی، همین حالا هم میزبان انبوهی از بلاک‌باسترهای انحصاری و محبوب است. با در نظر گرفتن موفقیت کنسول میان‌نسلی PS4 Pro، باید گفت که این شرکت عملا نیز در موقعیت بسیار مناسبی برای توسعه کنسول نسل بعدی خودش قرار دارد. از طرفی دیگر، رقیب مستقیم سونی یعنی مایکروسافت نیز قطعا برنامه‌هایی، برای معرفی جانشین ایکس‌باکس وان خود دارد. در این زمینه، شایعات اخیر درباره کنسول نسل بعدی مایکروسافت نیز به عرضه آن تا سه سال آینده اشاره می‌کند. این رقابت، می‌تواند به یک مسابقه تمام عیار تبدیل شود؛ اینکه کدام شرکت خواهد توانست اولین کنسول نسل نهمی دنیای گیم را معرفی کند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.