نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع شنبه، 09 تیر 1397 - 09:15
0 از 5

امکان پشتیبانی از Mod (ماد) در راه Xbox One

گزارش جدیدی نشان می‌دهد که مایکروسافت به زودی یک پلتفرم حرفه‌ای پشتیبانی از Mod را وارد ایکس‌باکس وان می‌کند.

در جدیدترین اخبار و شایعات دنیای بازی در بازی‌مگ؛ اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که اشاره می‌کند کمپانی مایکروسافت، قصد قرار دادن یک پلتفرم کامل برای پشتیبانی از Mod در ایکس‌باکس وان را دارد. این گزارش که اولین بار در Windows Central مورد اشاره واقع شده، به منابع داخلی استناد می‌کند که مدتی پیش لیک شده و در آن، برنامه‌های جدید ایکس‌باکس برای یک پلتفرم مبتنی بر «محتواهای ساخته شده توسط طرفداران» دیده می‌شود.

براساس این گزارش، گفته می‌شود که این پلتفرم به توسعه‌دهندگان و بازی‌سازان اجازه می‌دهد تا از مادهای ساخته شده توسط کاربران برای بازی‌های آن‌ها، پشتیبانی به عمل بیاورند. برای مثال تعیین اینکه چه بخش‌هایی از بازی امکان ساخت ماد داشته باشد، اینکه این محتوا یا Mod ساخته شده جدید به چه شکلی در بازی استفاده شود و البته این هم به کلی یک پلتفرم پولی خواهد بود.

به طور کلی، این پلتفرم یک فضای کامل و حرفه‌ای را برای بازی‌سازان فراهم می‌کند تا مشخص کنند که بازیکنان معمولی، بتوانند با چه چارچوب‌هایی برای بازی آن‌ها Mod بسازند. این همچنین شامل یک بخش کسب درآمد برای مادسازان و توسعه‌دهندگان نیز می‌شود. این به معنای آن است که کاربران در بخش‌هایی که تعیین شده، بتوانند مادهای مختلف از جمله مادهای گرافیکی، سلاح، رنگ‌ها، اضافه شدن آیتم‌های جدید یا حتی مادهای بسیار پیچیده مثل ساخت یک کمپین یا نقشه‌های کامل را بسازند و تحت این پلتفرم منتشر کنند.

براساس این گزارش، پلتفرم جدید چیزی شبیه به صفحه Community Workshop استیم است، محلی که بازیکنان می‌توانند مادهای سفارشی و ساخته شده توسط خودشان را به اشتراک بگذارند. پلتفرم پشتیبانی از مادهای کاربری مایکروسافت نیز قرار است مشابه همین کارکرد را داشته باشد، و کاربران بتوانند مادها را اشتراک‌گذاری، دریافت، رتبه‌دهی و به دوستان معرفی کنند. مایکروسافت امیدوار است با این روش، مادسازی را به یک فرایند اجتماعی‌تر تبدیل کند و کاربران را برای ابتکارعمل های بیشتر تشویق کند.

وب‌سایت Windows Central برای اثبات بیشتر ادعای خود، به یک خبر رسمی اشاره کرده که مایکروسافت دراوایل سال جاری میلادی، اقدام به انتشار آگهی‌های استخدامی برای جذب برنامه‌نویسان و کار روی «اپلیکیشن‌های پشتیبانی برای مادهای بازی‌ها در Xbox Live» کرده بود. همچنین براساس همین گزارش، احتمال داده شده مایکروسافت این پلتفرم جدید را در ادامه تابستان همین سال به ایکس‌باکس وان می‌آورد. به علاوه پیش‌بینی شده که dev kitهای مرتبط نیز تا سه ماه آینده عرضه شوند و توسعه‌دهندگان فرصت کافی برای تصمیم‌گیری درباره جزئیات موردنظرشان برای امکان مادسازی بازی‌های خودشان را خواهند داشت. این وب‌سایت همچنین گفته است که «زمانی که ما برای گرفتن بازخورد از مایکروسافت درباره این خبر نظراتشان را جویا شدیم، یکی از نمایندگان آن‌ها گفت که مایکروسافت، همیشه درحال جستجوی راه‌های جدید برای ارتقا و بهبود تجربه کاربری بازیکنان ایکس‌باکس است. ولی در این زمینه نمی‌توانند بیشتر از این اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.»

گفتنی است که اضافه شدن احتمالی پلتفرم پشتیبانی حرفه‌ای از Mod های سفارشی، تنها فعالیت‌های جدید مایکروسافت نیست و اخیرا گزارش‌هایی درباره ثبت پتنت برای HoloLens جدید و همچنین شایعاتی درباره همکاری مایکروسافت و Razer هم برای ساخت ماوس و کی‌بوردهای مخصوص ایکس‌باکس وان به گوش رسیده بود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.