نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 20 شهریور 1397 - 08:00
0 از 5

احتمالا Halo 5 به PC می‌آید

اخیرا بروزرسانی صفحه بازی Halo 5 در وب‌سایت آمازون باعث تقویت احتمال عرضه این بازی برای PC شده است.

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ این احتمال وجود دارد که بازی Halo 5: Guardians هم به در نسخه کامل و به سکل فیزیکی سرانجام وارد دنیای PC شود. این گزارش براساس بروزرسانی تصویر کاور این بازی در خرده‌فروشی بزرگ آمازون بوده که اولین بار توسط Ars Technica مورد توجه قرار گرفته است. نکته مهم در بروزرسانی کاور بازی، جایگزین شدن عبارت «Xbox One Console Exclusive» به عبارت قبلی «Xbox One Exclusive» است که در همین صفحه دیده می‌شد.

در این زمینه، مایکروسافت معمولا از عبارت «Xbox One Console Exclusive» به معنای «انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان»، در مواقع خاصی و پیرامون آن دسته از بازی‌های ایکس‌باکس وان استفاده می‌کند که برای پلتفرم PC نیز در دسترس هستند. چنین عبارتی برای مثال در جلد عناوینی نظیر Quantum Break و Forza Horizon 3 هم استفاده شده بود. لازم به ذکر است که این گزارش فعلا در حد شایعه و گمانه‌زنی است و همچنین مایکروسافت هم تاکنون پیرامون این خبر اظهار نظری نکرده است.

گفتنی است که پورت بازی Halo 2 برای ویندوز ویستا در سال ۲۰۰۷، آخرین عرضه رسمی یک بازی فیزیکی از سری «هیلو» برای رایانه‌های شخصی بوده است. اخیرا نیز مایکروسافت اقدام به انتشار رایگان ماد Forge بازی Halo 5 برای PC کرد که همراه با پشتیبانی کامل از قابلیت matchmaking بوده ولی فاقد کمپین داستانی می‌باشد.

این شایعه البته می‌تواند در ادامه صحبت‌های اوایل سال جاری میلادی فیل اسپنسر نیز در نظر گرفته شود؛ جایی که او به بازیکنان PC وعده داد که در آینده می‌توانند به انتشار عناوین بیشتری از این سری برای پلتفرم محبوب‌شان امیدوار باشند. او البته از بازی خاصی نام نبرد ولی در زمان معرفی Halo: Infinite (که از دید مایکروسافت همان Halo 6) است، عرضه بازی برای ویندوز 10 / PC هم تایید گردید؛ هرچند معلوم شد که این بازی ممکن است از سرویس Xbox Play Anywhere پشتیبانی نکند.

مورد دیگری که پیرامون بازی شدیدا موردانتظار Halo: Infinite تایید شده، این است که مشترکین سرویس Xbox Game Pass می‌توانند این بازی را مثل سایر عناوین first party مایکروسافت، در همان روز عرضه بازی در کتابخانه عناوین Game Pass دریافت کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.