نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 09 شهریور 1397 - 13:00
5 از 5

احتمالا در آپدیت جدید Unreal Engine کنسول PS5 نیز اضافه شده است

آپدیت اخیر منتشر شده برای Unreal Engine 4، پلتفرم مرموزی را به فهرست خروجی‌های مورد پشتیبانی اضافه کرده است.

در جدیدترین اخبار و شایعات بازی در بازی‌مگ؛ اپیک گیمز در تازه‌ترین آپدیت خود برای موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4، یک گزینه مرموز به فهرست «پلتفرم‌های خروجی» بازی‌های ساخته شده اضافه کرده که با اسم رمز «Erebus» مشخص شده است. این گزارش که اولین بار توسط Resetera منتشر شده، نشان می‌دهد که آپدیت اخیر موتور آنریل 4 یک گزینه جدید در کنار پلتفرم‌های موجود مثل پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اضافه کرده که به اختصار «TST2» نوشته شده است. در این زمینه، به تازگی گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای نیز مطرح شده که بسیاری از افراد، اسم رمز ذکر شده برای این پلتفرم مرموز یعنی Erebus را درواقع همان «پلی‌استیشن 5» می‌دانند. شما در ادامه تصویری از آپدیت اخیر این موتور بازی‌سازی را مشاهده می‌کنید.

Erebus 1

احتمالا نیازی به ذکر نخواهد داشت که با توجه به عدم تایید این گزارش توسط اپیک یا سونی، این خبر در میان گزارش‌های شایعه دسته‌بندی می‌شود. با این حال دلایل اصلی افرادی که چنین نظریه‌ای را مطرح کردند به نام و ریشه یونانی کلمه Erebus مرتبط می‌شود. Erebus در واقع از الهه‌های یونانی برای «تجسم تاریکی» بوده و از خود کلمه نیز معمولا برای توصیف «محوطه‌های زیرزمینی که مردگان در آنجا گردش می‌کنند» استفاده می‌شود. گفتنی است که سونی سابقه طولانی در استفاده از اسم رمزهای اینچنینی و یونانی داشته و برای مثال کنسول پلی‌استیشن 4 با اسم رمز Orbis، پلی‌استیشن 4 پرو با اسم رمز Neo یا PSVR نیز با اسم رمز Morpheus در مراحل ساخت قرار داشت که همگی اسامی الهه‌های یونانی داشتند.

نکته جالب دیگری هم که افراد به آن اشاره کردند، درباره اسطوره شناسی Erebus، این است که این الهه «اولین از پنج موجودی» بوده که از ابتدا وجود داشته است و «زاده هرج و مرج» بوده است.

در این زمینه، تصویر دیگری از این آپدیت منتشر شده که نشان می‌دهد پلتفرم مرموز مورد اشاره، قابلیت «Crossplay» با سخت‌افزارهای موجود و مورد پشتیبانی آنریل را نیز دارد. در این زمینه، تحقیقات VG247 اشاره می‌کند که این پلتفرم مرموز، به نظر کنسولی معرفی نشده است و لزوما هم کنسول متعلق به سونی نیست.

هر دو کنسول PS4 و Xbox One در نوامبر جاری رسما پنج ساله خواهند شد و زمزمه‌ها پیرامون عرضه نسل بعدی کنسول‌های بازی توسط سونی و مایکروسافت، هر روز بیشتر می‌شود. در این زمینه، گزارش‌ها از عرضه این کنسول‌ها تا حداکثر سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.