نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 29 مرداد 1397
ساعت 09:00

به عقیده تحلیلگران ژاپنی، PS5 اواخر ۲۰۱۹ عرضه می‌شود

5 از 5

یک موسسه تحقیقاتی ژاپنی و معتبر به نام Ace، معتقد است که سونی در اواخر سال ۲۰۱۹ کنسول پلی‌استیشن 5 را عرضه می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ تاکنون بحث‌های زیادی درباره زمان احتمالی از راه رسیدن نسل نهم کنسول‌های بازی مطرح شده و تحلیلگران مختلف، پیرامون عرضه جانشین‌های پلی‌استیشن 4 سونی و ایکس‌باکس وان مایکروسافت فرضیات مختلفی را ارائه کرده‌اند.

به تازگی یکی از تحلیلگران شرکت آنالیز و تحقیق معتبر ژاپنی به نام «Ace Economic Research Institute»، تحلیل جدیدی در این رابطه مطرح کرده که نشان می‌دهد سونی، تا سال ۲۰۲۰ کنسول جدیدتر خود را عرضه خواهد کرد. این تحلیل که توسط Hideki Yasuda از شرکت Ace مستقر در اوزاکا منتشر شده است، اشاره می‌کند که این شرکت معتقد است که کنسول پلی‌استیشن 5 در اواخر سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. البته او در این زمینه نیز احتمال دیگری را مطرح کرده که به اظهار نگرانی قطعه‌سازان بزرگی چون Murata Manufacturing و TDK اشاره دارد که پیش از این هم از ناهم‌خوان بودن موجودی منابع کنونی در جهان و میزان تقاضا برای نوعی «خازن‌های یکپارچه سرامیکی (MLCC)» اظهار نگرانی کرده بودند؛ به عقیده Yasuda این موضوع می‌تواند در آینده به یک چالش جدید در صنعت گیم تبدیل شود.

تاکنون خودروهای زیادی رونمایی شده‌اند که مجهز به تعداد بسیار زیادی از MLCC ها هستند، و در آن بازه زمانی شاهد از راه رسیدن سرویس‌های موبایل 5G نیز خواهیم بود که این نیز منجر به از راه رسیدن گوشی‌های هوشمند بسیار پیشرفته‌تری می‌شود. این میزان تقاضای بالا برای عرضه قطعات حساس مثل MLCC، باعث بروز نگرانی‌هایی در زمینه کمبود قطعات مورد نیاز برای ساخت کنسول‌های بازی جدید می‌شود. با در نظر گرفتن این موضوع ناهم‌خوان بودن میزان تقاضای بالا و عرضه این قطعات الکترونیکی، Yasuda و شرکت Ace معتقدند که احتمال تاخیر در عرضه کنسول PS5 به بعد از سال ۲۰۱۹ نیز وجود دارد.

Yasuda همچنین به گزارش مالی سه ماهه اول سونی نیز اشاره کرد که در آن، این کمپانی پیش‌بینی‌های اولیه خود از میزان درآمدهای سالانه خود را به خاطر عملکرد عالی در بخش نرم‌افزار افزایش داده بود. در این زمینه، گرچه گفته شد که بازی «God of War» نقش پررنگی داشت، ولی به عقیده Yasuda غیز از عناوین First Party سونی، عناوین دیگری به خصوص بازی Fortnite نیز نقشی اساسی داشته‌اند. به عقیده او، حالا میزان درآمد از «خریدهای درون برنامه‌ای» به حدی بالا رفته که می‌تواند در رشد درآمدهای سازندگان کنسول هم خودش را نشان دهد.

Yasuda در نهایت گفت که دیگر آن نگرانی‌های ابتدای نسل هشتم، و «تئوری قدرت گرفتن گوشی‌های هوشمند باعث از بین رفتن بازار کنسول‌های خانگی می‌شود»، دیگر مطرح نیست و این مشکل سونی حالا کاملا حل شده است. در این زمینه، او گفته که عرضه Nintendo Switch از طرفی باعث جلب توجه بیشتر آن دسته از مشتریان به بازار کنسول‌های بازی نیز شده است.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.