نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 28 تیر 1397
ساعت 08:00

مایکروسافت ایکس‌باکس بعدی را قبل از PS5 عرضه می‌کند

0 از 5

مایکل پکتر تحلیلگر صنعت گیم، معتقد است که مایکروسافت ایکس‌باکس بعدی را حتما زودتر از رقیبانش عرضه می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ مایکروسافت در جریان کنفرانس اختصاصی خود در E3 امسال سورپرایزهای زیادی داشت، ولی یکی از مهم‌ترین گزارش‌هایی که نظر بسیاری را به خود جلب کرد، زمانی بود که فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس اشاره خیلی سریعی به یک خبر حاشیه‌ساز داشت. به گفته او همان تیم سخت‌افزاری مایکروسافت که وظیفه توسعه پلتفرم Xbox One X را داشتند، «در حال حاضر» مشغول کار روی نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس هستند.

این نوع از خبررسانی بسیار عجیب بود و درحالی که یک درز اطلاعاتی نبود و یا خبر معرفی رسمی هم در زمینه رونمایی نسل بعدی کنسول‌های ایکس‌باکس (مثلا ایکس‌باکس تو، یا ایکس‌باکس 720 یا مثلا ایکس‌باکس 4 و ...) نبود، ولی اشاره سریع و تاییدیه‌ای از ساخته شدن سخت‌افزاری بود که برای عرضه در آینده‌ای نسبتا دور در نظر گرفته شده است. به هر شکل با وجود گزارش‌های مختلفی که وجود دارد، برخی تحلیلگران معتقدند که هنوز چند سالی تا عرضه نسل بعدی کنسولی باقی مانده و نسل کنونی نیز هنوز جا برای ادامه کار دارد. پس با این حساب، حتی با در نظر گرفتن اظهارات اسپنسر درباره دلایل اطلاع‌رسانی زودهنگام، اشاره کردن به کنسول‌های نسل بعدی از طرف یک مقام رسمی مایکروسافت خبری سورپرایز کننده بود.

اخیرا مایکل پکتر، تحلیلگر صنعت گیم از موسسه Wedbush Securities در اظهارنظری گفته که حتی اشاره سریع در این رابطه هم اصلا سورپرایزکننده نبود، و اتفاقا این تصمیم مایکروسافت منطقی هم بوده است. او در مصاحبه جدیدی که انجام داده، درباره مباحث مختلفی صحبت کرده که یکی از آن‌ها، صحبت درباره زمان و شکل عرضه ایکس‌باکس بعدی و همچنین تاثیر این کار روی دارندگان کنونی کنسول Xbox One X است که فقط حدود یک سال از زمان عرضه آن می‌گذرد، و عرضه نسل بعدی ایکس‌باکس برای آن‌ها ناخوشایند خواهد بود. پکتر گفته که عرضه نسل بعدی پلتفرم گیمینگ مایکروسافت، به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۰ و «قطعا» هم قبل از عرضه PS5 اتفاق می‌افتد. او در این زمینه گفته است:

من کاملا مطمئن هستم که مایکروسافت در نظر دارد که کنسول نسل بعدی خودش را اول از همه عرضه کند، و من به همین اندازه اطمینان دارم که که ایکس‌باکس بعدی حتما دارای قابلیت backwards compatiblity با نرم‌افزارهای ایکس‌باکس وان ایکس هم خواهد بود... من البته قبول دارم که کسانی که Xbox One X را خریده‌اند واکنس خوبی به این موضوع نشان نخواهند داد، ولی آن‌ها باید بدانند که چرخه عمر کنسول آن‌ها تا آمدن نسل بعدی ۴ سال طول خواهد داشت. حدس من این است که مایکروسافت در نظر دارد تا این کنسول جدیدتر را در سال ۲۰۲۰ عرضه کند، ولی باز هم اگر متوجه شوند که سونی قصد دارد PS5 را تا آن زمان عرضه کند، مایکروسافت کنسولش را زودتر به بازار می‌فرستد.

به طور کلی اخیرا صحبت‌ها درباره کنسول نسل بعدی مایکروسافت بسیار شدت گرفته است. مصاحبه اخیر Mat Piscatella از موسسه آماری NPD هم نشان می‌داد که او کاملا معتقد بود که این خبر سریع اسپنسر درباره نسل بعدی ایکس‌باکس، تاثیر چندانی در روند فروش کنونی ایکس‌باکس وان نخواهد گذاشت. در این زمینه، مایکروسافت نیز شرایط را جدی‌تر کرده و از اسپنسر هم چند مصاحبه جدید درباره ایکس‌باکس بعدی منتشر شده است؛ از جمله اینکه خود او هم مایل است «فریم ریت بالاتر، اجرای سریع‌تر بازی‌ها و رزولوشن بیشتر» از جمله ویژگی‌های کنسول بعدی مایکروسافت باشد. در این زمینه، مایک ایبارا هم از مایکروسافت گفته بود که این کمپانی برای نسل حاضر و بعدی، باید به شنیدن نظرات جامعه طرفداران ایکس‌باکس ادامه دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.