نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 25 خرداد 1397
ساعت 15:05

E3 2018: اسپنسر علت اظهارنظر پیرامون ساخت نسل بعدی ایکس‌باکس را توضیح می‌دهد

0 از 5

فیل اسپنسر، اخیرا پیرامون دلیل تایید ساخته شدن کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس در کنفرانس E3 2018 مایکروسافت شفاف‌سازی کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی در رویداد E3 2018 در بازی‌مگ؛ در کنفرانس امسال مایکروسافت، فیل اسپنسر و ایکس‌باکس سورپرایزهای بسیار جالبی داشتند که از خبر معرفی بازی Gears 5 تا نسخه جدید بازی Halo، توجهات زیادی را به خود جلب کرد. اسپنسر غیر از معرفی بازی، درباره سرمایه‌گذاری گسترده مایکروسافت برای اضافه شدن 5 استودیو جدید بازی‌سازی به خانواده Microsoft Studios نیز اطلاعیه مهمی داد و درنهایت در یکی از اظهارات جنجالی امسال E3، اسپنسر به شکل رسمی خبر «ساخته شدن کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس» را نیز تایید کرد. لفظ به کار برده شده توسط او، برنامه مایکروسافت برای «کنسول‌های جدید ایکس‌باکس» بود که تئوری‌پردازی‌ها را حتی جالب‌تر هم می‌کند. با توجه به اینکه او هیچ اطلاعات دیگری درباره کنسول نسل بعدی مایکروسافت به اشتراک نگذاشت و بسیاری باور دارند که این کنسول تا عرضه زمان زیادی فاصله دارد، خیلی از ناظران را به این سوال واداشته که دلیل تایید شدن رسمی کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس توسط اسپنسر چه بوده است.

اسپنسر مدتی پیش در این زمینه مصاحبه‌ای انجام داده و گفته بود که دلیل این اظهارنظر، این بود که به طرفداران اطمینان دهد که کنسول‌ها و صنعت گیم همچنان برای مایکروسافت بسیار مهم است. او در این زمینه گفت:

برای کسانی که احتمالا از این موضوع نگرانی داشتند که چه آینده‌ای در انتظار آینده کنسول‌های ما است، من فقط می‌خواستم این اطمینان‌بخشی را به آن‌ها داده باشم. من مایل بودم که مردم بدانند که من واقعا دوست دارم که سوابق تیم سخت‌افزاری خودمان را دنبال کنم... ما آنجا ایده‌های خوبی برای آینده (از جمله ایده کنسول‌های استریمی) داریم که البته تحقق آن برای آینده نزدیک نیست. من نمی‌خواستم که مردم فکر کنند ما درنهایت می‌خواهیم از این بخش از برند و تجارت کنسولی خارج شویم چون واقعا این یک موضوع بسیار مهمی برای ما است.

یکی دیگر از بخش‌های جالب مصاحبه، زمانی بود که از اسپنسر درباره کنسول نسل بعدی سوال شد و اینکه خود او مایل است که کنسول جدید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. اسپنسر در این زمینه گفته که امیدوار است ایکس‌باکس بعدی بتواند برای بازی‌ها «نرخ فریم بالاتری» ارائه دهد. او همچنین اظهار امیدواری کرده که تیم سخت‌افزاری مایکروسافت ایکس‌باکسی ارائه کند که بازی‌ها را سریع‌تر اجرا کند. او درنهایت به این نکته اشاره کرد که درحال حاضر امکان ایجاد تعادل میان CPU و GPU در کنسول‌ها، آن طوری که در PC انجام می‌شود بسیار سخت بوده و اظهار امیدواری کرده که این موضوع نیز در کنسول نسل بعدی لحاظ شود.

Xbox One S Hero Logo

همین چند سال پیش، گزارش‌های نسبتا جدی وجود داشت که مایکروسافت قصد فروش برند ایکس‌باکس را داشت و این موضوع، حاصل بحث‌های داخلی کمپانی در این باره بود که «جاه‌طلبی‌های تیم ایکس‌باکس» با ایده‌آل‌های کلی مایکروسافت فاصله زیادی داشته است. زمانی که ساتیا نادلا از راه رسید، اسپنسر گفت که در مباحث جاری مدیران سوال بسیار مهمی روی میز بود؛ اینکه «چرا مایکروسافت اصولا در صنعت گیم فعال است؟» به گفته اسپنسر، در آن زمان البته این بحث‌ها در جهت این نبود که برنامه‌ها و تلاش‌های مایکروسافت در دنیای گیمینگ زیر سوال برود، بلکه به گفته اسپنسر، این تنها یک بحث «دوستانه و صمیمی» در مایکروسافت بود تا درباره راهکارهای ادامه مسیر و اینکه آیا ایکس‌باکس هم در این مسیر باشد یا خیر تصمیم‌گیری شود.

پس از آن، مدت‌هاست که مایکروسافت از ایکس‌باکس و تجارت کنسولی به عنوان یکی از مهم‌ترین برندهای خود یاد می‌کند، و از آن زمان این کمپانی تغییرات گسترده‌ای را در مواجهه با این صنعت، از ساخت و عرضه کنسول‌های میان‌نسلی قدرتمندتر، ارائه سرویس‌ها و بازی‌های داخلی بیشتر و البته گسترده‌تر کردن مجموعه استودیوهای بازی‌سازی داخلی خود خبرهای مختلفی منتشر کرده است که همگی، نشان از سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری‌های مشخص و بیشتر این کمپانی در صنعت گیم دارد.

در زمینه کنسول جدید مایکروسافت، اولین بار وب‌سایت Thurrott که به خاطر مطرح کردن شایعات جدی و دست اول پیرامون مایکروسافت مشهور است، به این نکته اشاره کرده است که نام کنسول بعدی مایکروسافت با اسم رمز «Scarlet» در دست ساخت قرار دارد و احتمالا «در سال ۲۰۲۰» عرضه می‌شود. مایکروسافت نیز طبیعتا پیرامون این شایعات تاکنون نظری نداده است و تا آن زمان، همچنان بایستی این گزارش‌ها را در حد شایعه در نظر گرفت.

شما می‌توانید خبرهای بیشتر از کنفرانس‌های خبری مهم و حواشی مختلف در رویداد E3 2018 را در صفحه اختصاصی این رویداد در بازی‌مگ دنبال کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.