نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 28 تیر 1397
ساعت 09:00

در The Division 2 جنگ بین گروه‌ها پویا است

0 از 5

در The Division 2 سیستمی در همه اجزای شهر پخش شده که دنیای بازی را زنده و غیر قابل پیش‌بینی می‌کند.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ در جریان رویداد امسال E3 2018، یوبی‌سافت سرانجام از بازی Tom Clancy's The Division 2 رونمایی کرد و از آن زمان تاکنون، گزارش‌ها و اطلاعات مختلفی از این بازی منتشر شده است. به طور کلی ما می‌دانیم که در این بازی مقیاس شهری بزرگ‌تر و کمپین داستانی بازی هم عمق بیشتری پیدا کرده است. اطلاعات جدیدی که اخیرا منتشر شده، درباره جزئیات «دنیای زنده» و سیستم‌های جالبی که برای پویا کردن این شهر زنده درنظر گرفته شده اشاره می‌کند؛ سیستمی که درنهایت باعث پیدایش محتواهای بسیار زیاد و متنوعی در گیم‌پلی بازیکن می‌شود.

این اطلاعات جدید در مصاحبه اخیر Chadi El-Zibaoui از استودیو Massive منتشر شده و او ابتدا در این زمینه مورد سوال واقع شد، که آیا در The Division 2 هم ماموریت‌های اتفاقی و تصادفی، ممکن است در شکل و شمایل یکی از محتواهای بازی اول یعنی بسته الحاقی Underground ایجاد شود؟ پاسخ El-Zibaoui این بود که محتواهای تصادفی در بازی دوم هم وجود خواهد داشت که البته با روش‌های دیگری در طول بازی ظاهر می‌شوند. به گفته او، حالا که در گیم‌پلی بازی «تمرکز زیادی روی عنصر بقا از ویروس همه‌گیر» وجود دارد، این موضوع تقریبا نشانه‌های خودش را روی همه ساختارهای بازی نشان می‌دهد. در واقع حالا گروه‌ها و طرف‌های مختلفی از بازماندگان ویروس پیدا شده‌اند که به شکلی سیستمیک و پویا با یکدیگر تعامل دارند، و این تعاملات باعث زنده شدن دنیای بازی و فراهم شدن انبوهی از فرصت‌ها در گیم‌پلی بازیکن می‌شود. او در این زمینه گفت:

در این بازی ما محتواهای قابل بازی متنوعی داریم ... ما این بار چیزی داریم که به جریان گیم‌پلی و در دنیای بازی یک پویایی و زنده بودن را اضافه می‌کند. پس این چیزی هست که از مفهوم «دنیای زنده» می‌گوییم. در این مبحث، گروه‌ها و طرف‌های مختلفی که در قسمت‌های مختلف شهر حضور دارند، آن‌ها همگی به خاطر شرایط همه‌گیری نیاز به منابع و آذوقه دارند. در اینجا بعد از هفت ماه همه گروه‌ها نیاز به غذا، آب و مواد دارویی پیدا می‌کنند. پس اینجا یک سیستم «کنترل آذوقه» پیاده شده که روی کل اجزای شهر پخش شده است، و گروه‌ها و طرف‌های حاضر در شهر، به شکل پویا بر سر به دست آوردن منابع با یکدیگر درگیر می‌شوند. اینجا جایی است که محتواهای گسترده، متنوع، و تصادفی را برای بازی کردن ایجاد می‌کند.

با در نظر گرفتن این صحبت‌ها و همچنین وجود تعداد زیادی گروه بازمانده در شهر، به نظر می‌رسد که پیدا شدن مراحل تصادفی در این بازی، بسیار بیشتر و متنوع‌تر از بازی اول باشد. در این زمینه حتی عوامل دیگر هم تاثیرگذار هستند و برای مثال، ما می‌دانیم که این بازی در سال اول، شاهد وقوع تعداد زیادی Raid خواهد بود. به این موضوع، قول یوبی‌سافت در قدرتمندتر شدن سیستم گیم‌پلی تک‌نفره بازی هم اضافه می‌شود که قصد دارند بازی را به شکل تک‌نفره تجربه کنند. به هر ترتیب از گزارش‌ها چنین بر می‌آید که یوبی‌سافت و استودیو Massive entertainment یک دنباله بزرگ و حساب‌شده را برای بازی The Division سال ۲۰۱۵ تدارک دیده‌اند. در خبر دیگری از این بازی، به تازگی یوبی‌سافت اعلام کرده بود که آمار ثبت‌نام برای تجربه بتای عمومی بازی The Division 2، تاکنون از هر بازی دیگری در تاریخ بازی‌های این کمپانی بیشتر بوده است.

بازی Tom Clancy’s The Division 2 قرار است در ۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۴ اسفند ۹۷) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC عرضه شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.