نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 مرداد 1397
ساعت 08:00

به گفته سونی God of War بسیار فراتر از انتظارات آن‌ها عمل کرد

5 از 5

یکی از مسئولان سونی در جلسه اخیر گزارش مالی این شرکت، به موفقیت فراتر از انتظار بازی «گاد آو وار» اشاره کرد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ God of War یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های انحصاری تاریخ پلی‌استیشن است که پس از چند سال غیبت، در اوایل همین سال میلادی مجددا به دنیای گیم بازگشت. این برگشت، با انبوهی از تغییرات همراه بود و بازی در بسیاری جهات نسبت به عناوین قبلی تفاوت داشت. به طور کلی، این بازی تبدیل به یکی از برترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن 4 از دیدگاه منتقدان شد و در بازار نیز با فروش بیش از ۵ میلیون نسخه تنها در طول فقط یک ماه، به رکورد جدیدی در پلتفرم PS4 تبدیل شد.

اخیرا در جریان گزارش مالی کمپانی سونی، هیروکی توتوکی درباره موفقیت عظیم این بازی و تاثیر آن روی کسب و کار بخش پلی‌استیشن سونی صحبت‌هایی انجام داده است. به گفته او، بازی «گاد آو آوار» درنهایت به عنوانی تبدیل شد که از سطح انتظارات سونی نیز فراتر رفت... در واقع، بازی از سطح انتظارات سونی «به میزانی بسیار زیاد» فراتر رفت. او همچنین گفت که این بازی (و موفقیت خارج از تصور برخی از بازی‌های غیرانحصاری) دلایل اصلی این موضوع هستند که سونی در پیش‌بینی فروش و درآمدهای سالانه نرم افزاری پلی‌استیشن 4 بازنگری انجام داده و آن را بالاتر برده است.

به هر شکل نام بردن از تنها یک بازی برای ایجاد چنین تاثیری، بیشتر یادآور بازی‌های نینتندویی است. سونی البته در این زمینه آمار و ارقامی منتشر نکرده که البته این موضوع هم کمی عجیب است. این با در نظر گرفتن این حقیقت است، که سونی معمولا آمارهای مرتبط با فروش بازی‌های خودش را همواره به اشتراک می‌گذاشته است. از آنجایی که کاملا واضح است که God of War در زمینه فروش فوق‌العاده عمل کرده است، دقیقا مشخص نیست که سونی چرا آمارهای جدیدتری را در این زمینه ارائه نکرده است.

بازی گاد آو وار، در تاریخ ۳۱ فروردین امسال به شکل انحصاری تحت پلتفرم پلی‌استیشن ۴ عرضه گردید که در نقد و بررسی بازی‌مگ از God of War، امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ را نیز دریافت کرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.