نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 10 مرداد 1397
ساعت 09:00

فروش فیلم انیمیشنی Incredibles 2 از ۱ میلیارد دلار فراتر رفت

0 از 5

فیلم Incredibles 2 به تازگی موفق شده تا فروش جهانی خود را از مرز ۱ میلیارد دلار نیز عبور دهد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ به تازگی گزارش شده فیلم انیمیشنی Incredibles 2 که هم‌اکنون نیز دوران اکرانش را می‌گذراند، رسما مرز فروش ۱ میلیارد دلار را نیز در باکس‌آفیس جهانی گذرانده است. گزارش اخیر که توسط Deadline منتشر شده، نشان می‌دهد که این فیلم انیمیشنی در روز ۳۰ جولای (۸ مرداد) موفق به ثبت این رکورد شده است. از این میزان فروش نیز ۵۷۴ میلیون دلار مربوط به فروش داخلی (سینماهای آمریکا و کانادا) و 430 میلیون دلار نیز مربوط به فروش در سینماهای سایر نقاط جهان است. به این ترتیب، فیلم تاکنون فروشی معادل ۱٫۰۰۵ میلیارد دلاری را داشته است.

Incredibles 2 دنباله‌ای برای فیلم اول در سال ۲۰۰۴ بوده که حالا به یکی دیگر از فیلم‌های ۱ میلیاردی دیزنی در سال جاری تبدیل شده است. اکران این فیلم که از ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) شروع شده، در همان هفته افتتاحیه، ۱۸۲ میلیون دلار در گیشه فروخت که به رکورد جدیدی در میان تمامی فیلم‌های انیمیشنی تاریخ تبدیل شد؛ رکورد قبلی در این زمینه نیز باز هم به یک فیلم انیمیشنی دیزنی-پیکسار، یعنی فیلم Finding Dory مربوط بود که رکورد را با ۱۳۵ میلیون دلار افتتاحیه در اختیار داشت. به علاوه، فروش این فیلم تنها در همان دو هفته اول از فیلم اورجینال هم سبقت گرفت. این فیلم حالا در جایگاه «نهمین فیلم پرفروش تاریخ باکس‌آفیس داخلی آمریکا» قرار گرفته و در این جدول، تنها فیلم انیمیشنی است که خودش را در میان ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکای شمالی می‌بیند. در واقع این فیلم، حالا در لیگی متشکل از عناوین بزرگی مثل Star Wars: The Force Awakens و Black Panther قرار گرفته است.

فیلم اول و اورجینال Incredibles که در سال ۲۰۰۴ روی پرده سینماها رفت، در مجموع فروش ۲۶۱ میلیون دلاری در داخل و ۳۷۱ میلیون دلاری در سایر نقاط جهان را تجربه کرد که در مجموع، باکس‌آفیس جهانی ۶۳۳ میلیون دلاری را برای خود رقم زد. با در نظر گرفتن اینکه Incredibles 2 در کم‌تر از دو ماه از زمان اکران خود به چنین فروشی رسیده، باید گفت که پیکسار موفق شده تا باز هم یک دنباله کاملا موفق و قابل‌قبول را تولید کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.