نویسنده: Sasan سه شنبه، 05 بهمن 1400
ساعت 20:33

EA به ساخت بازی‌های جنگ ستارگان ادامه می‌دهد

0 از 5

بعد خریداری شرکت Lucasfilm توسط دیزنی در سال 2012، این کمپانی بزرگ سینمایی که علاقه چندانی به حضور مستقیم در صنعت بازی‌های ویدئویی نداشته، امتیاز ساخت بازی بر اساس فرنچایزهای مختلف لوکاس فیلم را با قراردادی ده ساله به EA واگذار کرد. این قرارداد که از زمان روزهای اول با اعتراض طرفداران محصولات لوکاس‌فیلم، به خصوص سری Star Wars، همراه بود که همانطور که پیش بینی می‌شد خروجی چندان قابل قبول نداشت و حتی واکنش‌های منفی به Battlefront II باعث تردید مدیران دیزنی نسبت به ادامه این قرارداد انحصاری شد. با وجود لغو چندین پروژه جذاب، نهایتاً با عرضه Jedi Fallen Order و Squadrons آبِ رفته کمی به جوی بازگشت اما حواشی پیش آمده منجر به عدم علاقه دیزنی به تمدید رابطه انحصاری با EA شد.

سال گذشته با تأسیس Lucasfilm Games، قرار شد که مدیران لوکاس‌فیلم نظارت بیشتری روی عناوین که از فرنچایزهای مختلف این شرکت استفاده می‌کنند داشته باشند و پروژه‌هایی چون بازی جدید Indiana Jones (ساخته استودیوی Machine Games)، یک بازی Star War در فضای جهان باز (محصول Ubisoft)، بازسازی Knights of the Old Republic توسط Aspyr و همچنین Star Wars Eclipse به عنوان جدیدترین ساخته Quantic Dream در همین مدت کوتاه به نشانه پایان همکاری انحصاری با EA معرفی شدند.

Star Wars Respawn 1

با این وجود EA هم برای جا نماندن از غافله، امروز سه عنوان جدید در جهان Star Wars را معرفی کرد:

1 - دنباله Star Wars Jedi: Fallen Order: کارگردانی این پروژه مانند نسخه قبل بر عهده Stig Asmussen خواهد بود اما مشخص نیست که آیا شاهد دنباله‌ای مستقیم خواهیم بود یا اینکه فقط نام تجاری Star Wars Jedi و ساختار گیم‌پلی حفظ خواهد شد.

2 – یک شوتر اول شخص: این پروژه به جز ژانر آن، اطلاعات دیگری در رابطه با آن در دسترس نیست، توسط Peter Hirschmann کاگردانی می‌شود که سابقه فعالیت به عنوان تهیه‌کننده در تعدادی از پروژه‌های لوکاس آرتس تا قبل از تعطیلی را در کارنامه دارد و اخیراً هم کارگردانی Medal of Honor: Above and Beyond را بر عهده داشته است.

3 -  یک عنوان در ژانر استراتژی: این بازی توسط استودیوی تازه تأسیس Bit Reactor ساخته خواهد شد که مؤسس این استودیو Greg Foertsch کارگردان هنری ارشد استودیوی Firaxis است. ساخت این پروژه هم تحت نظارت و پشتیبانی مستقیم Respawn Entertainment قرار دارد.

تاریخ عرضه و پلتفرم‌هایی که این عناوین روی آن‌ها منتشر خواهند شد در حال حاضر مشخص نیست اما بین این سه پروژه، قسمت دوم Star Wars Jedi در مرحله پیشرفته‌تری از تولید خود به سر می‌برد.

Sasan | اخبار | 25/01/2022
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.