نویسنده: قاسم ممتاز دوشنبه، 11 شهریور 1398
ساعت 23:27

بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ چیست؟

با دیجیتال مارکتینگ هدفمند آشنا شوید

5 از 5

بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ چیست و چه سودی برای کسب و کارهای کوچک دارد؟

تصور غلط رایج میان بسیاری از بازاریابان این است که مصرف کنندگان از تبلیغات اینترنتی آنها در وب سایت ها متنفر هستند. طبق گزارشی که توسط Page Fair منتشر شده ، 615 میلیون از دستگاه ها در حال حاضر از بلاک کننده های آگهی استفاده می کنند. این موضوع رشد جهانی 30 درصدی در سال 2016 را نشان می دهد. این میزان بالای استفاده از بلاک کننده ها، از این ایده که مردم تبلیغات اینترنتی را دوست ندارند، حمایت می کند. با این حال، یک مطالعه ی اخیر توسط Hubspot با این عقده کاملا مخالفت می کند.

این گزارش نشان می دهد که مشتریان واقعا آنچنان نفرتی به تبلیغات نشان نمی دهند. آنها فقط نمی خواهند آگهی های بی ربط را ببینند.

77٪ از افراد مورد مطالعه گزارش دادند که آنها ترجیح می دهند از یک برنامه فیلتر کننده تبلیغات استفاده کنند تا یک بلاک کننده ی کامل. برند هایی که بتوانند مرتبط بودن تبلیغات را برای مشتریان تضمین کنند، می توانند تجربه کاربری بهتری ایجاد کرده و افراد بیشتری را درگیر کنند.

بازاریابی مجدد چیست؟

بازاریابی مجدد یا Remarketing می تواند راهی عالی برای افزایش مرتبط بودن (relevance) و شخصی سازی تبلیغات بحساب آید. دانستن اینکه بازاریابی مجدد چیست، می تواند به شما در برقراری ارتباط بهتر با مشتریان آنلاین تان کمک کند. طبق گفته eMarketer حدود 73 درصد از کاربران اینترنت ایالات متحده که حداقل 14 ساله باشند، در سال جاری از  خرید اینترنتی استقبال خواهند کرد.

توجه به آنچه نظر این مشتریان آنلاین را جلب می کند، می توانند به تعامل بیشتر این کاربران منتج شود. طبق گفته Adroit Digital، تقریبا سه پنجم 5/3 خریداران آنلاین در ایالات متحده بیان کردند که آگهی هایی که نشان دهنده  محصولاتی بودند که آنها در سایر سایت ها بدنبالش بودند، توجه شان را جلب کردند.

این بدان معناست که درگیر کردن ذهن مصرف کنندگان از طریق تبلیغات بازاریابی مجدد، توجه آنها را جلب می کند.

علی رغم این حمایت شدید، Digital Remedy  گزارش داده که 46 درصد از متخصصانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کار می کنند معتقدند که بازاریابی مجدد اغلب به اندازه ی لازم توسط برند ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. اگر می خواهید بدانید که بازاریابی مجدد چیست، اینجا چیزی که شما برای کمپین تان باید بدانید، ارائه شده است، با ویرلن همراه باشید:

بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ چیست؟ درک مفهومی

بسیاری از افراد درباره چیستی بازاریابی مجدد سوالاتی پرسیده اند. بازاریابی مجدد شامل هدفگیری مشتریانی است که قبلا چیزی را در سایت شما مشاهده کرده یا نسبت به محصولات شما علاقه نشان داده اند. این روش یعنی درگیر کردن مجدد مشتریانی که ممکن است صفحات سایت شما را مرور کرده باشند، اما به یک تبدیل منتج نشدند.

یک برنامه بازاریابی مجدد به شما این امکان را می دهد تا صفحات خاصی را در وب سایت خود پیگیری کنید. این به شما فرصتی می دهد تا مشتریانی را شناسایی کنید که در آن صفحات حضور داشته ولی تبدیلی به همراه نداشته اند. به عنوان مثال، بسیاری از برند ها صفحات سبد خرید شان را بررسی می کنند، بنابراین آنها می توانند کسانی را که سبدهای خرید خود را رها کردند ، مورد هدف قرار دهند.

هنگامی که اهداف را شناسایی کردید، می توانید آگهی های ویژه ای را به آنها نشان دهید که محصولاتی را که قبلا مشاهده کرده اند، تبلیغ می کنند. بنابراين، اين آگهی ها به کلی شخصی سازی شده و آیتم هایی را نمایش می دهند که افراد از قبل علاقه خود را به آنها نشان داده اند، در نتیجه ارتباط (relevance) آن تبلیغات افزايش می یابد.

2

فرض کنید که با توجه به AdRoll، تنها 2 درصد از مصرف کنندگان در اولین بازدید از وب سایت خرید کنند. این امر بازاریابی مجدد را به یک ابزار ارزشمند برای وسوسه ی مشتریان به بازگشت و تکمیل خریدشان می کند.

آماری توسط CMO نشان داده که حدود یک چهارم از مشتریان گزارش دادند که از تبلیغات بازاریابی مجدد راضی بوده اند. آنها اینگونه تبلیغات را دوست داشتند چراکه محصولات و برند هایی را که آنها قبلاً مد نظر داشتند را به آنها یادآوری کردند. بنابراین این تبلیغات بیتشر از آگهی های استاندارد نظرشان را جلب می کنند و تجربه ی کاربر بهتری را فراهم می کنند.

با توجه به افزایش علاقه ای که نسبت به تبلیغات و بازاریابی مجدد به وجود آمده، مشخص است که چرا این استراتژی بازاریابی اینترنتی می تواند بسیار موثر باشد. کیمبرلی کلارک گزارش داده که نرخ تبدیل حدود 50-60 درصد برای افرادی که تبلیغات بازاریابی مجدد را دریافت کرده اند، بیشتر بوده است. مطالعه دیگری توسط Digital Remedy نشان داد که میزان پاسخ کلی به آگهی ها تا 400 درصد افزایش یافته است. در همین حال، comScore گزارش می دهد که آگهی های مجدد هدفگیری شده، می توانند میزان جستجوی برندی (branded) را تا 1046٪ افزایش دهد.

بازاریابی مجدد به برند ها ابزارهای لازم برای تجربه تبلیغات پیشرفته ارائه می دهد. آنها می توانند روی منافع مشتریان خود انگشت گذاشته و محتویات مورد علاقه شان به آنها نشان دهند.

کسانی که می خواهند یک کمپین تبلیغاتی بازاریابی مجدد موفق داشته باشند باید بررسی کنند که چگونه مراحل زیر می توانند موفقیت آنها را افزایش دهند.

ریتارگتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟ انواع مختلف

چندین نوع از بازاریابی مجدد وجود دارد که برند ها می توانند برای جلب توجه مجدد مشتریان آنلاین خود مورد استفاده قرار دهند. برای درک ماهیت بازاریابی مجدد، متخصصان باید این گزینه های مختلف را در ذهن داشته باشند.

برند ها می توانند آنهایی را انتخاب کنند که برای سازمان شان بهترین نتیجه را بهمراه آورد. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:

نمایش آگهی برای افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند.

یکی از رایج ترین مدل های بازاریابی مجدد، نمایش تبلیغات برای افرادی است که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند. این تبلیغات می تواند در دو نوع پلتفرم اصلی ظاهر شوند.(دسکتاپ و موبایل)

 آنهایی که کمپین های بازاریابی مجدد خود را از طریق Google Adwords راه اندازی کنند، تبلیغات بازاریابی مجددشان را در سراسر شبکه نمایش گوگل به نمایش خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که تبلیغات گوگل بزرگترین پلتفرم تبلیغات کلیکی PPC را ارائه می دهد، که آن را یک ابزار عالی برای رسیدن به میلیون ها جستجوگر در سراسر کشور و در سراسر جهان تبدیل کرده است.

شما همچنین می توانید این تبلیغات نمایشی را در تعدادی زیادی از پلتفرم های اجتماعی پیاده کنید. برای مثال، پلتفرم های تبلیغات در فیسبوک و تبلیغات در توییتر هر دو مدل های تبلیغاتی مخصوص خود را ارائه می دهند. با توجه به اینکه فیسبوک به بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان دسترسی دارد، این یک پلتفرم تبلیغاتی عالی برای رسیدن به مشتریان بالقوه است.

3چگونگی نمایش یک آگهی در فیسبوک فید

بازاریابی مجدد ایمیلی

ایمیل ریمارکتینگ به شما اجازه می دهد تا افراد درون لیست ایمیل تان را در حالی که در جای دیگری از اکوسیستم دیجیتال هستند، مجدد هدف گیری کنید. شما می توانید به طور خاص برای کسانی که ایمیل هایتان را باز می کنند، کمپین هایی ایجاد کنید.

از آنجایی که افرادی که ایمیل های شما را باز کرده اند، از قبل علاقه خود را به چیزی که شما پیشنهاد می دهید، نشان داده اند، استفاده از بازاریابی مجدد ایمیل به شما کمک می کند تا نام تجاری خود را در ذهن آنها ثبت کنید. همین که می دانید که آنها علاقه خاصی به محصولات و خدمات شما دارند، درب هایی را برایتان باز می کند تا آنها را به وب سایت خود بازگردانده و به اعماق قیف فروش تان انتقال دهید.

بازاریابی مجدد تبلیغات لیست جستجو

علاوه بر نمایش آگهی ها در سایر وب سایت های وب برای اهداف بازاریابی مجدد، شما همچنین می توانید تبلیغات خود را صرفاً در موتورهای جستجو به صورت تبلیغات در گوگل نمایش دهید. با استفاده از این آگهی های بازاریابی مجدد، شما قادر خواهید بود تا افرادی را که از وبسایت شما بازدید کرده و عبارات خاصی را نیز جستجو می کنند، هدف گیری کنید.

با این دو معیار، شما می توانید مشتریان بالقوه ای را پیدا کنید که بیشترین علاقه را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما دارند.

هدف گیری مجدد جستجو با سئو هدفمند

هدف گیری مجدد جستجو از طریق سئو سایت یک فرم منحصر به فرد از هدف گیری مجدد را ارائه می دهد. با استفاده از این روش شما می توانید مشتریانی را پیدا کنید که عباراتی را جستجو کرده و به محصولاتی شبیه پیشنهادات شما نگاه کرده اند اما هنوز وب سایت شما را مشاهده نکرده اند.

این فرم از هدف گیری مجدد به شما اجازه می دهد تا پهنای دسترسی تان را گسترش دهید. شما قادر خواهید بود به طور خاص کسانی را که به پیشنهادات رقبایتان علاقه مند هستند، مورد هدف قرار دهید. بنابراین می توانید به آنها نشان دهید که چرا باید سازمان شما را نیز امتحان کنند.

 نکته مهم است که ببینید افراد پس از رسیدن به سایت شما چه رفتاری نشان می دهند. به چگونگی برخورد آنها با محتوا و میزان پیشبرد تبدیلشان نگاه کنید. شما باید ببینید که کپی آگهی تان چگونه آنها را تشویق می کند تا به جلو بروید و خریدی را انجام دهند یا آن تبدیلی را که رها کرده اند، به اتمام رسانند.

بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ می تواند یک ابزار دیجیتال مارکتینگ ارزشمند و موثر برای جذب مشتری هایی باشد که قبلا به کسب و کار یا محصولات شما علاقه مند بوده اند. به جای تلاش برای کشف خریداران احتمالی براساس آنچه که جستجو می کنند یا حضار رسانه های اجتماعی، شما می توانید افرادی را که به طور خاص به کسب و کار شما علاقه مند هستند، مورد هدف قرار دهید.

منبع: ویرلن

قاسم ممتاز | 02/09/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.