نویسنده: قاسم ممتاز یکشنبه، 25 آبان 1399
ساعت 22:56

نکات مهم در نگه داری جاروبرقی

0 از 5

یکی از راه های مقابله با گرد و غبار که مهمان همیشگی منازل می باشد، استفاده از جاروبرقی است. استفاده از این محصول، بسیار ساده است؛ اما نباید این سادگی، شما را از نگهداری و استفاده مناسب و اصولی از دستگاه، غافل کند. توجه به مطالب این مقاله پس از خرید قطعات جاروبرقی از جمله خرید موتور جاروبرقی،فن، فیلتر جاروبرقی و ... اهمیت بسیاری دارد. البته به جز این موارد، سرویس این دستگاه توسط تکنسین های ماهری که در نمایندگی های مجاز تعمیرات، فعالیت می کنند می تواند مثمر ثمر واقع شود. هدف از نگارش این مقاله، آموزش نکات مهم در نگه داری از جاروبرقی می باشد.

آموزش نگهداری از قطعات جاروبرقی

در آموزش نگهداری و استفاده از جاروبرقی، لازم است ابتدا دفترچه راهنمای آن را با دقت مطالعه کنید. در این دفترچه، نکات لازم برای نگه داری و افزایش طول عمر دستگاه، نوشته شده است. شما با استفاده از راهنمایی های ذکر شده در آن، می توانید بسیاری از مشکلات جاروبرقی را رفع نمایید. در ضمن توجه داشته باشید که به هنگام مواجه شدن با خرابی هایی که از عهده تعمیرات آنها برنمی آیید حتماً از خدمات نمایندگی تعمیرات جاروبرقی، استفاده کنید. در این مراکز از تکنسین های مجربی استفاده می شود که دوره های لازم برای تعمیرات این محصول را گذرانده اند.

در آموزش نکات مهم در نگهداری جاروبرقی، در این بخش از مقاله به بررسی نکاتی مهم در رابطه با نگهداری از فیلتر، کیسه و خرطومی جاروبرقی پرداخته ایم. زیرا سلامت هر کدام از این قطعات، بر کیفیت عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر دیگر قطعات موجود در دستگاه، تأثیر بسزایی دارد. این موارد را باید از زمان خرید خرطومی جاروبرقی در نظر داشته باشید.

نگهداری از فیلتر جاروبرقی

یکی از مباحث مهم در جاروبرقی ها، فیلتر آنها می باشد. فیلتر جاروبرقی در قسمت پشتی موتور جاروبرقی تعبیه شده است. این قطعه، هوای خروجی از کیسه جاروبرقی را تهویه کرده و ذرات ریزی همانند گرد و غبار را به خود جذب می کند. به این ترتیب، این ذرات فرصتی برای نفوذ به دیگر قطعات جاروبرقی و همچنین پخش در هوای منزل را پیدا نمی کنند. نکته ای که در نگهداری از این قطعه وجود دارد این است که باید هر از چند گاهی آنها را تمیز کنید. به این منظور می توانید هر ماه یک بار، این فیلتر را درآورده و اگر قابل شستشو باشد آن را با آب ولرم شستشو داده و پس از خشک شدن، در جای خود قرار دهید؛ اما اگر فیلتر دستگاه، قابلیت شستشو ندارد آن را تمیز کرده و در جای خود، نصب کنید.

تعویض فیلتر جاروبرقی

چنانچه به هنگام بررسی این قطعه، متوجه وجود شکستگی و یا ایراد در آن شدید، لازم است فیلتر را تعویض کنید. در این کار باید دقت کنید که از قطعات اصل استفاده نمایید. احتمالاً تهیه فیلتر اورجینال برای شما دشوار باشد؛ بنابراین می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی مجاز تعمیرات این محصول، از اصل بودن فیلتر تعویض شده، مطمئن باشید. در این نمایندگی ها با ارائه ضمانت یک ساله خدمات، خیال شما را از کیفیت تعمیرات و قطعات تعویض شده، راحت می کنند.

نگهداری از کیسه جاروبرقی

نگه داری از موارد مهم پس از خرید کیسه جاروبرقی است. یکی از قطعات جاروبرقی که در نحوه عملکرد دستگاه و کیفیت و سلامت قطعات جاروبرقی نقش پر رنگی دارد، کیسه آن است. کیسه جاروبرقی را باید به صورت مرتب چک کنید. چنانچه پاکت، پر شده باشد باید آن را تخلیه و یا تعویض نمایید. هیچ گاه از جاروبرقی برای جارو کردن اشیای تیز نظیر خرده شیشه، استفاده نکنید.

این قطعات باعث ایراد در قطعاتی مانند کیسه و خرطومی جاروبرقی شده و ممکن است آن را پاره کند. زمانی که دو سوم کیسه پر شده است، آن را تخلیه نمایید. اگر کیسه جاروبرقی از نوع دائمی است، می توانید آن را شسته و تمیز کنید؛ اما اگر از کیسه های یک بار مصرف استفاده می کنید آن را تعویض نمایید. چنانچه به دلیل ایراد در کیسه جاروبرقی، عملکرد جاروبرقی دچار ایراد شده باشد، به نمایندگی های مجاز تعمیرات این محصول مراجعه کنید.

هیچ گاه به دلیل قیمت ارزان، دستگاه را به تعمیرگاه های غیر مجاز نسپرید. در نمایندگی های تعمیرات جاروبرقی، هزینه ها بر اساس نرخ مصوب، تعیین شده است. در ضمن برای جلب اعتماد شما، تمامی هزینه ها در فاکتوری ذکر شده و این فاکتور به شما تقدیم می شود.

نگهداری از خرطومی جاروبرقی

خرطومی و لوله تلسکوپی جاروبرقی نیز از اساسی ترین قطعات جاروبرقی می باشند. خرطومی جاروبرقی با انعطاف پذیری قابل قبولی که دارد جارو کشیدن را برای کاربران راحت می کند. اگر در این قطعه، چیزی گیر کند باعث انسداد شده و با بسته شدن راه هوا، فشار زیادی به موتور دستگاه وارد می شود. این امر باعث خراب شدن دستگاه می شود؛ بنابراین اگر با افت مکش جاروبرقی مواجه شدید بهتر است علاوه بر بررسی کیسه و فیلتر جاروبرقی، خرطومی را نیز چک کنید. هر گز آن را بیش از اندازه نکشید ممکن است باعث پاره شدن آن شود. اگر به هنگام بررسی این قطعه با ایراد و یا پارگی در آن برخورد کردید توصیه می شود آن را سریعاً تعویض کنید.

برای تعویض آن باید از قطعه اورجینال استفاده نمایید. اگر ایراد این قطعه باعث شده تا موتور دستگاه نیز با خرابی مواجه شود موتور را دست کاری نکنید. از تکنسین های نمایندگی تعمیرات جاروبرقی کمک بگیرید. این نمایندگی ها، خدمات خود را در محل ارائه می دهند؛ بنابراین نیاز نیست تا دستگاه را به محل نمایندگی انتقال دهید.

photo 2020 11 15 22 55 09

جمع بندی

با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد حتماً شما نیز به اهمیت آموزش نکات مهم در نگهداری از جاروبرقی، پی برده اید. ایرادات جزئی در قطعات جاروبرقی، اعم از خرطومی، لوله تلسکوپی، موتور، کیسه، فیلتر جاروبرقی و ... را مهم تلقی کرده و هر چه سریع تر نسبت به رفع آنها اقدام کنید. شما می توانید با استفاده از خدمات نمایندگی های تعمیرات جاروبرقی، تعمیر و سرویس این دستگاه را انجام داده و طول عمر آن را افزایش دهید. شما به راحتی می توانید به این مراکز دسترسی داشته و جاروبرقی خود را با کیفیت بسیار مناسبی تعمیر نمایید.

قاسم ممتاز | 15/11/2020
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.