نویسنده: قاسم ممتاز شنبه، 23 ارديبهشت 1402
ساعت 13:01

بهترین بازی های انحصاری ps5 کدامند؟

5 از 5

پلی استیشن 5 هیچ کمبودی برای بازی های شگفت انگیز ندارد و پیشرفت های نسل بعدی آن کمک کرده است تا گیم پلی روان تر و گرافیک واضح تر از همیشه شود.

با این حال، در حالی که بسیاری از بازی‌های انحصاری PS5 وجود دارند که می‌توانید در حال حاضر آن‌ها را بازی کنید، برخی از آنها قطعاً بهتر از بقیه هستند و اینها مواردی هستند که نباید از آنها بگذرید. اگر به دنبال بازی جدیدی برای PS5 هستید، به خواندن ادامه دهید تا بازی مورد علاقه بعدی خود را پیدا کنید!

بهترین بازی انحصاری PS5

در اینجا لیست ما از 10 بهترین بازی انحصاری ps5 آمده است:

Ratchet And Clank: Rift Apart

این شوتر سوم شخص توسط Insomniac Games توسعه یافته و در سال 2021 به طور انحصاری برای PS5 منتشر شده است.

این بازی به‌عنوان دنباله‌ای از بازی Ratchet and Clank: Into the Nexus در سال 2013 عمل می‌کند و به لطف مبارزات، تصاویر و مکانیک‌های فنی گیم‌پلی آن مورد تحسین قرار گرفت.

چیزی که بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را واقعاً سرگرم‌کننده می‌کند، استفاده از پورتال‌های بین‌بعدی است که امکان سفر فوری در سراسر نقشه را فراهم می‌کند.

بسیاری از گزینه‌های دسترس‌پذیری نیز پخش آن را برای مخاطبان وسیع‌تری آسان می‌کنند، و برخی از برجسته‌ترین موارد اضافه شده شامل حالت کنتراست بالا و کمک پرواز است.

اگر از طرفداران بازی اصلی هستید، که هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های PS2 است که تا به حال ساخته شده است، قطعاً تمام پیشرفت‌های نسل بعدی را که به جان بخشیدن به این نصب جدید کمک کرده‌اند، دوست خواهید داشت.

حتی اگر هرگز بازی Ratchet and Clank را انجام نداده‌اید، Rift Apart به راحتی می‌توانید به آن بپرید و از آن لذت ببرید، حتی بدون اطلاع قبلی از داستان. شما میتوانید تمام اکانت قانونی پلی استیشن 5 را از یانگ سنتر تهیه بفرمایید.

Returnal

Returnal

Returnal یک تیرانداز سرکش سوم شخص است که Sony Interactive Entertainment در سال 2023 منتشر کرد و داستان فضانوردی را دنبال می‌کند که خود را در یک حلقه زمان گیر کرده است.

هنگامی که Returnal منتشر شد، به دلیل مبارزه، تصاویر و طراحی صوتی مورد تحسین قرار گرفت و بهترین بازی را در جوایز بازی آکادمی بریتانیا در سال 2022 کسب کرد.

این بازی علمی تخیلی به دو بخش تقسیم شده است که هر کدام از سه بیوم منحصر به فرد تشکیل شده است که باید از آنها عبور کنید و اگر بمیرید به شروع بازگردانده می شوید.

با آپدیت Ascension می توانید با یکی از دوستان خود در کمپین بازی کنید که فوق العاده مفید و سرگرم کننده است.اگرچه برخی از منتقدان از دشواری کلی بازی لذت نمی‌برند، برخی دیگر آن را تحسین می‌کنند و تکمیل آن را ارزشمند می‌دانند.

God of War Ragnarok

اگرچه Elden Ring آن را در بازی سال شکست داد، اما God of War Ragnarok به عنوان یکی از موردانتظارترین بازی‌های PS5 در سال 2022 متمایز است و مطمئناً به تبلیغات رسیده است و آن را به انتخاب شماره یک ما تبدیل کرده است.

Ragnarok از جایی که God of War 2018 متوقف شد، بر اساس بازی قبلی ساخته شده و مکان‌ها، ماموریت‌های جانبی و لحظات به یاد ماندنی بیشتری را با زوج مورد علاقه همه پدر و پسر اضافه می‌کند.

God of War Ragnarok که به دلیل داستان، تصاویر و قابلیت دسترسی تحسین شده بود، انتظارات را از پارک حذف کرد و آنقدر پر از کار است که حوصله اش را سخت می کند.

شخصیت‌ها نیز یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی هستند، و هر کدام احساس می‌کنند که ظاهر و خاطره‌انگیزی دارند، و باعث می‌شود تقریباً به هر کسی که می‌بینید دلبستگی پیدا کنید.

Ghost Of Tsushima: Director’s Cut

یکی از بهترین بازی‌های جهان باز PS4، Ghost Of Tsushima، جایگاه دوم ما را به خود اختصاص داده است، زیرا برای کنسول نسل بعدی به‌عنوان کارگردان ویژه بازسازی شده است.

در حالی که اکثر بازی‌ها یکسان باقی می‌مانند، این Director’s Cut با بسط Iki Island، بازخورد لمسی و پشتیبانی از ماشه تطبیقی، همگام‌سازی کامل لب ژاپنی، صدای سه بعدی و وضوح 4K پویا ارائه می‌شود.

Shadow of the Colossus الهام بخش دنیای باز مینیمالیستی است و به لطف قابلیت های گرافیکی بهبود یافته PS5 خیره کننده به نظر می رسد.

این بازی همچنین دارای یکی از بصری ترین و عمیق ترین حالت های عکس است که می توانید از آن برای ثبت تصاویر واقعا شگفت انگیز از مناظر و مبارزات وحشیانه استفاده کنید.

داستان همچنین یکی از بهترین ها در بازی های مدرن است و چیزی است که مدت ها پس از اتمام بازی به یاد خواهید آورد. شما می توانید یا قیمت مناسب خرید دسته PS5 را تهیه بفرمایید.

Spider-Man Remastered

این بازی نسخه بازسازی شده یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های PS4 در تمام دوران است، این بازی واقعاً دیدنی است و به بازی Insomniac نیاز داشت تا شهر نیویورک را کاملاً با استفاده از آخرین سخت‌افزار بازی بازسازی کند.

در حالی که برخی از طرفداران از تغییرات چهره پیتر پارکر هیجان زده نشدند، این در نهایت یک شکایت جزئی با توجه به هر چیزی بود که اضافه شد.

برخی از برجسته ترین موارد اضافه شده عبارتند از ray Trading، نرخ تازه سازی 60 فریم در ثانیه، حالت عکس و لباس های اسپایدی جدید.

خود داستان بدون تغییر باقی می‌ماند، بنابراین اگر از نسخه اصلی لذت بردید، از همه پیشرفت‌هایی که در این ریمستر ایجاد شده است شگفت‌زده خواهید شد.

Spider-Man Remastered به نسخه نهایی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales اضافه شد، بنابراین اگر می‌خواهید هر دو را بازی کنید، قطعاً ارزش دارد که پول اضافی برای مالکیت هر دوی این بازی‌های باورنکردنی خرج کنید.

The Last of Us Part 1

The Last of Us Part 1 همراه با پخش مجموعه تلویزیونی خود در HBO، به عنوان یکی از بهترین بازی های تمام دوران شناخته شده است، و بازسازی PS5 این کلاسیک 2013 را به نسل بعدی می آورد.

در حالی که بازی اصلی چند نفره حذف شده است، The Last of Us Part 1 به طور کامل برای PS5 بازسازی شد و انیمیشن های جدید، گرافیک به روز شده و ویژگی های دسترسی بهبود یافته را اضافه کرد.

همچنین از بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی در کنترلر DualSense استفاده می‌کند و از صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند تا صدای کلیک‌کننده‌ها فوق‌العاده وحشتناک به نظر برسد.

پس از انتشار، TLOU 1 به دلیل پیشرفت‌های هوش مصنوعی، انیمیشن‌ها، گرافیک‌ها و گزینه‌های دسترسی، صدا و کنترل افزوده مورد تحسین قرار گرفت.

در جوایز بازی، همچنین نامزد نوآوری در دسترس‌پذیری شد، اما در برابر God of War Ragnarok شکست خورد، که در لیست ما پایین‌تر قرار دارد.

Astro’s Playroom

Astrobots

دنباله ای بر Astro Bot Rescue Mission، یک پلتفرمر کوتاه سه بعدی که از قبل روی هر کنسول نصب شده است، Astro’s Playroom یک بازی است که به طور کامل از عملکردهای کنترلر DualSense استفاده می کند.

مانند بازی قبلی، Astro’s Playroom دارای ارتعاشات واقعی از اعمال، از جمله راه رفتن روی مواد مختلف است.

در طول بازی، بسیاری از ایستر اگ‌ها و نودها به بازی‌های پلی‌استیشن در طول تاریخ، حس نوستالژیک فوق‌العاده‌ای را برای هر کسی که از ابتدا با کنسول همراه بوده است، می‌افزاید.

در حالی که برخی از منتقدان احساس می کردند که این بازی بیشتر یک ویترین فنی و بصری است تا یک بازی تمام عیار، اما وفاداری بصری و گیم پلی اعتیادآور آن چیزی است که نمی توان انکار کرد.

Gran Turismo 7

Gran Turismo 7 به سرعت به یکی از بهترین بازی های مسابقه ای تمام دوران و یکی از بهترین انحصاری های PS5 به عنوان قسمت هشتم این فرنچایز تبدیل شد.

در حالی که در زمان راه‌اندازی چندین مشکل آنلاین و تعمیر و نگهداری داشت، اما از آن زمان این مشکلات برطرف شده‌اند و بازی را لذت‌بخش می‌کند.

با داشتن یک کمپین انفرادی جذاب و بیش از 420 ماشین برای رانندگی، می‌توانید ساعت‌ها را بدون حوصله به بازی سپری کنید، زیرا کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

بعلاوه، به دلیل گرافیک بهبود یافته در PS5، وضوح 4K، 60 فریم در ثانیه، HDR و ردیابی پرتوهای بلادرنگ باعث می شود به نظر برسد که در حال تماشای فیلم مسابقه واقعی هستید و یک بازی ویدیویی انجام نمی دهید.

همچنین می‌توانید بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی را در کنترلر DualSense خود سفارشی کنید تا تجربه دقیقی را که می‌خواهید به دست آورید.

اگرچه برخی از منتقدان مدت زمان لازم برای باز کردن قفل برخی از کمیاب‌ترین خودروها را دوست نداشتند، اما ما فکر می‌کنیم که این باعث می‌شود زمانی که در نهایت آن‌ها را برای خود تهیه کنید، این تجربه لذت‌بخش‌تر می‌شود. شما میتوانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا بازی ها را اورجینال تهیه بفرمایید.

سوالات متداول درباره انحصاری PS5

اکنون که بهترین نسخه‌های انحصاری PS5 را پوشش داده‌ایم، می‌توانیم به برخی از متداول‌ترین سؤالات درباره کنسول و این بازی‌ها نگاهی بیندازیم.

اگر هنوز در مورد اینکه آیا باید زمان و پول خود را روی این عناوین سرمایه گذاری کنید یا نه، فکر می کنید، حتما به خواندن ادامه دهید!

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ منتشر شده و بازی مگ هیچ دخل و تصرف و یا تایید و عدم تاییدی بر آن ندارد

قاسم ممتاز | 13/05/2023
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.