نویسنده: بازی مگ شنبه، 18 فروردين 1403
ساعت 11:00

ایکس باکس بهتر است یا PS5؟

0 از 5

ایکس باکس بهتر است یا PS5؟

دستگاه‌های PS5 و ایکس باکس محبوب‌ترین کنسول‌های بازی بین گیمرها هستند. اگر می‌خواهید کنسول بازی بخرید و نمی‌دانید PS5 بخرید یا ایکس باکس، این مقاله به شما کمک می‌کند. در این مقاله، ویژگی‌های دو دستگاه PS5 و انواع ایکس باکس را بررسی می‌کنیم و روش خرید پلی استیشن ۵ قسطی و ایکس باکس را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید کنسول بازی محبوبتان از روش خرید قسطی استفاده کنید و هزینه آن را در اقساط ماهانه پرداخت کنید.

مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از نظر طراحی

بیشتر گیمرها معتقدند که دستگاه پلی استیشن ۵ طراحی جدید و خلاقانه‌ای دارد. طراحی کنسول PS5 به شکلی انجام شده است که نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. این کنسول از ۲ بخش منحنی تشکیل شده است. بخش بالای دستگاه سفید رنگ است و بخش پایینی با رنگ مشکی طراحی شده است. 

سازنده‌های ایکس باکس سری ایکس روش ساده و کلاسیکی را برای طراحی این کنسول پیش گرفته‌اند. کنسول سری ایکس شبیه یک استوانه طراحی شده است و مشکی مات است. اگر یک کنسول شیک و مدرن می‌خواهید، ایکس باکس سری ایکس بخرید. اما اگر می‌خواهید کنسول شما طراحی جدید و جسورانه‌ای داشته باشد، PS5 بخرید. در نهایت، در بحث طراحی و زیبایی ظاهری، سلیقه شما حرف اول را می‌زند. بهتر است هنگام خرید پلی استیشن و ایکس باکس، ظاهر دستگاه را بررسی کنید و با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان تصمیم بگیرید.

مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس از نظر کارت گرافیک

پلی استیشن ۵ با پردازنده ۳.۵ گیگاهرتزی کار می‌کند و کارت گرافیک ۲.۲۳ گیگاهرتزی دارد. در مقابل، کنسول ایکس باکس سری ایکس ۳.۸ گیگاهرتز سرعت دارد و با کارت گرافیک ۱.۸۲۵ گیگاهرتزی کار می‌کند. توان پردازشی پلی استیشن پنج ۱۰.۲۸ ترافلاپس و توان پردازشی ایکس باکس ۱۲ ترافلاپس است. با توجه به این اعداد، می‌توان نتیجه گرفت که قدرت پردازشی ایکس باکس کمتر از PS5 است. نکته مهم اینکه هر دو کنسول می‌توانند بازی‌ها را باکیفیت و نرخ فریم مشابهی اجرا کنند.

بررسی حافظه PS5 و ایکس باکس

سازندگان هر دو کنسول از حافظه SSD استفاده کرده‌اند. دستگاه پلی استیشن ۵ به اندازه ۸۲۵ گیگابایت ظرفیت دارد و ظرفیت حافظه SSD در ایکس باکس سری ایکس ۱ ترابایت است. وجود حافظه SSD نشان می‌دهد که زمان بارگذاری بازی‌ها بسیار کم است و شما می‌توانید با سرعت بالایی بازی‌ها را اجرا کنید.

خروجی تصویر در PS5 و ایکس باکس

هر دو کنسول می‌توانند تصویرها را با خروجی 4K و نرخ فریم ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز ارائه کنند. همچنین، فناوری ری‌تریسینگ در هر دو کنسول وجود دارد. برای اینکه بتوانید بازی‌ها را لذت بیشتری تجربه کنید، می‌توانید از پورت‌های HDMI 2.0 یا HDMI 2.1 استفاده کنید و کنسول‌ها را به تلویزیون یا مانیتور وصل کنید. از نظر خروجی تصویر، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس تا حدودی شبیه هم هستند. هر دو دستگاه سخت‌افزار قدرتمندی دارند و می‌توانند بازی‌ها را با کیفیت و نرخ فریم بالا منتشر کنند.

images 1712386257 6610f0d1c2e52

مقایسه دسته PS5 و ایکس باکس سری ایکس

یکی از ویژگی‌های مهم در خرید کنسول بازی، مشخصات و شکل ظاهری دسته کنسول است. یک دسته خوب باید حس خوبی به بازیکن منتقل کند و دست شما را خسته نکند. دسته کنسول ایکس باکس سری ایکس مجهز به دکمه Share است. این دکمه در مرکز دسته وجود دارد. به‌علاوه، برای اینکه بتوانید دسته را راحت‌تر بگیرید، بافت‌های جدیدی به دسته دستگاه اضافه شده است. 

در دسته ایکس باکس سری ایکس از باتری‌های قلمی استفاده شده است. همچنین، شما می‌توانید باتری‌های قابل شارژ بخرید و بدون نیاز به شارژ با دسته بازی کنید. در مقابل، دسته PS5 بزرگ‌تر است و طراحی دو رنگ دارد. دسته‌های PS5 طوری ساخته شده‌اند که شما می‌توانید بازی‌ها را با احساس بیشتری تجربه کنید. مثلا اگر حین بازی از تفنگ استفاده می‌کنید یا کسی به شما شلیک می‌کند، می‌توانید ضربه تفنگ را احساس کنید. این دسته یک میکروفون داخلی دارد. با استفاده از این میکروفون می‌توانید مکالمه‌های صوتی در بازی‌های آنلاین را ضبط کنید. در نهایت، می‌توان گفت که دسته Xbox X طراحی ساده و ارگونومیک دارد، اما دسته پلی استیشن ۵ جدیدتر و جذاب‌تر است.

بازی‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس

قبل از خرید کنسول بازی، باید بازی‌های انحصاری هر کنسول را بررسی کنید. دقت کنید که بازی‌های انحصاری فقط برای یک کنسول هستند و شما نمی‌توانید آن بازی را روی دستگاه دیگری اجرا کنید. اگر کنسول بازی سونی را می‌خرید، می‌توانید بازی‌هایی مثل The last of us، Spider-man، God of War، Uncharted و Forbidden West Horizon را امتحان کنید. شرکت مایکروسافت هم سعی کرده است تعداد تنوع بازی‌های انحصاری را افزایش دهد. بازی‌های انحصاری مایکروسافت هم Gears of War، Halo و Forza Horizon هستند.

قیمت ایکس باکس و پلی‌ استیشن ۵

معمولا قیمت PS5 در بازار بیشتر از قیمت کنسول ایکس باکس است. این کنسول بازی با قیمت ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌‌رسد. اگر بخواهید ایکس باکس بخرید، باید حدود ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان هزینه کنید، قیمت نسخه دیجیتالی پلی استیشن ۵ هم بین ۲۰ تا ۲۱ میلیون تومان است. البته، فراموش نکنید که قیمت کنسول‌ها را توجه به قیمت ارز تغییر می‌کند و ممکن است کم و زیاد شود. همچنین، قیمت لوازم جانبی PS5 به نوع لوازم جانبی و فروشگاه عرضه‌کننده بستگی دارد. نکته مهم این است که قیمت لوازم جانبی PS5 بیشتر است.

images 1712386275 6610f0e319b4e

مقایسه ایکس باکس و PS5 از نظر سازگاری با بازی‌های نسل قبل

به‌طور کلی، کنسول‌های ایکس باکس و PS5 سازگاری خوبی با بازی‌های نسل قبل دارند، اما مایکروسافت در این زمینه عملکرد بهتری دارد. شما می‌توانید بازی‌های ایکس باکس ۳۶۰ را هم روی کنسول جدید اجرا کنید. پلی استیشن ۵ هم می‌تواند بازی‌های PS4 را اجرا کند، ولی امکان اجرای بازی‌های PS3 را ندارد. 

PS5 بخرم یا ایکس باکس؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب بین PS5 و ایکس باکس به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید دستگاهی با قیمت و اندازه مناسب بخرید، کنسول ایکس باکس برای شما مناسب است. در مقابل، دستگاه PS5 قیمت بالاتری دارد و سنگین‌تر است. شما با خرید PS5 می‌توانید از قابلیت‌های متنوع کنسول لذت ببرید و بازی‌های ویدئویی مختلفی را تجربه کنید. در نهایت، برای خرید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس می‌توانید از روش خرید اقساطی استفاده کنید. 

نحوه خرید قسطی ایکس باکس و پلی استیشن

برای خرید پلی استیشن ۵ قسطی و ایکس باکس قسطی باید در سایت‌های فروش اقساطی کالا ثبت‌نام کنید و اعتبار بگیرید. ثبت‌نام با شماره شناسنامه انجام می‌شود. بعد از ثبت‌نام در سایت باید اطلاعات فردی و بانکی خودتان را کامل کنید. در اين مرحله، کارشناس‌ها سابقه بانکی شما را بررسی می‌کنند. اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، می‌توانید مدارک شناسایی و چک صیادی را در سایت بارگذاری کنید. چک صیادی مدرک ضمانت شما است. در نهایت، بعد از تایید مدارک، اعتبار خرید قسطی به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید کنسول بازی موردعلاقه‌تان را خریداری کنید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.