نویسنده: بازی مگ شنبه، 05 خرداد 1403
ساعت 17:40

تفاوت قیمتی در انواع بلیط هواپیما

0 از 5

یکی از مهم‌‌ترین اقداماتی که پیش از رزرو بلیط هواپیما مسافران باید انجام دهند مقایسه قیمت‌های بلیط‌ها است. در تعیین قیمت بلیط هواپیما عوامل مختلفی نقش دارند و همین موضوع موجب‌ می‌شود که در آژانس‌های هواپیمایی مختلف با قیمت‌های متفاوتی مواجه شوید که شاید به‌نظرتان غیر منطقی باشند. اما اگر علل تعیین کننده این قیمت‌ها را بررسی کنید متوجه این تفاوت‌ها خواهید شد و راحت‌تر‌ می‌توانید با مقایسه بلیط‌های هواپیما پیش از خرید ارزان‌‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه به ارزیابی موضوع تفاوت قیمتی در انواع بلیط هواپیما‌ می‌پردازیم، اگر‌ می‌خواهید اطلاعات بیش‌‌تری در این زمینه کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

داخلی یا خارجی بودن پرواز

اولین عامل موثر در تعیین قیمت بلیط هواپیما و تفاوت‌های آن‌ها داخلی یا خارجی بودن پرواز است. پروازهای خارجی و به کشورهای مختلف با توجه به طولانی بودن مسافت آن‌ها نسبت به پروازهای داخلی دارای قیمت‌های بالاتری هستند.

شرکت هواپیمایی

همان‌‌طور که اشاره شد در تعیین قیمت بلیط هواپیما عوامل مختلفی نقش دارند که یکی از مهم‌‌ترین آن‌ها ایرلاینی است که پرواز را برگزار‌ می‌کند. گاهی اوقات در برخی مسیرهای هوایی چندین ایرلاین فعال هستند و پروازهای مختلفی به آن مقصد انجام‌ می‌شود که بلیط‌هایی با قیمت‌های متفاوت از یک‌‌دیگر دارند. بنابراین اصلی‌‌ترین علت تفاوت قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف مربوط به شهرت ایرلاین و کیفیت پرواز است. ایرلاین‌های مشهور و معتبر نسبت به سایر ایرلاین‌ها دارای پروازهای گران‌تری هستند.

زمان پرواز

زمان پرواز و روز و ساعت آن نیز‌ می‌تواند در تفاوت قیمت بلیط هواپیما موثر باشد. در واقع در سیاستگذاری‌های قیمتی این قانون وجود دارد که با افزایش تقاضا برای محصول قیمت آن بیشتر شود و یا برعکس. از این رو در زمان‌هایی که تقاضا برای پروازهای یک مسیرهوایی افزایش پیدا‌ می‌کند شرکت‌های هواپیمایی‌ می‌توانند قیمت بلیط‌های خود را افزایش دهند. به همین دلیل برخی مقاصد گردشگری که روزهای پایانی هفته میزان مسافرت‌ها به آن‌‌جا بیشتر است بلیط هواپیما گران‌تری دارند. این در حالی است که بعضی شهرها که مقاصد کاری و تجاری محسوب‌ می‌شوند و در ایام تعطیلات تقاضا کم‌‌تری برای سفر به آن‌ها وجود دارد دارای بلیط هواپیما ارزان‌تری در آخر هفته هستند.

 هواپیما چارتر تصویر 2

نوع هواپیما

از دیگر دلایل تفاوت در قیمت انواع بلیط هواپیما نوع هواپیمایی است که در آن پرواز مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. هواپیماهای جدیدتر و مدرن‌تر نسبت به هواپیماهای قدیمی‌تر طبیعتا قیمت بلیط بالاتری دارند. زیرا شرکت‌های هواپیمایی هزینه بیش‌‌تری را به خرید هواپیماهای جدید اختصاص داده‌اند تا مسافران سفری راحت و ایمن‌تر داشته باشند و برای جبران هزینه‌های خود قیمت بلیط هواپیماهایشان را افزایش‌ می‌دهند.

کلاس پروازی

کلاس پروازی نیز در تعیین قیمت بلیط هواپیما موثر است. در واقع ایرلاین‌ها صندلی‌های خود را با توجه به خدماتی که ارائه‌ می‌دهند به سه گروه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس دسته بندی‌ می‌کنند. در این کلاس‌های پروازی خدمات متفاوتی ارائه‌ می‌شود به همین دلیل دارای قیمت‌های مختلفی هستند. در این میان بلیط هواپیما کلاس اکونومی ارزان‌‌ترین و فرست کلاس گران‌‌ترین است.

پرواز چارتری و سیستمی

تمامی موارد ذکر شده به دلایل تفاوت قیمت بلیط هواپیما پروازهای سیستمی اشاره داشت. اما همان‌‌طور که‌ می‌دانید علاوه بر بلیط‌های سیستمی، بلیط‌های چارتر نیز در مسیرهای پروازی مختلف وجود دارد. این بلیط‌ها توسط آژانس‌های هواپیمایی از ایرلاین‌ها پیش خرید‌ می‌شوند و چارترکننده براساس قوانین و سیاست‌های خود قیمت آن‌ها را مشخص‌ می‌کند. این بلیط‌ها تا زمان پرواز قیمت ثابتی ندارند و دارای نوسانات زیادی هستند. به‌طوری که اگر تا چند روز مانده به پرواز تعدادی از صندلی‌ها به فروش نرسند آژانس هواپیمایی بلیط‌های پرواز خود را با قیمت بسیار ارزانی عرضه‌ می‌کند. این در حالی است که اگر پرواز در ایام خاصی باشد و تقاضا بالایی برای آن وجود داشته باشد قیمت بلیط‌های هواپیما آن چندین برابر بلیط‌های سیستمی خواهد شد. بنابراین قیمت‌گذاری و تفاوت قیمت بلیط هواپیما چارتر تابع قانون خاصی نیست و هر چارترکننده آن‌ها را با قیمت متفاوتی ارائه‌ می‌دهد.

 بلیط هواپیما تصویر 3

خرید ارزان‌‌ترین بلیط هواپیما

همان‌‌‌طور که اشاره شد قیمت بلیط‌های هواپیمایی به یک مقصد مشخص همیشه ثابت نخواهد بود و عوامل متعددی در افزایش یا کاهش قیمت پروازهای آن نقش دارند. از این‌رو نیاز است که پیش از خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر قیمت انواع بلیط سیستمی و چارتری آن مسیر را در شرکت‌های هواپیمایی و چارترکننده‌های مختلف مقایسه کنید و در نهایت بهترین گزینه با قیمت مناسب را برای خرید انتخاب نمایید.

برای خرید بلیط هواپیما با بهترین قیمت‌ می‌توانید به وب سایت اسنپ تریپ از معتبرترین مراجع فروش بلیط هواپیما در ایران مراجعه کنید. در این سایت کافی‌‌ست مبدا و مقصد سفر خود و همچنین زمان آن را مشخص کنید تا لیست جامعی از تمامی پروازهای موجود به شما نمایش داده شود و به این ترتیب بتوانید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن مقرون‌به‌صرفه‌‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اسنپ تریپ تمامی خدمات خود را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه‌ می‌دهد و دارای پشتیبانی تمام وقت برای تمامی آن‌ها تا پایان سفر است. بنابراین با خرید بلیط هواپیما از آن‌ می‌توانید سفری بدون دغدغه و لذت‌بخش را تجربه کنید.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.