نویسنده: بازی مگ یکشنبه، 20 خرداد 1403
ساعت 14:59

تغییر ریجن استیم

0 از 5

با توجه به قیمت بالای دلار در کشور ما ،پلیر های ایرانی همیشه سعی دارند از روش هایی استفاده کنند که بازی های خود را در استیم ارزان تر خریداری کنند، یکی از این روش ها تغییر ریجن اکانت استیم به اوکراین می باشد.

در این مقاله سعی می کنیم که به طور کامل در مورد ریجن اکانت استیم و تغییر ریجن استیم برای شما عزیزان توضیح دهیم . تا هم برای کاربران تازه وارد استیم مفید باشد هم برای کاربرانی که حرفه ای تر هستند پس حتما مقاله را به طور کامل مطالعه کنید چون حتما برای شما مفید است.

استیم چیست ؟

قبل ازاین که توضیح درباره ‌ی تغییرریجن استیم دهیم ابتدا توضیح کوتاهی در باره پلتفرم استیم می دهیم.

این شرکت از سال 2003 راه اندازی شد و از آن زمان تا حالا می توان گفت در دنیای گیم یک تحول بزرگ ایجاد کرده است.

استیم چه ویژگی هایی به کاربران می دهد؟

  • امکان خرید بازی ها به صورت دیجیتال
  • امکان خرید آیتم های بازی ها به صورت آنلاین و استفاده از آن ها در شبکه آنلاین بازی
  • ایجاد شبکه اجتماعی قدرتمند
  • ایجاد پروفایل شخصی برای هر کاربر
  • وجود ورکشاپ های فوق العاده در این نرم افزار
  • ارائه تخفیف های گسترده بر روی محصولات
  • و بسیار از مواردی که در اینجا زمان برای بیان آن ها نمی باشد.

ریجن استیم چیست؟

خیلی ساده بخوام بیان کنم ریجن استیم در واقع کشوری است که اکانت شما با آن ثبت شده است.در اصل اولین گیفت کارتی که با آی پی یک کشور می زنید تعیین کننده ریجن اکانتتون می باشد و بر اساس آن کشور واحد پولی استیم والت شما تعیین می شود.

برای مثال اگر شما یک گفیت کارت هند خریداری کنید و آن را بر روی اکانت خود با آی پی هند بزنید ریجن اکانت شما هند می شود و از اینجا به بعد واحد پولیه شما روپیه است و در صورتی که بخواهید واحد پولی خود را تغییر دهید نیاز به تغییر ریجن استیم دارید.

پس در صورتی که شما تا حالا بر روی اکانت استیم خود گیفت کارت نزدید نیاز به تغییر ریجن اکانت استیم ندارید و تنها نیاز است بر روی اکانت خود یک گیفت کارت از کشور مد نظرتون فعال نمایید.

ریجن های استیم چه فرقی با یکدیگر دارند؟

  1. همانطور که در بالا توضیح دادیم اولین فرق ریجن های استیم با یکدیگر در واحد پولی آن ها می باشد.
  2. تفاوت دیگر در قیمت بازی ها می باشد استیم با توجه به این که ارزش واحد های پولی کشور های مختلف با یکدیگر متفاوت است بازی ها را در کشور های مختلف با قیمت های مختلفی ارائه می کند که کاربران تمام کشور ها امکان استفاده از همه بازی ها را داشته باشند
  3. مورد دیگر این است که استیم با توجه به قوانین کشور های مختلف ممکن است در کشور خاصی به شما اجازه بازی کردن یک سری از بازی ها را ندهد یا زبان بازی فرق کند یا مواردی از این قبیل شامل شما شود.

انتخاب ریجن استیم

تغییر ریجن اکانت استیم

تا اینجا شما آشنا شدید که ریجن استیم در واقع به چه چیزی می گویند.ولی الان چی کار کنیم؟ چگونه ریجن اکانت استیم را تغییر دهیم؟

ابتدا لازم است که بررسی کنید که آِیا اصلا اکانت استیم شما ریجن دارد یا خیر ؟

این کار نیازبه بررسی خاصی ندارد تنها در صورتی که شما بر روی اکانت استیم خود گیفت کارت نزدید اکانت شما ریجن ندارد در صورتی که گیفت کارتی بر روی آن ثبت کردید نیاز به تغییر ریجن استیم دارید.

در گذشته تغییر ریجن در استیم بسیار ساده بود و هر کاربر به راحتی می توانست این کار را انجام دهد در حال حاضر با توجه به سختگیری های استیم کمی تغییر ریجن فرایندی پیچیده تر شده است و شما نیاز به پرداخت ارزی با کارت بانکی آن کشور را دارید.اما نگران نباشید تیم آرپی استور در این زمینه در کنار شما می باشد و همانطور که در بالای این مقاله بیان شد این کار را برای شما انجام می دهد.

کدام ریجن را انتخاب کنم؟

ابتدا توضیح بدهم با توجه به این که کشور ما از جانب استیم تحریم می باشد ما باید یکی از کشور های دیگر را انتخاب کنیم پس چه بهتر که از کشوری استفاده کنیم که بازی ها در آن بسیار ارزان تر از سایر کشورها می باشد.

پاسخ این سوال کمی بحث بر انگیز است هر کاربر بنا بر نیاز خود باید یکی از ریجن ها را انتخاب کند ولی به طور کلی در حال حاضر ارزان ترین ریجن استیم،اوکراین می باشد و شما می توانید از این ریجن استفاده کنید. البته کمی محدودیت های این ریجن زیاد می باشد و ممکن است با توجه به قوانین کشور اوکراین امکان انجام یک سری از بازی ها را نداشته باشید یا زبان این بازی ها فرق بکند البته نگران نباشید در زمان خرید هر بازی که شامل این موارد بشود استیم به شما هشدار می دهد که این تغییرات در این بازی وجود دارد.

بعد از اوکراین شما بنابر نیاز خود و بازی هایی که انجام می دهید می توانید از بین کشور های هند،ترکیه،آرژانتین و قزاقستان هر کدام را که مایل باشید را انتخاب کنید.

البته دقت بفرمایید بهتر است از اول ریجن اکانت خود را درست انتخاب کنید که در آینده درگیر مشکلات تغییر ریجن استیم نشوید.

تغییر نا خواسته ریجن اکانت استیم

دقت داشته باشید حتما در زمان خرید بازی های خود یا فروش آیتم های خود در استیم حتما از آی پی کشوری که که ریجن اکانت استیم شما برای آن کشور می باشد استفاده کنید که احتمال این که ریجن اکانت شما به صورت اتوماتیک تغییر کند را کمتر کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به طورجامع درباره استیم و ریجن اکانت استیم توضیح دادیم .

با توجه به مباحث گفته شده شما در صورتی که تا حالا بر روی اکانت استیم خود گیفت کارت نزدید به راحتی با خرید گیفت کارت کشور مد نظر خود و ریدیم کردن آن گیفت کارت بر روی اکانت خود می توانید ریجن اکانت استیم خود را انتخاب کنید.

اما در صورتی که شما از قبل گیفت کارت بر روی اکانت خود زدید دیگر برای تغییر ریجن استیم خود نیاز به پرداخت مستقیم از کارت بانکی کشور مورد نظر خود دارید. با توجه به پیچیدگی این مساله توصیه ما استفاده از فروشگاه آرپی استور را جهت تغییر ریجن توصیه می کنیم که به راحتی این کار را برای شما انجام می دهد.

توجه: این متن در قالب ریپورتاژ  آگهی درج شده و بازی مگ در ارتباط با محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.