نویسنده: هادی پنج شنبه، 08 خرداد 1399
ساعت 19:00

15 نکته‌ای که باید قبل از خرید The Last of Us Part 2 بدانید مطلب ویژه

5 از 5

the last of us 2 cover image

کمتر از یک ماه به انتشار The Last of Us Part 2 باقی مانده و هیجان خاصی اطراف آن قابل لمس است. اخیراً اخبار و بحث های زیادی در خصوص بازی شکل گرفته، اما با توجه به وسعت بسیار بزرگ آن، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن باقی مانده است. این دقیقاً همان کاری است که می‌خواهیم در این مطلب انجام دهیم. در این مطلب قصد داریم تا در مورد 15 ویژگی بازی بعدی ناتی داگ که بایستی قبل از خرید بدانید، صحبت کنیم؛ با بازی مگ همراه باشید.

در این مطلب خبری از اسپویل نیست؛ پس با خیال راحت آن را بخوانید!

شخصیت‌های جدید

the last of us part 2 768x430

بدیهی است که الی و جوئل در The Last of Us Part 2 ستاره‌های داستان خواهند بود ، در حالی که سایر چهره‌های آشنا مانند تامی  (و احتمالاً ماریا) نیز باز خواهند گشت؛ اما این بازی همچنین شخصیت های جدید زیادی را معرفی می کند که برخی از آن‌ها قبلاً فاش شده‌اند. دینا، یکی دیگر از بازمانده‌های ساکن جکسون کانتی و دوست الی است که اگر اطلاعات قبل از انتشار بازی تا حدودی درست باشند، ممکن است حضوری طولانی در بازی نداشته باشد. جسی، یکی دیگر از بازمانده‌های جکسون کانتی است که به نظر می رسد با الی و دینا دوست است. دو شخصیت دیگر که از طریق تریلرها رونمایی شده‌اند یارا و برادرش لیو هستند اما چیز دیگری درباره آن‌ها یا این که چه نقشی در داستان بازی ایفا خواهند کرد گفته نشده است.

الی و جوئل

The Last of Us Part 2 02 768x432

The Last of Us در نقطه‌ای بسیار مرموزانه به پایان رسید، تا آنجا که نگرانی‌ها و سوالات بسیاری در خصوص الی، جوئل و رابطه مابین آن‌ها مطرح شد. به بسیاری از این سؤالات در The Last of Us Part 2 پاسخ داده می شود. به گفته ناتی داگ، وقتی حوادث The Last of Us Part 2 پنج سال پس از وقایع بازی اول انتخاب می‌شود، پس الی می‌داند که جوئل در مورد Fireflies و اتفاقاتی که در ارتباط با آن‌ها افتاده است، به او دروغ گفته است و در نتیجه رابطه آنها تا حدودی شکرآب است. جزئیات دقیقی از این که الی چقدر از این جریان اطلاع دارد و دقیقاً چه اتفاقی بین این دو افتاده است، هنوز مشخص نیست اما دیدن ارتباط میان این دو و کشمکشی که بین آن‌ها وجود دارد، قطعاً جالب خواهد بود.

تاثیر خشونت

last of us part 2 768x432

تریلرهای The Last of Us Part 2 که ناتی داگ تاکنون نشان داده است، همگی دارای لحنی بسیار تاریک و شوم هستند و نکته‌ای که در تمامی آن‌ها برجسته است، بی رحمی و وحشیانه بودن خشونتی است که به نمایش درمی‌آید. به گفته توسعه دهندگان، «نفرت» به عنوان تم اصلی در تلاش الی برای انتقام جویی مطرح خواهد شد و این که او تا چه اندازه حاضر است برای رسیدن به آنچه می خواهد پیش برود. خشونتی که در داستان و در خود گیم‌پلی بازی وجود دارد، روشی است که ناتی داگ با استفاده از آن، پر و بال بیشتری به این تم داده است.

دشمنان بازی اسم دارند

The Last of Us Part 2 06 768x432

ناتی داگ همیشه به خاطر ارائه دیوانه‌وار جزئیات ریز در بازی‌های خود شناخته شده است و این کاری است که آنها در Last of Us Part 2  نیز انجام می دهند. در واقع برخی از این جزئیات در تلاشند تا احساس خشونتی که در بالا به آن اشاره شد را القا کنند. به عنوان مثال، هر NPC دشمنی که در بازی می‌کشید، نام منحصر به فرد خود را خواهد داشت. بنابراین وقتی آنها با یکدیگر هماهنگی می‌کنند تا در حین بخش‌های مخفی‌کاری بازی الی را پیدا کنند، از اسامی یکدیگر در مکالمات استفاده می کنند و اگر یکی از آنها کشته شود، نامش را با ناراحتی فرا می‌خوانند.

جزئیات بیشتر در خصوص نحوه پیشرفت در بازی

The Last of Us Part 2 05 768x432

این که The Last of Us Part 2 نویدبخش جهشی چشمگیر در زمینه فنی و داستان‌پردازی است، با توجه به اینکه ساخته دست ناتی داگ است، چندان تعجب آور نیست. جالب اینجاست که توسعه‌دهندگان به دنبال جهشی مشابه در زمینه گیم‌پلی و بویژه مکانیزم‌های پیشرفت در بازی هستند. در مطالب قبلی، در مورد وجود درخت‌های مختلف مهارت و مکانیزم عمیق‌تر پیشرفت در بازی صحبت شده است اما نکته قابل ذکر این است که با ترکیب ابزارهای پیشرفت عمیق‌تر و گزینه‌های سفارشی‌سازی بهتر در زمینه سلاح‌ها، ناتی داگ قصد دارد تا تاکید بیشتری بر روی تصمیمات بازیکن در جریان گیم‌پلی داشته باشد.

آنتونی نیومن (Anthony Newman)، دستیار کارگردان بازی در مصاحبه‌ای با  GameSpot اظهار داشت: «چیزهای زیادی وجود داشت که ما می‌خواستیم از لحاظ بحث استراتژی بازیکن، به کندوکاش آن‌ها بپردازیم. ما واقعاً می خواستیم تاکیدی دو چندان بر این مسئله داشته باشیم که بازیکنان بتوانند استراتژی خود را پیاده و راه خودشان را در بازی پیدا کنند. بنابراین چیزی که من واقعاً در مورد آن هیجان زده شده‌ام، سیستم جدید ارتقاء بازیکن است که در آن، به جای اینکه ارتقاهایی را داشته باشیم که صرفاً برخی از ویژگی‌های شخصیت را بهبود می‌دهد، می‌خواستیم ارتقاهایی داشته باشیم که به طور بالقوه توانایی‌های کاملاً جدیدی را باز کرده یا اثرات قابل توجهی بر روی روش بازی بازیکن داشته باشند. شما می‌توانید این هم‌افزایی را بین روش بازی (playstyle)، مجموعه‌ای از ارتقای سلاح‌ها و مجموعه‌ای از ارتقاهای مربوط به بازیکن پیدا کنید که با ترکیب تمامی آن‌ها می‌توانید نسخه‌ای منحصر به فرد از بازی را برای خودتان شکل دهید».

گوش دادن

the last of us part 2 image 2 768x432

شاید گوش دادن یکی از محبوب‌ترین مکانیزم‌های The Last of Us نبوده باشد (در واقع شاید ترجیح دهید که بازی را در سختی Survivor و بدون مکانیزم گوش دادن بازی کنید) با این حال در نسخه دوم بازی، شاهد بازگشت آن خواهیم بود. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص آن منتشر نشده است اما می‌توانیم فرض کنیم که عملکرد اصلی آن با نسخه قبلی یکسان باشد. یکی از مواردی که ناتی داگ تائید کرده این است که الی می‌تواند با استفاده از حالت گوش دادن، رد بویی که سگ‌ها از آن برای پیدا کردنش استفاده می‌کنند را مشاهده کند بنابراین می‌توان گفت که این حالت نسبت به نسخه قبل، حتی وابستگی بیشتری هم به مخفی‌کاری پیدا کرده است. جزئیات جالب دیگری نیز فاش شده است؛ به عنوان مثال اگر تیری به الی خورده باشد، او تا زمانی که تیر را بیرون نکشد (بازیکن باید این کار را خودش انجام دهد) نمی‌تواند از حالت گوش دادن استفاده کند.

شخصیت‌های همراه

The Last of Us Part 2 07 768x432

هوش مصنوعی همراهان، یکی از بزرگترین مشکلات The Last of Us بود ولی یکی دیگر از حوزه‌هایی که در نسخه جدید بهبود یافته است، همین مورد است. ناتی داگ وعده داده است که شخصیت‌های همراه در The Last of Us 2، به جای آن که کورکورانه به دل دشمنانی بزنند که متوجه حضور آن‌ها نیستند، پایبندی بیشتری به قوانین مخفی‌کاری دارند و از طرفی، در نبردها و مخفی‌کاری، بیشتر کمک حال خواهند بود. این بدان معنی است که آن‌ها در ترکیب ضربات مختلف برای از بین بردن بی سر و صدای دشمنان، وارد کردن آسیب قابل توجه به دشمنان در جریان تیراندازی و موارد دیگر، کارآمدی بیشتری خواهند داشت.

بهبودهای مربوط به موشن کپچر

the last of us part 2 768x432

ناتی داگ از زمان استفاده مناسب از موشن کپچر در Uncharted، در این حوزه پیشتاز بوده و در هر عنوانی که ساخته‌ است، شاهد پیشرفت استودیو در این زمینه بوده‌ایم. در The Last of Us 2، آن‌ها نوید یک جهش دیگر را در بحث موشن کپچر داده‌اند.  یکی از این پیشرفت‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته است، تکنیکی جدید به نام motion matching است که آنتونی نیومن آن را «جهش باورنکردنی و نسل بعدی» معرفی کرده است.

نیومن در مصاحبه‌ای با GamesBeat در این خصوص گفته است: «این الگوریتم به طور معمول، در سیستم گشت و گذار بازیکن خود را نشان می‌دهد؛ سیستمی که بر حرکات الی و NPCهای دشمن در محیط حاکم است. معمولا این سیستم به این نحو برنامه‌ریزی می‌شود که مثلاً اگر فلان دکمه را بزنید بازیکن به جلو حرکت می‌کند. اگر چپ فشار داده شود، این انیمیشن اجرا شود و سپس بازیکن به سمت چپ حرکت کند.

اما Motion matching، طیف وسیعی از انیمیشن‌های مختلف دارد. این انیمیشن‌ها از شخصی در حال دویدن، که تمام این حلقه زدن‌ها و تغییر جهت‌ها را انجام داده، به صورت موشن کپچر ضبط شده و در نهایت این انیمیشن‌ها به بخش‌های کوچکتری تجزیه شده‌اند. بسته به جهت استیک و سرعت حرکت شما و سرعتی که قصد دارید داشته باشید، سه یا چهار انیمیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شکلی درست با هم ترکیب شوند تا بهترین حرکتی که انتظار دارید را به نمایش بگذارند».

گزینه‌های دسترسی

the last of us part 2 768x432 1

متأسفانه گزینه‌های دسترسی همیشه جزو مواردی نیستند که توسعه‌دهندگان بزرگ صنعت بازی به آن توجه داشته باشند اما ظاهراً قضیه در مورد The Last of Us Part 2 فرق می‌کند. در حالی که ناتی داگ جزئیات دقیقی را در این خصوص ارائه نداده است، با این حال به گفته آن‌ها، این بازی برای اطمینان از این كه همه بتوانند از داستان لذت ببرند، گزینه‌های دسترسی زیادی صرف نظر از مهارتی، دیداری یا شنیداری دارد. نکته دیگری که توسعه‌دهندگان قول داده‌اند این است که صرف نظر از نحوه بازی، در هر صورت یک تجربه پرتنش را خواهید داشت.

تیغ‌ها

the last of us part 2 image 768x432

چند بار در The Last of Us تیغ‌های شما تمام شده است، آن هم دقیقاً وقتی که برای باز کردن یک در یا کشتن بی سر و صدای یک کلیکر به آن‌ها احتیاج داشتید؟ خوب ، خبر خوب این است که این جنبه از بازی حذف شده است. تیغ و مکانیزم آن در Last of Us Part 2  بازگشتی نخواهند داشت. درعوض، الی همیشه چاقوی قابل اعتماد خود را در کنارش دارد تا در این شرایط به کمکش بیاید.

عدم وجود حالت چندنفره

The Last of Us Part 2 12 768x432

بدیهی است که کمپین تک نفره و داستان آن، جذابیت اصلی بازی The Last of Us بود اما در کمال تعجب، بازی دارای حالت چند نفره بسیار خوبی در Factions بود. در واقع بسیاری از افراد همین الان هم در حال بازی و لذت بردن از آن هستند. متأسفانه Factions در Last of Us Part 2 بازنگشته و ناتی داگ تأیید کرده است که این بازی یک تجربه تک نفره خواهد بود. آن‌ها همچنین اظهار داشته‌اند كه سرانجام Factions بازخواهد گشت (شاید به عنوان یك بازی جداگانه و مستقل؟) باید منتظر ماند و دید.

حجم بازی

The Last of Us Part 2 01 768x432

این روزها وجود فایل بزرگ و حجیم در بازی‌ها، تبدیل به چیزی عادی شده است. همین اواخر شاهد بودیم که Final Fantasy 7 Remake، حدودا 100 گیگ از فضای کنسول‌هایمان را اشغال کرد. با The Last of Us Part 2 نیز قرار است همین شرایط را تجربه کنیم. اگر چه هنوز حجم دقیق بازی اعلام نشده با این وجود تائید شده است که بازی حداقل 100 گیگ فضای خالی بر روی حافظه سیستم نیاز خواهد داشت.

دو دیسک بلو-ری

The Last of Us Part 2 04 768x432

بدیهی است که هر چقدر حجم دیجیتالی بازی بیشتر باشد، نشان‌دهنده بزرگ‌تر بودن بازی است و این موضوع قرار است در نسخه فیزیکی The Last of Us Part 2 نیز منعکس شود. نسخه فیزیکی بازی در دو دیسک بلوری عرضه خواهد شد. این یک اتفاق معمول نیست؛ بازی‌های زیادی وجود نداشته‌اند که احتیاج به چندین دیسک داشته باشند (هر چند Final Fantasy 7 Remake یکی از نمونه‌هایی است که همین اواخر عرضه شد).

عملکرد فنی بازی در کنسول پایه پلی‌استیشن 4

the last of us part 2 768x432 2

با سابقه‌ای که از ناتی داگ سراغ داریم، این امید وجود دارد که The Last of Us Part 2 از حداکثر توان پلی‌استیشن 4 استفاده کند و می‌توانیم مطمئن باشیم که این توسعه‌دهنده، از نهایت توان سخت افزار قدیمی این کنسول استفاده می‌کند. خوشبختانه آن‌ها قول داده‌اند که بازی حتی بر روی کنسول پایه پلی‌استیشن 4 نیز به صورت روان اجرا شود. ناتی داگ تائید کرده است که کنسول پایه پلی‌استیشن 4 (و نه پلی‌استیشن 4 پرو)، کنسول هدف آن‌ها است؛ بنابراین اجرای روان بازی بر روی آن، برای آن‌ها در اولویت قرار داشته است.

نسخه‌های ویژه

last of us part 2 ellie edition 768x431

با عرضه The Last of Us Part 2 در 19 ژوئن، نسخه‌های مختلفی برای خرید در دسترس شما خواهد بود. علاوه بر نسخه‌های استاندارد دیجیتالی و فیزیکی، سه گزینه دیگر نیز وجود خواهد داشت. نسخه Digital Deluxe همراه با تم داینامیک پلی‌استیشن 4، مجموعه‌ای از شش آواتار PSN، یک مینی آرت بوک دیجیتالی از بازی و ساندتراک‌های دیجیتالی عرضه خواهد شد. نسخه Special شامل یک آرت بوک 48 صفحه‌ای، یک تم پویا، آواتارهای PSN و یک کیس فلزی خواهد بود. نسخه Collector جدای از موارد فوق، شامل یک مجسمه 12 اینچی از الی، یک پرینت آرت لیتوگراف، دستبند الی، استیکرها و پین‌های مینایی خواهد بود. در نهایت نسخه Ellie را داریم که علاوه بر موارد فوق، حاوی یک رکورد وینیل، پچ لوگو و کوله‌پشتی الی خواهد بود. قیمت نسخه Special، Collector و Ellie بازی به ترتیب 80، 170 و 230 دلار خواهد بود.

هادی | مقالات | 28/05/2020
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.