نویسنده: Matin چهارشنبه، 08 شهریور 1402
ساعت 20:28

افزونه‌ی Phantom Liberty فرصت دوباره‌ای به Cyberpunk 2077 می‌دهد

0 از 5

عنوان Cyberpunk 2077 یک میراث پیچیده و بحث برانگیز برای خود ساخته است که DLC جدید آن با نام Phantom Liberty پتانسیل بازنویسی آن را دارد.

انتشار اولیه بازی Cyberpunk 2077 با باگ‌ها و محتوای کم رنگ همراه بود و طرفدارانی را که انتظارات زیادی از این بازی داشتند ناامید کرد. با این حال، DLC آینده این بازی ویدئویی به نام Phantom Liberty می‌تواند به طور بالقوه روایت بازی را تغییر دهد و شهرت آن را بالا ببرد.

در Phantom Liberty نه تنها داستان و منطقه جدیدی برای Cyberpunk 2077 معرفی می‌شود، بلکه این DLC در کنار یک به روز رسانی بزرگ عرضه می‌شود که مکانیک‌های گیم‌پلی را بازسازی کرده و کیفیت کلی را بهبود می‌بخشد. این ترکیبی از محتوای جدید و پیشرفت‌ها می‌تواند باعث شود این بازی ویدئویی تجربه‌ای کاملاً جدید باشد.

استودیو CD Projekt Red باید اطمینان حاصل کند که Phantom Liberty انتظارات طرفداران را برآورده می‌کند، زیرا این تنها DLC برنامه ریزی شده برای Cyberpunk 2077 است. موفقیت این DLC برای بازسازی اعتماد مخاطبان بازی بسیار مهم است و در صورت بالا رفتن کیفیت فراتر از حد انتظار طرفداران، می‌تواند به طور بالقوه شروع جدیدی به بازی بدهد.

شاید بتوان گفت که Cyberpunk 2077 بهترین شروع را نداشته است. در زمان عرضه، عنوانی موردانتظار در ژانر نقش آفرینی ساخته شده توسط ذهن‌هایی که فرنچایز پرفروش The Witcher را طراحی کرده‌اند، مملو از باگ‌های شکافنده در بازی بود و از مشکلاتی در کیفیت اجرایی بازی و محتوای برش‌خورده رنج می‌برد. با فاش شدن اطلاعات بیشتر درباره Phantom Liberty DLC برای Cyberpunk 2077 قبل از تاریخ انتشار آن در 27 سپتامبر، این محصول به یکی از بحث برانگیزترین پروژه‌های CD Projekt Red تبدیل شد که می‌تواند میراث متفاوتی را برای این بازی ویدئویی ایجاد کند.

برای بسیاری از طرفداران، بازی ویدئویی عرضه شده با عنوان Cyberpunk 2077 چیزی بیش از یک نسخه شکسته و نامرتب بود. استودیو CD Projekt Red در طول سال‌ها به خاطر تعهد خود به ساخت بازی‌های تک نفره خوش ساخت و مدبرانه، عاری از مواردی مانند ریزتراکنش‌ها که بسیاری از عناوین AAA از توسعه دهندگان بزرگ را خراب کرده‌اند، اعتبار خاصی به دست آورده بود. شهرت این شرکت در کنار گیم‌پلی و ویژگی‌های چشم گیر، بسیاری را به این باور رساند که Cyberpunk 2077 یک تجربه انقلابی در ژانر خود خواهد بود. بنابراین، وقتی این بازی ویدئویی با مشکلات بی شماری منتشر شد، بسیاری احساس کردند که از آن‌ها، اعتماد و علاقه‌شان سوء استفاده شده است. با این حال، در سال‌های پس از انتشار، Cyberpunk 2077 شانسی دوباره داشته است و به نظر می‌رسد داستان آن در حال بازنویسی است. با تمام تغییراتی که به وسیله Phantom Liberty DLC رخ خواهد داد، CD Projekt Red می‌تواند روایت Cyberpunk 2077 را حتی بیشتر تغییر دهد.

2

شخصیت Johnny Silverhand در Cyberpunk 2077

ممکن است Phantom Liberty یک فرصت جدید برای Cyberpunk 2077 باشد

با ورود نسخه نسل بعدی، رفع باگ‌ها و ویژگی‌های جدید، می‌تو‌ان ادعا کرد که Cyberpunk 2077 یک بازی تقریباً کاملاً متفاوت از زمان عرضه اولیه آن است. با این حال، هسته اصلی این بازی ویدئویی عمدتاً همان چیزی است که در اواخر سال 2020 بود، و Phantom Liberty اولین توسعه بزرگ آن خواهد بود.

به زودی، Phantom Liberty یک داستان و منطقه کاملاً جدید به Cyberpunk 2077 اضافه خواهد کرد که بازی را تا حد زیادی تغییر خواهد داد. با این حال، این DLC در کنار یک به روز رسانی عظیم برای بازی پایه Cyberpunk 2077 عرضه می‌شود که قرار است چیزهایی مانند هوش مصنوعی و Skill Treeها را بازسازی کند. افزودن محتوای جانبی جدید به Cyberpunk 2077، مناطق اصلی برای کاوش کردن، تغییرات گیم‌پلی و بهبود کیفیت زندگی می‌تواند به این معنی باشد که Cyberpunk 2077 در سپتامبر امسال تقریباً به یک بازی کاملاً جدید تبدیل خواهد شد.

علاوه بر این، هیاهوی پشت Phantom Liberty بازتابی از فشار بازاریابی بازی پایه است، زیرا در حال حاضر استودیو CD Projekt Red به شدت در حال تبلیغ این DLC است؛ همچنین، هم اکنون به طور منظم اطلاعات جدید بیشتری از این DLC فاش می‌شود و پیش‌سفارش‌های آن تکمیل می‌شوند. بازی پایه نیز چنین هیاهویی به دنبال خود داشت، اما تمام هیجانات طرفداران با ناامیدی و سرخوردگی رو به رو شد.

اگرچه استودیو CD Projekt Red ممکن است تلاش برای ایجاد هیاهو برای بازی پایه خود را تکرار کند، اما مطمئناً نمی‌خواهد تجربه عرضه اولیه خود را تکرار کند. طبق اخبار، Phantom Liberty تنها DLC برای Cyberpunk 2077 خواهد بود، و استودیو CD Projekt Red با DLCهای The Witcher 3 سطح انتظارات طرفداران خود را بسیار بالا برده است، بنابراین این انتظار وجود دارد که Phantom Liberty گسترده و پر از محتوای با کیفیت باشد. اگر انتظارات درباره Phantom Liberty برآورده شود و یا در بهترین حالت از آن نیز فراتر رود، این پتانسیل وجود دارد که این DLC به طور کامل تاریخ این بازی ویدئویی را بازنویسی کند.

یک چیز واضح است، اگر شکست‌های Cyberpunk 2077 با Phantom Liberty تکرار شود، استودیو CD Projekt Red ضرر بسیار بسیار زیادی می‌کند. این استودیو در حال بازسازی اعتماد مخاطبان بازی نسبت به خود است؛ چنین بازسازی به تلاش، منابع، زمان و شانس زیادی نیاز دارد و تمام این اعتماد بازسازی شده اگر Phantom Liberty شکست بخورد می‌تواند برای همیشه نابود شود. مخاطبان این بازی ویدئویی در حال حاضر به Cyberpunk 2077 نگاه مطلوب‌تری دارند، اما هیچ چیز نمی‌تواند با تأثیری که یک موفقیت آنی و یک روزه می‌تواند داشته باشد، برابری کند. بازی Cyberpunk 2077 فرصت خود را برای استقبال مثبت فوری از سمت طرفداران از دست داد، اما Phantom Liberty هنوز فرصتی برای به دست آوردن چنین موفقیتی دارد و به دست آوردن آن می‌تواند به این معنی باشد که این بازی ویدئویی می‌تواند از مزایای شروعی کاملاً تازه بهره مند شود.

بازی Cyberpunk 2077 هم اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه شخصی، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series X|S در دسترس مخاطبان است.

منبع:GameRant

Matin | مقالات | 30/08/2023
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.